Taip mano Lietuvos pramonininkų konfederacijos ekonomikos ir finansų analitikas Aleksandras Izgorodinas. „Lietuvos vartotojai degalų brangimą jaučia stipriau nei mūsų artimiausi kaimynai“, - pažymėjo analitikas. Mat degalų dalis mūsų šalies vartotojų krepšelyje sudaro 6,6 proc., Latvijoje - 5,8, o Estijoje - 4,9 proc. Dyzelinas degalinėse 12 centų brangtų tuomet, jei išliktų tokios pat naftos kainos, o jos svyruoja. Analitikas mano, kad degalų akcizas paveiks ne susisiekimo paslaugų, o prekių kainas lentynose.
Su tuo sutinka ir Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.
„Tie, kurie veža krovinius į užsienį, dyzeliną pirks kitur. Tačiau vidaus rinkoje vežėjai turės branginti savo paslaugas“, - įsitikinęs jis. Dėl to turėtų kilti ir prekių kainos šalyje. „Jeigu valdžia tikisi surinkti daugiau pajamų padidinusi akcizą, ji smarkiai klysta“, - sakė vežėjų atstovas.
Tačiau visiškai įmanoma, kad būsima Vyriausybė gali grįžti prie benzino akcizo sumažinimo. Šiuo metu jis siekia 1 500 litų už 1 000 litrų ir yra didesnis už ES reikalaujamą minimalų lygį. Finansų ministerija kategoriškai prieštaravo, kad būtų sumažintas benzino akcizas. Tačiau naujas finansų ministras gali kalbėti kitaip.
„Valstybė nesulaukė planuotų pajamų iš akcizo, nes sumažėjo benzino vartojimas“, - sakė A. Izgorodinas.