• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tiriamosios žurnalistikos atstovams išaiškinus galimą Baltarusijos trąšų gamintojams taikomų Europos Sąjungos (ES) sankcijų apėjimo mechanizmą, užsienio reikalų viceministrė Jovita Neliupšienė sako, kad reikėtų vertinti kiekvieną konkretų bandymą apeiti sankcijas. 

Tiriamosios žurnalistikos atstovams išaiškinus galimą Baltarusijos trąšų gamintojams taikomų Europos Sąjungos (ES) sankcijų apėjimo mechanizmą, užsienio reikalų viceministrė Jovita Neliupšienė sako, kad reikėtų vertinti kiekvieną konkretų bandymą apeiti sankcijas. 

REKLAMA

„Visada atsiras tokių, kurie bandys apeiti, bandys piktnaudžiauti sistema, net panaudodami teisėtus ir neteisėtus dokumentus. Tikrai reikia vertinti kiekvieną konkrečią situaciją“, – LRT radijui antradienį sakė J. Neliupšienė. 

„Sienų priežiūrą visų pirma vykdo mūsų muitinė, ir tas kontrolės mechanizmas kartu su kitomis institucijomis turi būti labai aiškus ir labai griežtas. Kadangi nei Europa, nei Lietuva neturėjo sankcijų tiek daug, kiek jų turi dabar, tai, aišku, didžiulis srautas ir didžiulis spaudimas pareigūnams viską tikrinti ir viską sukontroliuoti“, – teigė vicemininstrė. 

Pasak jos, ES taikomose sankcijose turėtų būti numatyta kuo mažiau išimčių.  

„Kadangi sankcijos yra labai išplėtusios, kiekvieną kartą, kai ateina koks nors naujas sankcijų paketas, ar tai būtų Rusija, ar Baltarusija, mes visada sakome, kad reikia kuo mažiau išimčių. Bet kokios išimtys visą laiką sukuria papildomas skyles ir galimybes apeiti vienokias ar kitokias nustatytas sankcijas ir sankcijų taisykles“, – teigė J. Neliupšienė.

REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu sankcionuojamos trąšos, tai jos turėtų būti sankcionuojamos visos“, – pridūrė ji.  

Tiriamosios žurnalistikos centras „Siena“ pirmadienį paskelbė tyrimą, kuriame su partneriais išsiaiškino, jog pernai sustabdytas ES sankcionuotų baltarusiškų trąšų tranzitas per Lietuvą realiai nesustojo.

REKLAMA

Pasak tyrimo, karbamidas, kurio pėdsakai veda iki vienintelės jo gamintojos Baltarusijoje – Gardino „Grodno Azot“, geležinkelio sąstatais toliau rieda iki Klaipėdos Birių krovinių terminalo (BKT), kurio dalį akcijų valdo Baltarusijos valstybinė kompanija „Belaruskalij“. Jai, kaip ir „Grodno Azot“, taikomos ES sankcijos.

„Siena“, bendradarbiaudama su „Belarusian Investigative Center“ (BIC), „Atvira Klaipėda“ ir „Kas vyksta Kaune“, atskleidė, kad tiek vilkikais, tiek traukiniais gabenamas karbamidas Lietuvos sieną kerta pasinaudojant sankcijų spraga. Kadangi ES sankcijos taikomos „Grodno Azot“, o ne karbamidui, trąšų tiekėjomis oficialiuose dokumentuose įvardijamos kitos Baltarusijos įmonės, nefigūruojančios sankcijų sąrašuose. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų