„Coca-Cola“ sugebėjo atsilaikyti prieš „Apple“ ir liko pirmoje vertingiausių prekių ženklų sąrašo vietoje, pagal „Interband“ atliktą tyrimą.
„Apple“ prekės ženklo vertė, į kurią įeina finansinis prekės ženklu pažymėtų produktų pasirodymas, prekės ženklo svarba perkant produktą bei prekės ženklo stiprumas, nuo praeitų metų išaugo 129 proc.
Kitą didelį šuolį padarė „Apple“ varžovas „Samsung“, kuris atsidūrė devintoje sąrašo vietoje ir yra vienintelis ne JAV prekės ženklas pirmajame vertingiausių prekių ženklų dešimtuke.
Vertingiausių prekės ženklų Top 20:
20. Amazon
Vertė: 18,6 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 46 proc.
Pernai užimta vieta: 26
„Amazon“ prekės ženklą pakėlė „Kindle“ planšetinis kompiuteris. „Kindle Touch“ ir „Kindle Fire“ turi antrą didžiausią planšetinių kompiuterių rinką pasaulyje. Jais prekiaujama 175 šalyse.
19. „Nokia“
Vertė: 21 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: -16 proc.
Pernai užimta vieta: 14
„Nokia“ kritimas susijęs su varžovės „Samsung“ pakilimu, o „Nokia“ prarado savo pozicijas kaip didžiausia pasaulyje mobiliųjų telefonų gamintoja.
18. Oracle
Vertė: 22,1 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 18 proc.
Pernai užimta vieta: 20
„Oracle“ aukštai pakilti sąraše padėjo tai, kad ji įsigijo „Sun Microsystems“.
17. „Louis Vuitton“
Vertė: 23,6 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 2 proc.
Pernai užimta vieta: 18
„Louis Vuitton dominuoja prabangos prekių grupėje tiek sugebėdama užkariauti skaitmeninę erdvę, tiek užimdama naujas rinkas. Šiais metais „Luis Vuitton“ buvo populiariausias dovanų prekės ženklas Kinijos prabangos rinkoje.
16. „Gillette“
Vertė: 24,9 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 4 proc.
Pernai užimta vieta: 16
„Procter & Gamble“ pasirašė su Tarptautiniu olimpiniu komitetu 10 metų rėmimo sutartį ir susiejo „Gillette“ su didžiausiais atletais pasaulyje. Taip pat „Gillette“ siuntų kiekis šiemet augo dviženkliu skaičiumi.
15. „Hewlett-Packard“
Vertė: 26,1 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: -8 proc.
Pernai užimta vieta: 10
Pozicijas HP prarado dėl nestabilumo valdyboje bei prarastų pozicijų asmeninių kompiuterių rinkoje.
14. „Cisco“
Vertė: 27,2 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 7 proc.
Pernai užimta vieta: 13
Vietoj to, kad nukreiptų visa dėmesį į skirstytuvų ir maršrutizatorių rinką, „Cisco“ bando užsiimti vietą ir B2B rinkoje bei neseniai įsigijo NDS – pirmaujančią vaizdo programinės įrangos ir turinio saugumo sprendimų bendrovę.
13. „Disney“
Vertė: 24,7 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: -5 proc.
Pernai užimta vieta: 15
„Disney“ praranda savo žavesį, nes jai nesiseka sukurti originalaus turinio, bet ji laikosi dėl gaunamų pajamų iš atrakcionų parkų, filmų bei „Disney“ kanalo reklaminių prekių.
12. BMW
Vertė: 29,1 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 8 proc.
Pernai užimta vieta: 12
BMW kartu su „Mercedes-Benz“ išlaikė ritmą ir Olimpinėms žaidynėms pateikė daugiau nei 3 tūkst. automobilių bei atidarė firminių parduotuvių Londone bei Paryžiuje.
11. „Mercedes-Benz“
Vertė: 30,1 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 10 proc.
Pernai užimta vieta: 12
“Mercedes Benz” savo 2010 m. rinkiminę kampaniją „The Best or Nothing“ pernai pakeitė nauja – „A as in Attack“ ir taip išlaikė savo A klasės automobilių pardavimų augimą.
10. „Toyota“
Vertė: 30,3 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 9 proc.
Pernai užimta vieta: 11
„Toyota Prius“ ištempė visą prekės ženklą ir pritraukė naujų, aplinka besirūpinančių jaunų vartotojų bei pagilino esančius ryšius su senais.
9. „Samsung“
Vertė: 32,9 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 40 proc.
Pernai užimta vieta: 17
„Samsung“ pernai aplenkė „Apple“ ir „Nokia“ pagal pagamintų mobiliųjų telefonų skaičių. O „Samsung“ užkariauti 19,1 proc. rinkos buvo viena didžiausių 2012 m. sėkmių.
8. „Intel“
Vertė: 39,4 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 12 proc.
Pernai užimta vieta: 7
„Intel“ savo vartotojų dėmesį patraukė tuo, kad į tyrimų vadovo kėdę pasodino antropologą ir priviliojo tokius klientus kaip „Apple“ ar „BBC“.
7. „McDonald‘s“
Vertė: 40,1 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 13 proc.
Pernai užimta vieta: 6
„McDonald‘s“ dabar turi daugiau nei 33 500 restoranų 119 šalių bei tęsia savo augimą Azijoje. Plėtra remiasi meniu adaptavimu prie vietinės kultūros bei aptarnavimo įvairumu.
6. „General Electric“
Vertė: 43,7 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 2 proc.
Pernai užimta vieta: 5
Su „GE Works“, integruota komunikacijų platformą, GE vėl įtvirtino save kaip pasaulinę lyderę daugelyje sričių: darbo vietų kūrime, pramonės gamyboje, pažangiose sveikatos priežiūros technologijose. Jos energetikos infrastruktūros verslas klostosi taip pat gerai, kaip ir „GE Capital“.
5. „Microsoft“
Vertė: 57,9 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 2 proc.
Pernai užimta vieta: 5
„Microsoft“ augimas nebuvo toks stiprus kaip „Apple“ ar „Google“, nes mažėja kompiuterių paklausa dėl perėjimo prie mobiliųjų įrenginių.
Ateities sėkmė priklauso nuo „Windows 8” ir įmonės planšetinių kompiuterių sėkmės.
4. „Google“
Vertė: 69,7 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 26 proc.
Pernai užimta vieta: 4
„Google“ pajamos toliau auga. Prekės ženklo vertė taip pat išaugo įmonei įsigijus „Motorola Mobility“. Tuo tarpu „Google“ pateikia naujų prietaisų: praplėstos realybės akinius, TV, „Google Drive“, autopilotinė mašiną.
3. IBM
Vertė: 75,5 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 8 proc.
Pernai užimta vieta: 2
IBM ir toliau atnaujina save plėsdamasi į kylančias rinkas, didelius duomenų analizę, debesų kompiuteriją.
2. „Apple“
Vertė: 76,6 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 129 proc.
Pernai užimta vieta: 8
„Apple“ ir toliau stebina savo intensyviu atsidavimu vartotojams ir pateisino jų lūkesčius tiek su „iPad 3”, tiek su „iPhone 5”.
1. „Coca-Cola“
Vertė: 77,8 mlrd. JAV dolerių
Pokytis: 8 proc.
Pernai užimta vieta: 1
„Coca-Cola“ išlieka vardu, kuris yra geriau žinomas pasaulyje nei bet kuris kitas. Šis prekės ženklas ir toliau auga dėl Olimpinių žaidynių rėmimo, „Coca-Cola Music“ reklamos ir įvairių iniciatyvų. Įmonė parduoda 3 500 skirtingų gėrimų bei pirmauja besivystančiose rinkose.