Pirmą kartą per penkiolika metų AB „Lietuvos geležinkeliai” ne mažina, o didina maršrutų kiekį.
„Šiemet pirmą kartą geležinkelių maršrutų ne uždarėme, priešingai, - atidarėme daugiau nei dvidešimt maršrutų. O kai kur net padidinome maršrutų dažnumą - pavyzdžiui, į Kauną pernai važiavome 28 kartus per dieną, o šiemet nuo gegužės 25 d. važiuosim 32”, - pasakojo AB “Lietuvos geležinkelių” Keleivių vežimo direkcijos direktorius Albinas Ragauskis.
Pasak jo, bendrovė jau nuo vasaros sezono, kuris prasideda gegužės 25 d., atkurs jau kurį laiką nebeveikusius maršrutus: pirmyn ir atgal po du kartus per dieną bus kursuojama maršrutu Šilutė-Klaipėda, po tris - Šiauliai-Mažeikiai, kurio tvarkaraštis bus priderintas prie maršrutu Vilnius-Klaipėda kursuojančio traukinio. O ir ten, A.Ragauskio teigimu, nuo vasaros sezono bus kursuojama nebe po du, o po tris kartus per dieną - pridedamas ir dieną važiuojantis traukinys.
“Sutrumpinome važiavimo laiką į Klaipėdą - jau dabar galiu pasakyti, kad nuo gegužės 25 d. galėsime atvykti į Klaipėdą per 4,5 val. Tiek klaipėdiečiams, tiek vilniečiams galiu pabrėžti, kad skiriame dar vieną traukinį dieną, jis sustos ir kai kuriose kitose stotelėse, kuriose jau buvome beveik nutraukę eismą - tai ir Dotnuva, ir Baisiogala”, - aiškino Keleivių vežimo direkcijos vadovas.
A.Ragauskio teigimu, papildomas ir maršrutas Šiauliai-Rokiškis, juo bus važinėjama kasdien. Kasdien kursuos ir traukiniai į Sankt Peterburgą. Siekiama atnaujinti ir tiesioginį maršrutą į Varšuvą.
“Galiu pavardinti, kad ir Ignalinos, ir Varėnos, ir Kybartų kryptimis važiuos papildomų traukinių”, - pasakojo A.Ragauskis. Be to, jis užsiminė, kad rugsėjį pradės kursuoti traukinukas ir tarp Vilniaus traukinių stoties bei oro uosto.
Iki 2013 m. keleivinių riedmenų parkui atnaujinti bendrovė planuoja investuoti beveik 560 mln. Lt.
A.Ragauskis tikisi, kad keleivių, besirenkančių kelionę traukiniais, skaičius šiemet išaugs apie 10 proc., tačiau didesnių rezultatų jis laukia iš tarptautinių maršrutų, ypač Sankt Peterburgo kryptimi, mat Lietuvoje kol kas daug nepatogumų sukelia įvairūs remonto darbai.
Pasak A.Ragauskio, bendrovė įvertinusi ir traukinių transporto poreikį - mat ir spūsčių keliuose vis daugėja, ir keleivinio transporto bilietų kainos nuolat brangsta. O “Lietuvos geležinkeliai”, pasak pašnekovo, įkainių kelti nesiruošia.
“Šiais metais įvedame daug naujų riedmenų. Nauji riedmenys suteikia mums galimybę sutaupyti kuro, o tai šiandien yra labai aktualu”, - pabrėžė jis.
Naujų elektrinių traukinių jau galėsime pamatyti rudenį, o du nauji dyzeliniai traukinukai savo darbą turėtų pradėti pirmomis birželio dienomis - esą bendrovė juos jau gavusi ir dabar atlieka bandymus.
Artimiausiu metu bus nupirkti ir 2 dviaukščiai elektriniai traukiniai. “Dviaukštis traukinys, aišku, kursuos tarp Vilniaus ir Kauno. Komfortas, aišku, ten bus visai kitoks ir vietos daugiau - net apie 300 vietų. Geležinkelis pastaruoju metu labai daug investuoja į infrastruktūrą. Tai jei šiais metais dėl vykdomų darbų dar negalėsime šito greičio (160 km/h - aut. past.) pasiekti, paskui mes planuojame, kad jie važiuos apie 45 minutes”, - pabrėžė jis. Rytinis ir vakarinis greitieji traukiniai jau nuo vasaros sezono pradžios tarp Vilniaus ir Kauno važiuos 1 val. 5 min.