Pvz., pasak vilnietės Gretos, nesunku pastebėti, kad per kelerius metus parduotuvėse kone dvigubai pabrango ledai.
„Ledus, ypač vasarą, valgau labai dažnai. Visą laiką mėgdavau tuos dėžutėse. Pamenu, mokėdavau 4 eurus, po to 5 ar 6, o dabar daugelis jų kainuoja 9 ar 10 eurų.
Tai kainos išaugo ir du, ir tris kartus. Dabar be akcijos ledų net nenusipirksi. Visai išprotėjo už dėžutę 10 eurų prašyti“, – piktinosi Greta.
Naujienų portalas tv3.lt pasidomėjo, kiek iš tiesų pabrango ledai bei kiti produktai ir ar jų kainos toliau bus keliamos.
Kiek brango ledai?
Ledus gaminančios ir „Dadu“ prekės ženklą turinčios bendrovės „Vikeda“ generalinis direktorius Algirdas Gauronskis neslėpė, kad ledų savikaina pastaraisiais metais augo.
Jis atkreipė dėmesį, kad galutinių kainų gamintojas nenustato – tą daro prekybininkai, todėl kainos kiekvienoje parduotuvėje šiek tiek skiriasi.
„2022 m. mūsų populiariausi ledai – „Plombyras“ vafliniame puodelyje – kainavo apytiksliai 0,90 euro, o šiemet – iki 1,19 euro.
Apytiksliai vertinant, nuo 2022 iki 2025 m., per ketverius metus, šis produktas pabrango apie 33 proc.“ – kalbėjo A. Gauronskis.
Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė neslėpė, kad apie tam tikrų ledų sudedamųjų brangimą tiekėjai informuoja jau kurį laiką:
„Nors tam tikrų žaliavų kaina rinkose keitėsi labai stipriai, (ledų – aut. past.) kaina lentynose šiais metais vidutiniškai kito vos apie 5 proc.“
„Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė nurodė, kad 2022 m. mažiausia ledų kaina prekybos tinkle siekė 0,13 euro, o pastaruosius 3 metus ledų kainos prasideda nuo 0,19 euro.
„Palyginus šių metų gegužę su praėjusių metų, stebime, kad ledų kainos yra paaugusios apie 6 proc. Praėjusių metų gegužės mėnesio duomenimis, ledų kainos buvo nukritusios apie 1,5 proc., lyginant su ankstesniais metais.
Prognozuoti, kaip keisis ledų kainos būtų sudėtinga, tačiau nuolat dedame pastangas derybose dėl geriausių tiekimo kainų“, – komentavo atstovė.

Kaip keitėsi maisto produktų kainos
Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis patikino, kad jų (bendrovės „Rivona“) gamybos ledai šiemet nebrango ir apskritai kelerius metus jų kainos beveik nesikeitė:
„Kalbant apie kitų gamintojų ledus – jeigu tiekėjas mums parduoda brangiau, automatiškai ir lentynose kaina kyla. Ledai brango skirtingai, negaliu pasakyti, kiek – visus ledus reikėtų žiūrėti.“
Tuo metu „Lidl“ viešųjų ryšių vadovė Lina Skersytė kalbėjo, kad didžioji dalis prekybos tinklo ledų yra privataus prekės ženklo, nemaža dalis yra gaminami Lietuvoje, o tai leidžia išlaikyti žemas jų kainas. Vis tik, ar ir kiek ledai brango, ji nenurodė.
„Rimi“ atstovė Dalia Čenkienė pripažino, kad kainų pokyčiai vyksta nuolat, priklausomai nuo logistikos, produktų sudėtinių dalių brangimo ir pan. Ji taip pat neatskleidė, kiek šiemet prekybos tinkle pabrango ledai.
O Valstybės duomenų agentūros duomenys rodo, kad valgomieji ledai šiemet (2025 m. balandį lyginant su 2024 m. gruodžiu) vidutiniškai pabrango 1 proc.
Tačiau, 2025 m. balandį lyginant su 2022 m. balandžiu, ledų kainos vidutiniškai paaugo 28,1 proc.
Agentūros duomenys rodo, kad kiti maisto produktai brango kur kas labiau, nei ledai. Pvz., per pastaruosius 4 mėn. beveik 65 proc. pabrango vėlyvieji baltagūžiai kopūstai, 46,8 proc. – saldžiosios paprikos, 34 proc. – šokoladas.
O per pastaruosius 3 metus labiausiai – net 99,1 proc. – pabrango kakavos milteliai. 81,2 proc. brango šokoladas, 71,3 proc. – apelsinų sultys, o 69,1 proc. – pievagrybiai.
Kodėl ir kas kelia ledų kainas?
Ledų gamintojos „Vikeda“ gen. direktorius vardijo, ledų savikainos didėjimą lėmė daugiau nei 12 proc. augęs minimalus atlyginimas, taip pat gerokai brangęs šviežias pienas, sviestas ir kava:
„Šviežio pieno kaina per metus padidėjo apie 22 proc., t. y. net 11 centų už litrą. Kadangi gamyboje naudojame tik šviežią pieną ir per metus jo sunaudojame apie 3500 tonų, vien šios žaliavos kainos augimas sudaro apie 400 tūkst. eurų papildomų išlaidų produkto savikainoje.“
A. Gauronskis nurodė, kad sviestas – viena iš pagrindinių ledų žaliavų – šiemet pabrango beveik 36 proc.: „Visos šios aplinkybės turi tiesioginę įtaką ledų savikainos augimui.“
I. Trakimaitė-Šeškuvienė papildė, kad ledų kainas išaugina ir padidėję prekių sandėliavimo kaštai, taip pat nuo metų pradžios padidėję akcizai degalams, dėl ko išauga ir transporto kaštai.
G. Kitovė paminėjo, kad brango kai kuriuose leduose naudojami kokoso riebalai, o labiausiai augo šokolado ir jo produktų kaštai:
„Šios žaliavos kaina, priklausomai nuo konkretaus produkto, augo net kelis kartus. Ši tendencija tiekimo kainas veikia jau ne pirmą sezoną.“
D. Ryliškis antrino, kad labiausiai branginami tie ledai, kuriuose yra daug kakavos, kurie yra užglaistyti storu šokolado sluoksniu, kadangi kakavai brangstant gamintojai neišvengiamai turi branginti ir ledus.
Ar pabrangus ledams jų nuperkama mažiau?
„Maxima“ atstovė pastebi, kad 2025 m. gegužę buvo parduota 37 proc. mažiau ledų nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Tačiau ji atkreipė dėmesį, kad pernai gegužės mėnuo buvo gana šiltas, o ledų pardavimams didžiausią įtaką ir daro orai:
„Šių metų balandį ledų pardavėme apie 5 proc. daugiau nei praėjusių metų balandį. Tai lėmė šiemet balandį užklupusios gana šiltos dienos.“
Tą pastebi ir „Lidl“ atstovė, kuri nurodė, kad atšilus orams iškart matomas išaugęs susidomėjimas ledais. Pvz., gegužės 20 d. termometro stulpeliai buvo pasiekę net 21 laipsnį šilumos:
„Tai iškart atsispindėjo ir ledų pardavimuose, kurie, lyginant su pirmadieniu, šoktelėjo net 40 proc.“
„Iki“ komunikacijos vadovė paminėjo, kad šiemet buvo neįprastai šiltas kovas, taigi ledų perdavimai buvo apie 30 proc. didesni, nei praėjusių metų kovą.
„Šiemet gamintojų sandėliai – pilni, nes orai kol kas nėra palankūs ledams. Tačiau ledų sezono įkarščio metu jų pardavimai auga kelis kartus“, – komentavo „Rimi“ atstovė.
O D. Ryliškis skaičiavo, kad ledų pardavimo santykis maždaug yra toks: 1 – žiemą, 2 – pavasarį ir 5 – vasarą: „Viskas priklauso nuo orų.“
Prekybininkai nepastebi, kad dėl pakilusių ledų kainų jų būtų nuperkama mažiau ar pirkėjai rinktųsi pigesnes alternatyvas.
G. Kitovė tik pridūrė, kad ledų populiarumas kasmet kaip tik vis auga. Pvz., 2024 m. ledų buvo parduota penktadaliu daugiau, nei 2023 m.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!