Portalo tv3.lt skaitytojas Arnas (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai yra žinomi) skundėsi, kad važiuojant „Kautros“ maršrutu Vilnius – Kaunas vairuotojas nesilaikė karantino taisyklių.
„Jam buvo nesvarbu atstumai. Vairuotojas bilietus pardavė visiems norintiems. O dalis keleivių autobuse netgi sėdėjo be kaukių. Tai tik parodo, kad vežėjams visiškai nesvarbi žmonių sveikata. Tačiau svarbu ko daugiau parduoti bilietų
Be to, vežėjai skundžiasi dėl valdžios ribojimų ir teigia, kad jų laikosi, tačiau dabar matome visai kitokį pavyzdį“, – sakė vyras.
Anot jo, kelionė autobusu – greičiausias būdas pasigauti koronavirusą.
Taisyklėms kartais nusižengia
„Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas tikino, kad nuo kovo 24 dienos atnaujinami 28 papildomi reisai. Jie numatyti į Lazdijus, Ukmergę, Anykščius, Kupiškį, Pandėlį, Biržus, Kelmę, Šiaulius, Molėtus, Vilkaviškį, Radviliškį, Raseinius, Jurbarką, Vilnių ir kitus mietus.
„Keleivių atlaisvinus karantiną daugėja, būna visko, ypač savaitgaliais žmonėms tenka ir susigrūdus važiuoti. Mums tenka rinktis iš dviejų blogų pasirinkimų – arba laikantis taisyklių keleivius, kurie netelpa į autobusą palikti gatvėje arba nusižengti karantino reikalavimams ir vežti daugiau keleivių nei galima.
Mes patys sulaukiame daug skundų, skundžiasi ir palikti stotyje keleiviai, ir tie, kurie važiuoja susigrūdę. O skųstis dabar labai paprasta. Įlipai į pilnesnį autobusą ir viską nufilmuoji“, – pasakojo įmonės vadovas.
Anot jo, nepaisant skundų, vairuotojai remiasi žmogiškuoju faktoriumi.
„Juk būna ir jungiamieji maršrutai. Žmogus laukia paskutinio autobuso 2 val. ir negi jį reiktų palikti. Dažnai žmonės važiuoja iš mažesnių miestų į kaimus, kur net viešbučių nebūna. Tad kur reikėtų tokiam paliktam keleiviui dėtis“, – retoriškai klausė L. Skardžiukas.
Anot jo, į miestus, kur daugiau keleivių stengiamasi siųsti didesnius autobusus.
„Mėginame rasti geriausią sprendimą, todėl ir didiname reisų skaičių. Tikimės, kad ir reikalavimai vežant keleivius bus laisvinami, juolab, kad ypatingai rūpinamės autobusų dezinfekavimu, turime ir specialius dūmų prietaisus.
Be to, ir patys keleiviai turėtų savimi rūpintis, laikytis higienos. O vietoje kaukių juk galima dėvėti ir respiratorių“, – pastebėjo L. Skardžiukas.
Pasak jo, autobusuose keleiviai nesėdi veidu vienas į kitą.
„Taip pat autobusuose veikia vėdinimo sistema. Domėjomės įvairiais tyrimais ir neradome informacijos, tad autobuse būtų labai didelė tikimybė užsikrėsti koronavirusu.
O jeigu pažiūrėsime į lėktuvus, jie irgi pilni skraido ir žmonės neužsikrečia“, – sakė įmonės vadovas.
Teiks prašymą Vyriausybei
Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis irgi sakė, kad ši situacija jam yra žinoma.
„Laikantis numatytų atstumų, autobuse kas antra vieta turi būti laisva. Tad 50 vietų autobusas gali vežti 25 keleivius. O jeigu važiuoti nori 26 žmonės. Taip išeina, kad vieną keleivį reiktų palikti. Suprantama, kad toks žmogus supyks. Tačiau jeigu jį vairuotojas veš supyks kiti keleiviai, nes nesilaikoma karantino taisyklių.
Mes manome, kad taisyklėse yra spraga. Juk atlaisvinus karantiną, keitėsi miesto transporto taisyklės, buvo leista vežti stovinčius keleivius, jeigu jie laikosi 1 metro atstumo. O tarpmiestiniam transportui numatytos taisyklės nepasikeitė. Nors keleivių skaičius atlaisvinus karantiną ir augo“, – pasakojo vežėjų atstovas.
Anot jo, vairuotojams neapsimoka paleisti du pustuščius autobusus vietoje vieno pilnesnio.
„Todėl Vyriausybei teiksime prašymą švelninti ribojimus tarpmiestiniame transporte. Sieksime, kad 1 metro atstumas būtų rekomendacija, o ne taisyklė. Juk autobusai turi vėdinimo sistemas, jie yra dezinfekuojami. Autobusais važiuoti yra saugu“, – aiškino G. Nakutis.