• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Neseniai Seimas pritarė Saugaus eismo automobilių keliais ir Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymų pakeitimams, kurie padės sustiprinti transporto priemonių taršos kontrolę kelyje, sumažinti neigiamą kelių transporto poveikį aplinkai ir gyventojų sveikatai. Šie pakeitimai įsigalios 2024 m. sausio 1 d.

Neseniai Seimas pritarė Saugaus eismo automobilių keliais ir Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymų pakeitimams, kurie padės sustiprinti transporto priemonių taršos kontrolę kelyje, sumažinti neigiamą kelių transporto poveikį aplinkai ir gyventojų sveikatai. Šie pakeitimai įsigalios 2024 m. sausio 1 d.

REKLAMA

„Dviem valstybės institucijoms suteikiama teisė patikrinti techninės priežiūros atitikimo standartą realiomis sąlygomis. Turėsime instrumentą, kad techniškai netvarkingas automobilis būtų pašalintas iš eismo ir galėtų grįžti į techninę apžiūrą tik sutvarkytas.

Miestų gyventojai bus apsaugoti nuo transporto priemonių keliamos taršos“, – pranešime cituojamas aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

Priimti Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo pakeitimai suteikia teisę Aplinkos apsaugos departamento pareigūnams be policijos pareigūnų keliuose stabdyti transporto priemones ir be Aplinkos apsaugos agentūros pareigūnų atlikti operatyvius lengvųjų automobilių, autobusų, krovininių automobilių (M1, M2, M3, N1, N2, N3 klasių) taršos matavimus.

REKLAMA
REKLAMA

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimai suteikia įgaliojimus Aplinkos apsaugos departamento ir Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnams riboti taršos reikalavimų neatitinkančių transporto priemonių dalyvavimą eisme panaikinant privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą, jeigu nustatoma, kad į aplinką išmetamų teršalų kiekiai ir kiti taršos parametrai neatitinka reikalavimų,

REKLAMA

Į sąrašą trūkumų, kuriuos nustačius panaikinamas privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimas, bus įrašyti ir transporto priemonių taršos reikalavimų pažeidimai. Sąrašą tvirtina Lietuvos transporto saugos administracija.

Taip pat sudarytos teisinės sąlygos Susisiekimo ministerijai kartu su Aplinkos ministerija bendru teisiniu dokumentu nustatyti transporto priemonių techninės priežiūros, remonto, techninės pagalbos ir perdirbimo paslaugų teikimo tvarką ir aplinkos apsaugos reikalavimus.

REKLAMA
REKLAMA

Visi šie pokyčiai leis mažinti eisme dalyvaujančių techniškai netvarkingų transporto priemonių skaičių, o kartu jų daromą neigiamą poveikį  aplinkai, eismo saugumui.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ duomenimis, 2022 m. apie 50 proc. kelių transporto priemonių iš pirmo karto nepraėjo privalomosios techninės apžiūros. Apie 10 proc. iš apžiūrai pateiktų 777,3 tūkst  lengvųjų keleivinių ir lengvųjų krovininių (M1 ir N1klasių) transporto priemonių nepraėjo techninės apžiūros iš pirmo karto dėl taršos reikalavimų neatitikimo – nustatytas per didelis dūmingumas ar anglies monoksido kiekis, eksploatacinių skysčių nuotėkis. Tai reiškia, kad 2022 m. galimai viešajame eisme dalyvavo apie 78 tūkst. taršos reikalavimų neatitinkančių M1 ir N1 klasių transporto priemonių.

Lengvoji keleivinė transporto priemonė – tai transporto priemonė keleiviams vežti, turinti ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui. Lengvoji krovininė transporto priemonė skirta kroviniams vežti, kurios techniškai leistina pakrautos transporto priemonės (bendroji) masė ne didesnė kaip 3,5 t.

tv3.lt

Dizelistams daugiau aliejaus i dyzelį ir visus užbauduos iki apsišikimo. Viskas priklauso nuo kuro kokybės.Naują mašina dūmina,jei į ja pili šūdina kurą.
Pas mus nėra kuro kontrolės,arba ji yra paperkama.
Kodėl visi pdf filtrai užsikemša? Gal žinot nuo ko?
Kodėl mašinos10-15m senumo iš Vokiečių atvažiuoja i Lt ir viskas puikiai veikia?
NAUDOJA KURĄ KOKYBIŠKĄ
Mažiausiai teršia elektromobilis naudojantys elektra kūrenant elektrinės dujomis, mazutu ir anglimis. O ar žino gudručiai tikrintojai kad elektromobilis gamyba yra 70% tarsesne negu vidaus degimo varikliu automobilio. Dyzelis teršia mažiausiai, jeigu naudojamas geras kuras be aliejaus. Niekas man neįrodys, kad 3 litrų hibridas, sudeginantys mieste 17 litrų benzino 100 KM teršia mažiau už 1,9 litro dyzeliuka, sudeginantys mieste 7 litrus kuro. O hibridai net taršos mokestis netaikomas. Asilų kontora tokius įstatymus tik gali priimti.
Kazin kai atvaziuos rusu tankai aniem irgi naikys texnikines jeigu anie dumys?!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų