• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Laikinajai Vyriausybei nusprendus įvesti papildomus ribojimus dėl karantino, didieji prekybos tinklai atsisako kai kurių rinkodaros priemonių. Dėl to pirkėjai ras mažiau prekių su nuolaida.

Laikinajai Vyriausybei nusprendus įvesti papildomus ribojimus dėl karantino, didieji prekybos tinklai atsisako kai kurių rinkodaros priemonių. Dėl to pirkėjai ras mažiau prekių su nuolaida.

REKLAMA

Trečiadienį Vyriausybė pakeitė nutarimą dėl karantino paskelbimo Lietuvoje. Be kita ko, jame atsirado tokia nuostata:

„Rekomenduojama visose parduotuvėse, prekybos centruose, turgavietėse ir kitose viešose prekybos vietose bei paslaugų teikimo vietose nenaudoti trumpalaikių pardavimų skatinimo priemonių (išpardavimų, nuolaidų valandų, degustacijų ir kt.), kurios didina pirkėjų ir lankytojų srautus tam tikru itin trumpu laiku ir tam tikroje vietoje (išskyrus prekybą internetu).“

Didieji prekybos tinklai nuolat taiko pardavimo skatinimo priemones. Pavyzdžiui, reklaminiuose leidiniuose nuolat informuoja apie tam tikrą laiką taikomas nuolaidas kai kurioms prekėms.

REKLAMA
REKLAMA

Sveikatos apsaugos ministerijos Spaudos tarnybos patarėja Neringa Mikėnaitė paaiškino, kad toks leidinys, kuriame pateikiamos tik nuolaidos, nelaikytinas trumpalaike skatinimo priemone, kuri didina pirkėjų ir lankytojų srautus tam tikru itin trumpu laiku ir tam tikroje vietoje.

REKLAMA

„Visgi, jei lankstinuke būtų akcentuota, kad tam tikras prekes bus galima įsigyti tik tam tikrą dieną konkrečiu laiku – tokia priemonė atitiktų nutarime minimas priemones“, – paaiškino patarėja.

Anot jos, pardavimo skatinimo priemonių sąrašo nėra, nes tų priemonių gali būti be galo įvairių. Tad kokių jų prekybos tinklai atsisakys?

Atsisakys, bet kai kur „gerų kainų“ paliks

„Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė pripažino, kad kai kurių akcijų šio tinklo parduotuvėse neliks.

REKLAMA
REKLAMA

„Atsakingai vertiname šalies epidemiologinę situaciją ir, atsižvelgdami į Vyriausybės rekomendaciją, koreguosime strateginius rinkodaros veiksmus bei sumažinsime savo ilgalaikių veiksmų viešinimą.

Nevykdysime trumpalaikių, tarkim, tik konkrečią dieną ar konkrečiomis valandomis taikomų nuolaidų ar kitų veiksmų, kurie skatintų žmones dažniau vykti į parduotuves“, – paaiškino E. Dapkienė.

Vis dėlto, „gerų kainų, šventinių pasiūlymų“ lojalūs pirkėjai esą tikrai ras. Pasak departamento direktorės, jos atstovaujamo tinklo akcijos, kurių metu pirkėjai pigiau gali nusipirkti tiek kasdienių maisto produktų, tiek kitų prekių, nėra trumpalaikės. Jos įprastai trunka savaitę ir taikomos visose „Maxima“ parduotuvėse. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tačiau, atsižvelgdami į Vyriausybės rekomendacijas, šių veiksmų viešinimą sumažinsime“, – nurodė E. Dapkienė.

Anot jos, per karantiną žmonės įprato apsipirkti rečiau ir iš anksto planuoja savo pirkinius.

„Kassavaitinės ar keturių dienų nuolaidos yra įprasta ir mūsų klientams jau žinoma praktika, kuri nei pavasarinio karantino metu, nei dabar negeneruoja papildomų srautų – jie išlieka apie 20 proc. mažesni. Trumpalaikių akcijų neorganizuosime“, – tikino pašnekovė.

REKLAMA

Ji taip pat žadėjo, kad visoje Lietuvoje ir toliau atidžiai bus stebimas į parduotuves įeinančių pirkėjų srautas ir laikomasi Vyriausybės reikalavimo, kad vienam pirkėjui būtų užtikrintas ne mažesnis nei 10 kv. m. plotas.

Esą parduotuvėse yra taikomi itin sugriežtinti higienos reikalavimai: reguliariai dezinfekuojami pirkinių vežimėliai ir krepšeliai bei kiti įvairūs paviršiai, parduotuvių vėdinimui yra padidinta šviežio oro cirkuliacija. Pirkėjams yra galimybė dezinfekuoti rankas, naudotis vienkartinėmis pirštinėmis bei nemokamai gauti apsauginę veido kaukę. Saugius atstumus prie kasų ir vitrinų žymi specialios linijos.

REKLAMA

Atsisako tradicinės nuolaidų akcijos

„Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė pripažino, kad šio tinklo parduotuvėse taip pat neliks kai kurių rinkodaros priemonių.

„Vyriausybei pritarus minėtai rekomendacijai, prekybos tinklas priėmė sprendimą neorganizuoti kitą savaitę jau suplanuotos tradicinės akcijos „Nuolaidų nuolaidos“. Ji perkeliama į internetą – nuolaidos įvairioms prekių kategorijoms visą ateinantį ketvirtadienį bus taikomos mūsų e. parduotuvėje“, – komentavo vadovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau, pasak jos, tradiciniai reklaminiai leidiniai su savaitinėmis nuolaidomis šiame tinkle bus ir toliau.

„Suprantant, kaip svarbu pirkėjams ir šiuo metu turėti galimybę pasinaudoti kainų pasiūlymais, įsigyjant kasdienio vartojimo bei artėjančioms šventėms reikalingų prekių, juos „Rimi“ tradiciškai pateiks savaitiniame leidinyje, taip pat rūpinsis, kad jie kartą per savaitę pasiektų ir lojalumo kortelių savininkus.

REKLAMA

Iš anksto turėdami šią informaciją, pirkėjai gali planuotis savo apsipirkimus ir įsigyti prekių iš pateiktų pasiūlymų sąrašo kartu su kitomis kasdienio vartojimo prekėmis“, – paaiškino R. Keršienė.

Jos atstovaujamo tinklo parduotuvėse metu tiek parduotuvės personalas, tiek apsaugos darbuotojai esą rūpinasi, kad pirkėjų skaičius neviršytų leistino saugaus, kad būtų laikomasi saugių atstumų, dėvimos apsauginės veido kaukės. 

REKLAMA

Saugumui užtikrinti visuose tinklo prekybos centruose reikalavimai ir rekomendacijos periodiškai skelbiamos garsiniais pranešimais, tekstiniais skelbimais, rankų, pirkinių krepšelių ir vežimėlių dezinfekcijai įrengtos stotelės su tam skirtomis priemonėmis. Be to, parduotuvėse taip pat įrengiamos papildomos pirkėjus ir darbuotojus skiriančios apsauginės sienelės kasose bei imamasi visų priemonių saugumui užtikrinti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Panaikinti leidinius būtų neteisinga

„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė akcentavo, kad nauja Vyriausybės rekomendacija yra skirta išvengti susibūrimų itin trumpu laikotarpiu konkrečioje vietoje, pavyzdžiui, kai dideliam mastui prekių yra taikoma tam tikra nuolaida tik tam tikrą valandą (itin trumpą laikotarpį).

„Šiuo metu peržiūrime visas savo priemones ir veiksmus, kad tinkamai vykdytume rekomendaciją. Reikia pabrėžti, kad nemaža dalis Lietuvos žmonių maistą perka per akcijas, todėl jas absoliučiai panaikinti būtų ne tik itin socialiai neteisinga, tačiau to nereikalauja ir rekomendacija.

REKLAMA

Taip pat, jeigu nebeliktų savaitės pasiūlymų leidinių, dar daugiau pirkėjų ateitų į parduotuves, nes tai būtų bene vienintelis likęs informacijos kanalas, kam yra taikoma palankesnė kaina“, – svarstė komunikacijos vadovė.

Ji priminė, kad kaip ir kiti prekybininkai, jos atstovaujamas prekybos tinklas jau 8 mėnesius dirba itin specifinėmis sąlygomis.

„Noriu labai atsakingai pabrėžti, kad yra taikomi itin griežtos saugumo priemonės, o kontaktas tarp pirkėjo ir pardavėjo vidutiniškai trunka apie kelias minutes“, – komentavo „Iki“ atstovė.

REKLAMA

Ji vardijo, kad tinklo parduotuvių įėjimų yra įrengti bekontakčiai dozatoriai su dezinfekcijos skysčiu. Prie kasų sužymėti saugūs atstumai, taip pat kasose įrengtos organinio stiklo pertvaros. 

„Būtina pabrėžti, kad parduotuvėse nuolatos vyksta reguliarus paviršių, pirkinių bei krepšelių dezinfekcija. Srautams reguliuoti įleidžiame pirkėjus tik su prekybiniais vežimėliais arba krepšeliais. 

Taip pat pirkėjams yra privalomas nosį ir burną dengiančių kaukių dėvėjimas. Visas parduotuvių personalas, net ir pagalbinėse patalpose, irgi privalo dėvėti nosį ir burną dengiančias kaukes, vyksta darbuotojų temperatūros matavimai“, – vardijo V. Budrienė.

REKLAMA
REKLAMA

Dar analizuos ir vertins

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė perdavė tokį komentarą:

„Situaciją vertiname rimtai ir atsižvelgiame į rekomendacijas prekybininkams. Šiuo atveju norime akcentuoti, jog rekomenduojama susilaikyti nuo trumpalaikio pardavimų skatinimo priemonių, kurios didina pirkėjų ir lankytojų srautus tam tikru itin trumpu laiku ir tam tikroje vietoje. 

Mes nevykdome degustacijų, tokių trumpalaikių skatinimo veiksmų, kaip laimės valandos, ir pan. Siekiame, kad pirkėjai turėtų pakankamai laiko susiplanuoti pirkinius ir apsipirkti išvengiant būriavimosi. Be to, parduotuvėse vykdoma pirkėjų srautų kontrolė ir taikoma daug įvairių prevencinių priemonių.“

Tuo metu „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis informavo, kad bendrovės administracija priims sprendimus po to, kai išnagrinės Vyriausybės nutarimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų