Dideles pajamas gaunantys Lietuvos gyventojai per mėnesį išleidžia kelis šimtus milijonų litų ir dar šimtas milijonų lieka kišenėje. Pirkdami ilgai naudojamus, vertingus daiktus jie netaupo kokybės sąskaita ir mano, kad dabar yra geras laikas vertingus daiktus įsigyti pigiau.
Tačiau ir šių žmonių tarpe yra didelė dalis nerimaujančių ir net panikuojančių dėl savo finansinių galimybių.
„Ogmios” įmonių grupės, valdančios interjero ir apdailos centrą „Domus galerija” užsakymu „TNS-Gallup” tyrė pasiturinčių Lietuvos gyventojų vartojimo įpročius. Į jų akiratį pateko didžiųjų miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio gyventojai, kurių pajamos vienam šeimos nariui yra du ir daugiau tūkstančių litų per mėnesį. Tokių žmonių šiuose miestuose yra 12 proc., apie 72 tūkst. šeimų.
Bendros jų išlaidos per mėnesį siekia 300 mln. litų. Vartojimui, maistui, drabužiams, baldams, švietimui, pramogoms jie išleidžia 34 proc. pajamų – 138 mln. litų. Ketvirtadalis pajamų – beveik 101 mln. litų – lieka kišenėje.
Nepaisant to, kad didžioji dalis šios grupės žmonių nepatiria pinigų stygiaus, jų tarpe taip pat yra įsitempusių ir panikuojančių dėl savo finansinių galimybių. 41 proc. jų jaučiasi pažeidžiami. Tuo tarpu bendrai Lietuvoje taip jaučiasi 69 proc. gyventojų
„Dideles pajamas gaunančių žmonių vartojimo įpročiai irgi pasikeitė. Du trečdaliai ieško pigesnių prekių ir stengiasi pirkti akcijų, nuolaidų metu. Bet jų tarpe nėra taupančių kokybės sąskaita”, - sakė „TNS-Gallup“ tyrimų strategijos direktorė Rūta Gaudiešienė.
Pasak jos, tyrimas parodė, kad ir turtingi žmonės neskuba leisti sunkiau uždirbamų pinigų. Rinkdamiesi daiktus, ypač tuos, kurie naudojami ilgai, jie svarsto, kiek iš tiesų tie daiktai yra vertingi, lygina kainas. Jiems ne tiek rūpi garsūs prekių ženklai, bet yra svarbus dizainas, medžiagiškumas, idėja.
„Lietuvoje, nors palyginti nedaug, bet yra turtingų žmonių. Jie plačiau atvertų savo pinigines, jei būtų pasiūlyta ilgai vertingais išliekančių, pagal naujas technologijas pagamintų, ekologiškų, modernių daiktų už protingą kainą”, - apibendrindama tyrimo rezultatus sakė R. Gaudiešienė.
Vartojimo išlaidų struktūra:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|