Sunkmetis buriuotojų neprivertė atsisakyti mėgiamo hobio ir turimų jachtų. Esą atvirkščiai – susidomėjimas buriavimu tolygiai auga.O senos jachtos neretai keičiamos gal ir ne į pačias naujausias, bet geresnes nei turimos, praneša LTV „Panorama“.
Nenustygstantys ir nelaukiantys gegužę prasidėsiančio sezono kai kurie buriuotojai laivus jau nuleido į vandenį. Tačiau buriuoti trukdo trumpam grįžęs šaltis.
Klaipėdos Pilies uostelio vadovas sako, kad krizė buriuotojų nepakirto. Kai kurie laivus pardavė, tačiau esą tikrai ne bėdos prispausti.
„Vienas turi senesnį, nori atsinaujinti, jį parduoda. Kitas perka norėdamas įsigyti. Aišku, pirkdamas kiekvienas ieško kažko pigesnio šiandien“, – sako „Klaipėdos laivų remonto“ generalinis direktorius Alvydas Butkus.
Skaičiuojama, kad Lietuvoje yra apie 500 burinių jachtų. Prabangių, kurių vertė nuo pusės iki milijono litų, – vos viena kita. Buriuotojų teigimu, buriavimo sezonas Lietuvoje trumpas – apie pusmetį, tad investuoti į brangius laivus neapsimoka.
„Dažniau žmonės perka laivus 20–30 metų senumo. Tai tikrai nėra brangu. Jeigu padėvėtas automobilis gali 20 tūkst. kainuoti, gali ir 60 tūkst., tai su jachtomis lygiai tas pats. Už 60 tūkst. Lt jau galima turėti gana neblogą jachtą“, – teigia Klaipėdos jūrinio buriuotojų klubo prezidentas Salvijus Paškauskas.
Be to, pastaruoju metu didesnis dėmesys kreipiamas ne į komfortą. Pageidaujama sportinių, greitesnių jachtų, kad būtų galima dalyvauti regatose.
Pastebima, kad atsiranda vis daugiau kompanijų, kurios įsigyja brangių jachtų ir nuomoja jas žūklaujantiems Baltijos jūroje arba pramoginėms kelionėms.
„Laivas iš dalies yra kaip ir brangokas, bet gyventi laive, esant kitose šalyse, yra pigiau negu gyventi viešbutyje ar poilsio namuose“, – tvirtina A. Butkus.
Buriuotojai sako, kad išlaikyti laivą nėra taip jau brangu. Didesnių investicijų prireikia, tik jei norima jachtą visiškai atnaujinti.
„Tai tikrai nėra didelės eksploatacinės išlaidos. Tuo labiau kad mes stengiamės plaukti su burėmis. Kuro sąnaudos yra juokingai mažos. Pagrindiniai mokesčiai yra švartavimosi mokesčiai“, – sako S. Paškauskas.
Jachtos laikymas Klaipėdos Pilies uostelyje mėnesį pernai vasarą kainavo apie 270 litų, žiemą – 160. Šį sezoną mokesčiai 5 proc. didinami.
Kasmet daugėja ir susidomėjusių buriavimu – per metus vairininko kursus baigia iki šimto žmonių.