Portalo tv3.lt skaitytoja Ramunė pasakojo, kad neseniai iš internetinės parduotuvės Bigbox.lt nusipirko televizorių.
„Televizorių jie man atvežė suskilusiu ekranu, todėl iš karto per valandą pateikiau jiems pretenziją. Tačiau gavau atsakymą, kad nei pinigų grąžins, nei televizorių pakeis.
Kur kreiptis ir ką daryti? Juk ne mano kaltė, kad televizorių jie atvežė sudaužytą“, – skundėsi moteris.
Kita moteris dalijosi beveik identiška situacija.
„Irgi iš parduotuvės Bigbox.lt užsisakėme televizorių. Irgi jį atvežė sudaužytą. Tačiau parduotuvės atstovai su mumis nesileido į kalbas. Jie tikino, kad reikėjo televizorių išpakuoti ir patikrinti, kol dar kurjeris buvo. O vėliau jie už nieką nebeatsako.
Taip teko patirti 870 eurų nuostolį, kurio niekas nepadengė“, – pasakojo moteris.
Dar vienas vyras pasakojo, kad iš parduotuvės Bigbox.lt pirko šaldytuvą.
„Jis turėjo gedimą, bet kai paskambinau į parduotuvę, gavau atsakymą, kad jie tik pardavinėjo prekes, o ne taiso. Todėl teko tiesiog internete susirasti meistrą, kuris sutaisytų parduotuvę“, – pasakojo vyras.
Kalti patys pirkėjai ir kurjeriai?
Parduotuvės Bigbox.lt atstovai tikino, kilusius ginčus su klientais stengiasi išspręsti jų naudai.
„Taip pat klientus siekiame iš anksto apsaugoti nuo tokių galimų situacijų. Perduodant prekę kurjerių tarnybai, klientą informuojame trumpąja žinute ir elektroniniu paštu, kad kilus įtarimui dėl prekės pakuotės, klientas siuntos nepriimtų, arba priimtu tik tuo atveju, jeigu kurjerių tarnyba prie siuntos prideda siuntos pažeidimo dokumentą.
Šią informaciją skelbiame ir savo svetainėje“, – komentavo parduotuvės atstovai.
Anot jų, prekės iš sandėlių kurjerių tarnyboms yra perduodamos sveikomis, tvarkingomis pakuotėmis, kitu atveju kurjerių tarnyba siuntų neima.
„Prašome ir iš klientų atidumo ir atsakomybės, kad gavus prekę ir jos dar nepriėmus iš kurjerių tarnybos, atidžiai apžiūrėti prekės pakuotę ir radus mechaninius pažeidimus prekės nepriimti.
Sprendžiant kilusias situacijas dėl mechaninių pažeidimų, kiekvieną situaciją vertiname individualiai: prašome kliento prekės pakuotės ir prekės nuotraukų, atsižvelgiame į kliento kreipimosi laiką ir siuntos pristatymo laiką“, – sakė parduotuvės atstovai.
Jie tikino, kad siekiant siuntas pristatyti kaip įmanoma saugiau, klientams siūloma užnešimo paslauga. Tokiu atveju nešant prekę į namus atsakomybė už mechaninius pažeidimus tenka kurjerių tarnybai.
„Taip pat siūlome buitinių prietaisų prijungimo paslaugas – patyrę meistrai žino kaip saugiai išpakuoti prekes, jų nepažeidžiant. Pavyzdžiui, didesniu ekranu televizorių išpakuoti yra sunkiau, dėl to atsiranda didesnė rizika išpakavimo metu atsirasti mechaniniam pažeidimui suspaudžiant televizoriaus ekraną keliant televizorių iš dėžės.
Turime atvejų, kad siųstose mechaninių pažeidimų nuotraukose, dažnu atveju pažeidimai būna tose vietose, kur ekranas yra apsaugomas putoplastu. Jam esant sveikam, mechaniniam pažeidimui toje vietoje atsirasti galimybės nėra. Analogiškų patirčių turime ir su kitomis prekėmis“, – komentavo parduotuvės atstovai.
Pasak jų, tokios situacijos yra retai pasitaikančios ir sprendžiamos klientų naudai įvertinus visas aplinkybes ir nenustačius jokios kliento kaltės, jeigu viskas atlikta pagal skelbiamas taisykles – klientui prekė keičiama nauja arba grąžinami sumokėti pinigai.
Atvežtą prekę būtina iš karto apžiūrėti
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) tikino, kad įsigytų prekių su mechaniniais pažeidimais problematika jiems yra žinoma.
„Šia tema buvo rengiamos ne viena diskusija su el. parduotuvių pardavėjais, kurjerių tarnybomis, teikta informacija ir patarimai vartotojams. Šiuo metu skundų dėl prekių su mechaniniais pažeidimais skaičiaus didėjimas nėra stebimas, o bigbox.lt neišsiskiria iš bendros situacijos.
Vartotojams svarbu atkreipti dėmesį, kad pristatytą prekę būtina apžiūrėti nedelsiant pristatymo metu, dalyvaujant pačiam kurjeriui, nepasirašyti jokių dokumentų dėl prekės pristatymo ir pretenzijų neturėjimo, prekės tinkamai neapžiūrėjus. Taip pat, geriausia rinktis prekės atnešimą į namus ir pajungimą, kad galimi pažeidimai būtų užfiksuoti pardavėjo atstovui dalyvaujant“, – patarė VVTAT.
Anot jos, jeigu vartotojas nepasinaudoja savo teise apžiūrėti prekę, vėliau būna ypač sudėtinga įrodyti, kad prekės pažeidimai atsirado ne dėl vartotojo kaltės prekę išpakuojant, ją laikant, sandėliuojant ir pan.
„Taigi vartotojo atidumas sprendžiant tokio pobūdžio ginčus yra labai svarbus.
VVTAT skiria didelį dėmesį vartojimo prašymų nagrinėjimo kokybei, įvertina visas reikšmingas aplinkybes bei visus įrodymus (pateiktus visais prieinamais būdais), kurie gali turėti reikšmės priimant sprendimą kiekvienu konkrečiu atveju“, – komentavo tarnyba.
Ji priminė, kad būtina pristatytos prekės būklę tikrinti pristatymo metu, dalyvaujant pardavėjo atstovui ar kurjeriui, nes tuo metu surinkti įrodymai iš ties laikytini turinčiais aiškią įrodomąją galią.
„Jeigu prekė pristatyta bekontakčiu būdu, ar kurjeris nesudarė galimybės prekę apžiūrėti jam dalyvaujant, prekę apžiūrėti būtina nedelsiant ir apie pastebėtus trūkumus iš karto informuoti pardavėją.
Kiekvienu atveju ginčo aplinkybės vertinamos individualiai, tačiau, jei vartotojui nebuvo sudaryta galimybė prekę apžiūrėti dalyvaujant kurjeriui ar pardavėjo atstovui, atsakomybė už mechaninus pažeidimus tenka pardavėjui“, – atkreipė dėmesį VVTAT.