Remiantis strateginių rinkos tyrimų bendrovės „Euromonitor International“ duomenimis, 2011 m. Lietuvos gyventojai šokoladui buvo linkę išleisti daugiau nei 2010 m. Lyginant su ankstesniais metais, šokolado rinkos vertė išaugo 5 proc., pasiekdama beveik 328 mln. Lt.
Šokolado rinkos apimtys augo kiek lėčiau - apie 2 proc., pasiekdamos 12,2 tūkst. tonų. „Euromonitor International“ tyrimo rezultatai rodo, kad išaugusios vartotojų pajamos bei pagerėjusios finansinės galimybės paskatino vartotojus atsisakyti pigių šokolado gaminių ir rinktis kokybiškesnius, todėl dažnai ir brangesnius, produktus. „Pakilusios kakavos pupelių kainos pasaulinėse rinkose taip pat turėjo įtakos spartesniam rinkos vertės augimui. Vis tik nepaisant didesnių kainų, vartotojai liko ištikimi savo pamėgtiems prekių ženklams“, – teigia „Euromonitor International“ rinkos analitikė Roberta Kniuipytė.
2011 m. sparčiausiai augo šokolado plytelių ir sezoninio šokolado rinka. Lyginant su 2010 m., abiejų šių šokolado rūšių rinkos vertė išaugo po 7 proc. Sezoninio šokolado rinkos augimui daugiausia įtakos turėjo padidėjęs vartotojų dėmesys didžiausioms metų šventėms, taip pat noras palepinti save bei artimuosius, dovanojant šokoladą ir jo gaminius.
Šokolado plytelės su įdarais buvo populiariausios šokolado plytelių kategorijoje. Gamintojų siekis išplėsti asortimentą bei išsiskirti iš konkurentų paskatino šokolado su neįprastų skonių įdaru atsiradimą rinkoje ir padidino šios rūšies šokolado rinkos dalį iki 37 proc. Juodojo šokolado plytelės, turinčios 33 proc. rinkos dalies, 2011 m. užėmė antrąją vietą populiariausiųjų sąraše, trečioje vietoje išliko pieniškas šokoladas (24 proc.), o mažiausiai populiarus buvo baltasis šokoladas (6 proc.).
2011 m. kaip ir praėjusiais metais lyderiaujančios kompanijos Lietuvos šokolado rinkoje išliko Kraft Foods Inc., Vilniaus Pergalė ir Mars Inc. Jos šių pozicijų neužleidžia nuo 2003 m.
„Euromonitor International“ prognozuoja, kad Lietuvos šokolado rinka per ateinančius penkerius metus dar labiau augs dėl didėjančio poreikio kokybiškiems produktams bei augančių vartotojų galimybių daugiau lėšų skirti ne pirmo būtinumo prekėms. Prognozuojama, kad per ateinančius penkerius metus (2011-2016 m.) Lietuvos šokolado ir jo gaminių rinka išaugs 5 proc., 2016 m. pasiekdama 424 mln. litų. Šokolado rinkos apimtys didės vidutiniškai 3 proc. kasmet, pasiekdamos 14 tūkst. tonų 2016 m.