Vienu metu buvę itin populiarūs, šiandien vienatūriai praktiškai išnykę iš naujų automobilių rinkos, bet jų vis dar daug tarp naudotų automobilių pasirinkimų. „Volkswagen Sharan“ ir „Renault Espace“ visada buvo vieni iš populiariausių, bet ar jie suteikia panašias savybes?
Skirtinga ir šių modelių istorija. Antros kartos „Sharan“ debiutavo 2010 metais, atnaujintas 2015 metais ir gamintas iki 2023-ųjų. Tuo metu 5-oji „Espace“ karta debiutavo 2015-aisiais, atnaujinta 2020-aisiais, bet, kaip ir „Sharan“, gaminta iki 2023-ųjų. O kokie skirtumai po jų variklių dangčiais?
Visą šių automobilių palyginimą žiūrėkite TV6 laidos „Autopilotas“ reportaže.
Automobilių palyginimas
„Jeigu ieškote didelio, patogaus, šeimyninio vienatūrio, tai natūralu, kad su juo tikriausiai leisitės į ilgas keliones ir ieškosite varianto su ekonomišku dyzeliniu varikliu. Dyzelinius variklius turi ir abu šiandien lyginami automobiliai. Po „Sharan“ variklio dangčiu yra 2 litrų turbodyzelinis variklis su 150 arklio galių ir 340 niutonmetrų (Nm) sukimo momento.
Tuo metu Espace turi truputėlį mažesnį 1,6 litro turbodyzelį, bet yra truputėlį galingesnis – 160 arklio galių ir 380 Nm sukimo momento. Tačiau abu automobiliai turi 6 pavarų, dvigubos sankabos automatines pavarų dėžes, per kurias visa variklio galia keliauja tik į priekinius ratus. Nepaisant to, kad visa tai atrodo labai panašu, šie automobiliai suteikia skirtingą važiavimo patirtį“, – aiškina laidos vedėjas Vytenis Kudarauskas.
„Sharan“ variklis ir pavarų dėžė – aštresni, bet juntama ryškesnė turbo duobė, todėl įsibėgėjimas ne visada labai sklandus. Važiuoklė minkšta, užtikrina gerą komforto lygį, bet trūksta balanso. „Sharan“ nemėgsta didesnio greičio ir posūkių derinio – kėbulas svyruoja, automobilis nesijaučia užtikrintai, trūksta stabilumo. „Espace“ pavarų dėžė bei variklis veikia minkščiau – variklis dinamiškesnis platesniame sūkių diapazone, bet pavaros perjungiamos truputį lėčiau. Važiuoklė užtikrina komfortą, bet posūkiuose „Espace“ stabilesnis, geriau prognozuojamas, o dėl standesnio vairo mechanizmo – valdymas tikslesnis.
„Vienas esminių skirtumų ir didžiausių „Sharan“ privalumų, kad jis turi į šoną atstumiamas duris, o ne atveriamas įprastai. Jeigu pasižiūrėtumėme į 2 sėdynių eilę, tai čia yra 3 atskiros sėdynės. Visos jos turi „Izofix“ kėdučių tvirtinimo taškus, todėl jūsų mažiausi keleiviai, sėdėdami čia, jausis saugiai ir patogiai. Taip pat yra 2 atlenkiami staliukai – vienas už vairuotojo, kitas už keleivio sėdynės – vietos pakankamai nemažai.
O ant 2 sėdynių eilės patogiau jausis vaikai negu suaugusieji, nes sėdynės ganėtinai siauros – jeigu keleivis stambesnis ar didesnis, gali trūkti vietos. Taip pat „Sharan“ maloniai džiugina ir tuos, kuriems teks sėdėti ant 3 sėdynių eilės – atsisėdus yra pakankamai jauku ir patogu. Todėl net ir tie, kurie sėdės „Sharan“ 3 sėdynių eilėje, nesijaus kaip koks bagažas ar daiktai – čia pakankamai erdvu ir jauku.
Tuo metu „Espace“ siūlo kiek kitokią patirtį.
„Espace“ durys atsidaro įprastai, jos yra didelės ir atsidaro plačiai, todėl savo vaikams reikėtų pasakyti, kad atidarydami jas būtų atsargūs ir neapdaužytų šalia stovinčio automobilio. Kaip ir „Sharan“, „Espace“ turi 3 atskiras sėdynes 2 sėdynių eilėje, kurios turi atskirus „Izofix“ kėdučių tvirtinimo taškus.
Todėl mažiausieji keliaudami jausis saugiai ir patogiai. „Espace“ siūlo gerokai daugiau vietos sėdintiems ant 2 sėdynių eilės – tarp manęs ir priekyje esančios sėdynės labai daug vietos. Nežinau net, ką čia reikėtų daryti su ta vieta. Sėdynės yra gerokai minkštesnės ir patogesnės – suteikia daugiau komforto. Tačiau jeigu kalbėtumėme apie 3 sėdynių eilę, ten „Espace“ nežiba.
Tiems, kuriems ten reikės sėdėti, jeigu pavyks, nedidelė užuojauta. Įsėsti kaip ir būtų visai patogu, bet koją reikia kelti labai aukštai, todėl mažiems vaikams tikrai nebus patogu. Vietos čia yra lygiai nulis, bent jau man. Kaip matote, mano kojos netgi išlenda į 2 sėdynių eilę. Čia tu jautiesi labiau kaip daiktas ir galbūt net nelabai reikalingas, bet tam tikra prasme šis „Espace“ vis tik yra septynvietis vienatūris“, – komentuoja V. Kudarauskas.
Išvados
Važiuojant 7 keleiviams, daugiau vietos bagažui rasite „Sharan“ automobilyje – 300 litrų. „Espace“ turėtų talpinti 247 litrus, tačiau vizualiai, bagažinė atrodo gerokai mažesnė.
Labai didelis skirtumas jaučiasi sėdint prie šių vienatūrių vairo. „Sharan“ interjeras kokybiškas, bet labai nykus, o ergonomika ne pati patogiausia. Pavyzdžiui, puodelių laikikliai ir pavarų perjungimo svirtis žemai, o porankis, nors ir reguliuojamas, bet truputį kliba bei girgžda. Lietimui jautrus ekranas nedidelis, bet veikia pakankamai sklandžiai. Įsėdus į „Espace“, atrodo, kad atsidūrei visiškai kitame pasaulyje. Patogesnė, komfortiškesnė sėdynė, kaip ir bendra ergonomika.
Šis vienatūris gerokai jaukesnis vairuotojui. Patogūs porankiai leidžia įsitaisyti dar jaukiau. Lietimui jautrus ekranas didesnis, jo valdymas nesudėtingas, tačiau kartais jis užstringa ir reikia palaukti, kol įsijungs norima funkcija. Medžiagų kokybė ir surinkimas, ne prancūzo naudai. Nors atrodo solidžiai, bet naudojama daug vidutinės kokybės dirbtinės odos, plastikas skleidžia garsus.
„Jeigu ieškote šeimyninio vienatūrio, bet iki galo dar nežinote, ko iš tikrųjų norėtumėte ir norėtumėte patys palyginti vieną ar kitą modelį, atvykite į „Longo“ atstovybę Vilniuje, kur rasite ir šiandien mūsų bandomus automobilius. O kad būtų lengviau apsispręsti, truputėlį papasakosiu apie juos. Taigi, šis Volkswagen Sharan yra pagamintas 2017 metais. Jis yra įveikęs apie 190 tūkstančių kilometrų ir šiuo metu jo kaina yra 17 300 eurų.
Tuo metu Renault Espace‘as yra pagamintas 2018 metais, bet jis yra įveikęs daugiau – 230 tūkstančių kilometrų su trupučiu ir jo kaina yra mažesnė – 14.500 eurų. Jeigu išsirinksite vieną iš šių automobilių, nesvarbu kurį, „Longo“ jam nemokamai suteiks 60 dienų arba 3000 kilometrų garantiją, tam kad kelionės būtų saugesnės ir ramesnės“, – pasakojo laidos vedėjas.
Nors vienatūriai sukurti patogioms bei praktiškoms šeimų kelionėms, tačiau skirtumai, kaip jie šią užduotį atlieka, gali būti pakankamai ryškūs. Todėl jei ieškote vieno tokių, išbandykite kelis skirtingus modelius, kad įvertintumėte, kuris geriausiai patenkins jūsų poreikius.
Laidą „Autopilotas“ žiūrėkite kiekvieną šeštadienį 10:00 per TV6 televiziją.
VISĄ LAIDĄ ŽIŪRĖKITE ČIA:
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!