• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„iPotato“, „isock“, „istove“, i-kas-tik-nori. Interneto paieškos sistema suras bet kokį „i“ žodį, kokį tik gali įsivaizduoti, tačiau tik keli iš jų bus susiję su „Apple“ kompanija, rašo „Business Insider“

REKLAMA
REKLAMA

Žinant didelį potraukį „iproduktams“, „Apple“ dabartinės bėdos su Kinija dėl „iPad“ prekės ženklo nėra pirmos ir toli gražu ne paskutinės. Kinijos, kaip galingos vartotojų rinkos, svarba kelia naują galvos skausmą kompanijoms ir netgi įžymybėms, kurios siekia apginti savo prekės ženklus. Tai neįtraukia įprastomis tapusių piratavimo problemų.

REKLAMA

Finansinių problemų prispausta kompiuterių monitorių gamintoja „Proview“ teigia, jog ji Kinijoje įregistravo „iPad“ prekės ženklą prieš dešimt metu ir nori, kad „Apple“ nustotų pardavinėti ar gaminti planšetes šiuo vardu. „Apple“ sako, jog „Proview“ pardavė pasaulines teises į „iPad“ 2009 metais, nors Kinijoje teisės niekada nebuvo perduotos.

REKLAMA
REKLAMA

Tokių ginčų kyla daugybė, nes Kinijos kompanijos siekia išnaudoti prekės ženklus savo naudai.

„Tai vystymosi era ir žmonės vis daugiau dėmesio dabar kreipia į prekės ženklus, - sako patentų ir prekės ženklų advokatas You Yuntingas. - Kinija nėra pažengusi inovacijose. Sakyčiau, jog „Proview“ neduotų į teismą „Apple“, jei jos finansinė situacija būtų gera.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu „Apple“ ir „Proview“ kovoja Kinijos ir JAV teismuose. Nepaisant teismo sprendimo, šis ginčas nušviečia naują žaidimą vykstanti patiklioje Kinijos vartotojų rinkoje. Šio žaidimo didžiosios įmones negali sau leisti pralaimėti.

REKLAMA

Ši problema liečia praktiškai kiekvieną gamybos industrijos sferą. Buvusi NBA žvaigždė Michaelas Jordanas padavė į teismą Kinijos sporto avalynės gamintoją „Qiaodan“. Ši be leidimo panaudojo krepšininko vardą ir ženklus asocijuojamus su jo nuosavu prekės ženklu. Pavyzdžiui, jo marškinėlių numerį „23“.

REKLAMA

„Aš imuosi veiksmų tam, kad išsaugočiau vardo ir prekės ženklo nuosavybę, - teigia M. Jordanas savo tinklalapyje. - Niekas neturėtų prarasti savo vardo kontrolės.“

„Qiaodan“ teigia, jog jų prekės ženklas neturi tiesioginio ryšio su Michaelu Jordanu.

Pasak teisės ekspertu, Kinijos prekės ženklinimų sistema leidžia ženklų okupantams užpatentuoti prekės ženklus, kurių jie neketina naudoti, o atsiradus gamintojams su tokiu prekės ženklu prašyti susimokėti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šiandieninėje Kinijoje yra viskas nuo Apad iki Zpad įregistruota arba svarstoma, nors kompanijos gali negaminti produktų, konkuruosiančių su „iPad“ ar išvis bet kokių gaminių, - teigia teisės profesorius Markas Cohenas.

Pasak kinų Intelektualinės nuosavybės instituto profesoriaus Huango Wushango, problema slypi ne įstatymuose, bet kinų pomėgyje nemokamai gauti naudos.

REKLAMA

Štai kodėl tokie produktai, kaip „iPhone“ dujinės viryklės, neseniai buvo rastos centrinės Kinijos mieste Wuhane. Jos pažymėtos „iPhone“ vardu kartu su žymiuoju obuoliuko ženklu, bet neturėjo nei vienos prietaiso funkcijos. Taip pat Kinijoje pilna daugybė padirbtų „Apple“ išparduotuvių.

REKLAMA

„Proview“ įregistravo savo „ipad“ ženklą kaip „Internet Personal Access Device“ produktą – vieną iš jos daugelio „iFamily“ produktų paleistų šio amžiaus pradžioje. Gerokai prieš „Apple“ sugalvojant planšetinį kompiuterį.

Dauguma tikisi, jog „Apple“ susitars su „Proview“ kaip ji darydavo ir anksčiau. Jei „Apple“ nusileistų „Proview“ kompanijai, ji nebegalėtų Kinijoje prekiauti savo planšetiniais kompiuteriais, pažymėtais „iPad“ ženklu. Tokiu atveju auganti Kinijos rinka pakenktų kompanijos įvaizdžiui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų