Anot Klaipėdos uosto direkcijos pranešimo, krova praėjusiais metais buvo 21 proc. kuklesnė nei 2021-aisiais – apytikriai 36 mln. tonų.
Latvijos susisiekimo ministerijos duomenimis, pernai visuose šalies uostuose perkrauta 48,1 mln. tonų krovinių – 15,2 proc. daugiau nei užpernai.
Vien tik Rygos uoste krova išaugo 9,4 proc. iki 23,5 mln. tonų, Ventspilio – 33,1 proc. iki 14,7 mln. tonų, Liepojos – 7,8 proc. iki 7,6 mln. tonų.
Penkis uostus valdantis koncernas „Tallinna Sadam“ (Talino uostas) skelbia, jog krova juose 2022-aisiais buvo 20,7proc. kuklesnė nei ankstesniais metais – 17,8 mln. tonų.
Visų Estijos uostų krova, nacionalinės statistikos tarnybos duomenimis, pernai sumažėjo 15,5 proc. iki 33,2 mln. tonų.
Malkų įlankos terminalo krova pernai išliko tokia pat – 1 mln. tonų krovinių
Klaipėdos terminalo grupės krovos bendrovė Malkų įlankos terminalas pernai perkrovė 1 mln. tonų įvairių krovinių – tiek pat, kaip ir 2021 metais.
Pasak terminalo vadovo Juliaus Kiršio, krovos apimtis pernai pavyko išlaikyti greitai reagavus į karo Ukrainoje paveiktą rinkos situaciją bei pastačius naują krovinių saugojimo sandėlį.
„Pastatėme papildomą naują dengtą krovinių saugojimo sandėlį, kuriame telpa 12 tūkstančių tonų įvairių birių krovinių, o tai sudarė papildomas galimybes klientams sandėliuoti didesnius birių krovinių kiekius“, – pranešime teigė J. Kiršis.
Pasak jo, išskirtinis praėjusių metų mėnuo buvo rugpjūtis, lai krauta 175 tūkst. tonų įvairių krovinių, iš jų 138 tūkst. tonų – birūs.
Pernai, palyginti su 2021 metais, žemės ūkio produktų ir granulių krova augo 10 proc. iki 686 tūkst. tonų, vien grūdų krova sudarė 20 proc. visų uoste krautų grūdų, o medienos krova dėl geopolitinių veiksnių sumažėjo 16,5 proc. iki 217 tūkst. kub. metrų.
Malkų įlankos terminale pernai buvo aptarnauta 140 laivių – 30 mažiau nei 2021 metais.
„Aptarnautų laivų skaičius mažėjo dėl labai aiškios priežasties – po rekonstruotos krantinės Nr. 142 ir jos gilinimo darbų iki 14,5 metro galime pakrauti didesnius kiekius krovinių į vieną laivą ir aptarnauti Panamax tipo laivus“, – teigė J. Kiršis.
Anot jo, pernai Malkų įlankos terminalas investavo 5 mln. eurų: rekonstruota sandėliavimo aikštelė, pastatytas naujas 3,2 tūkst. kv. metrų birių krovinių sandėlis, įsigytas vienas didžiausių Baltijos šalyse elektra varomas hidraulinis kranas bei frontalinis krautuvas ir kita svarbi technika.
Malkų įlankos priklauso Klaipėdos terminalo įmonių grupei, vienijančiai krovos, logistikos, krovinių ekspedijavimo ir laivų agentavimo paslaugas teikiančias įmones. Terminale dirba 40 darbuotojų, o metinis terminalo krovos pajėgumas siekia iki 2,5 mln. tonų.