Raudona spalva simbolizuoja aistrą. O raudonos rožės pasaulyje jau tapo meilės šventės – Valentino dienos simboliu.
„Rožės visur. Ir čia, ir ten. Jau nėra vietos. Jei galėtume – rožėmis apkabintume ir lubas.“
Paryžiuje įsikūrusios gėlių parduotuvės savininkė vasario 14-ajai jau paruošė apie tūkstantį raudonų rožių žiedų.
„Tai klasika. Ir žmonės priprato. Kasmet bandome aiškinti, kad geriausiais meilės simbolis yra raudona tulpė, bet raudonos rožės ir toliau karaliauja per Valentino dieną“, – pasakoja gėlių parduotuvės savininkė Celine Argente.
Atpratinti klientus nuo raudonų rožių per Valentino dieną kai kurie Prancūzų verslininkai bando ne šiaip. Prancūzijoje vasarį rožės neauga.
Tad jos vežamos arba iš Olandijoje plytinčių rožių laukų, arba iš Kenijos. O tai reiškia ilgą gėlės vežimą, išlaidas transportui ir galiausiai oro taršą. Be to tokios rožės dažniausiai nė nekvepia.
„Žvelgiant iš ekologinės pusės – nelogiška vežti gėles iš kitos Žemės pusės, jei galima gėlių rasti čia. Be to jos bus šviežesnės – nereikia jų gabenti 5-6 dienas“, – kalbėjo floristė Edith Besenfelder.
Prancūzijoje net pradėta vieša kampanija – žmonės raginami pirkti vietines gėles, o ne importuotas.
„Mano žmona nori rožių, taigi pirksiu rožes. Ir jai patinka raudonos. Be to turiu atidžiai paskaičiuoti, kiek puokštėje žiedų. Turi būti ne 10, o 11.“
Tuo metu Briuselyje, Belgijos sostinėje – prieš Valentino dieną rankomis trina belgiško šokolado pardavėjai.
„Įprastai eitume į restoraną, bet dabar tai neįmanoma. Tad pabūsime jaukiai namie su vaikais. Ir žinoma valgysime šokoladą.“
Visa laimė šokoladas dėl karantino neuždraustas, nors jo pardavimai ir kritę.
„Kelionės uždraustos, restoranai uždaryti. Taigi žmonės nori bent namie pasimėgauti kokybišku šokoladu“, – aiškina šefas Christophe Roesems.
Kai kurių didžiausių belgų šokolado gamintojų pardavimai per pandemiją krito net kelis kartus. Tad Valentino diena – proga ir pasmaližiauti, ir užsidirbti.
O čia jau ne šokoladas. Puošnioje dėžutėje ne vaikams skirtas žaisliukas, praskaidrinsiantis karantino vakarus kuriai nors prancūzų porai. Klientai prieš meilės dieną apgulė ir Paryžiaus sekso prekių parduotuvę.
Parduotuvės savininkas džiaugiasi kone 70 proc. išaugusiais pardavimais palyginti su pernai metų pabaiga.
„Šiemet žmonės neleidžia pinigų restoranams, todėl pas mus smarkiai išaugo pardavimai, – pasakojo sekso prekių parduotuvės savininkas. – O ką daugiau veikti, jei po 18 val. reikia būti namie. Suprantama, kodėl auga pardavimai.“
Sekso žaisliukai per pastaruosius metus populiarėjo visoje Prancūzijoje. Šalies gyventojų apklausos parodė, kad 51 proc. prancūzų pernai bent kartą naudojo sekso žaislus. Užpernai 48 proc., o 2007 m. tokių buvo tik 9 proc. apklaustųjų.