Vilnietė Jurga portalui tv3.lt skundėsi išaugusiomis pavežėjo Bolt kainomis.
„Prieš porą savaičių vykau į Kauną, kad nereiktų gaišti laiko vykstant autobusu ar troleibusu į geležinkelio stotį, išsikviečiau Bolt automobilį. Nuo mano namų iki stoties 4 km. Todėl labai nustebau, kai programėlė parodė, kad už kelionę reikės mokėti 9 eurus.
Mano traukinio bilietas tik 6 eurus kainavo, o kelionė iki to traukinio per karantiną pabrango. Tiek brangiai nesu mokėjusi net grįždama pavežėjo automobiliu iš oro uosto. Tiesa, tai dar buvo prieš karantiną. Tačiau dabar ir ten kainos tikriausiai augo“, – spėliojo moteris.
Ji pasakojo, kad dabar pavežėjų paslaugomis taip dažnai nebesinaudos.
„Dažniau naudosiuosi viešuoju transportu, už kiekvieną kelionę mokėti po 9 eurus man jau per brangu “, – sakė Jurga.
Kita portalo skaitytoja skundėsi ne tik kainomis, bet ir tuo, kad pavežėjų tenka labai ilgai laukti, juos sunku išsikviesti.
„Praėjusį savaitgalį, lietingą šeštadienio vakarą vykau pas draugus į svečius. Jie gyvena tik 2 km atstumu, dažnai tiesiog nueinu pėsčiomis pas juos. Tačiau tądien lijo, todėl nusprendžiau išsikviesti pavežėjo automobilį. Paprastai šiuo maršrutu mokėdavau virš 2 eurų. Tačiau dabar programėlė man rodė jau virš 5 eurų kainą.
Tačiau tai dar ne viskas, automobilį pavyko išsikviesti gal tik iš kokio dešimto karto. Tam sugaišau pusvalandį, kol pagaliau pavyko sulaukti vairuotojo“, – pasakojo moteris.
Anot jos, per lietų dažnai kyla pavežėjų kainos, bet pusvalandį laukti vairuotojo dar niekada neteko.
Augo ir kainos ir keleivių skaičius
„Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius pastebėjo, kad pastaraisiais mėnesiais ženkliai išaugo gyventojų mobilumas.
„Akivaizdu, kad po ilgo karantino ir šylant orui žmonės yra kaip niekad pasiilgę apsilankymų viešosiose vietose ir susitikimų su bičiuliais. Dar gegužę kelionių skaičius su viršijo priešpandeminį lygį, o nuo sausio kelionių skaičius išaugo 40 proc. Birželiui įpusėjus pavėžėjimo paslaugų poreikis toliau auga ir artėja prie visų laikų mėnesio kelionių rekordo Lietuvoje.
Bazinės kelionių kainos nesikeitė – „Bolt“ kainodara yra dinaminė, todėl kinta priklausomai nuo to, kiek žmonių kviečia automobilį toje pačioje vietovėje tuo pačiu metu. Tai ir lemia kainos svyravimus, kuri, pasirinkus kelionę tam pačiam maršrutui, gali skirtis ir po kelių minučių. Šiuo metu aktyviai ieškome būdų, kaip kainodarą vartotojams padaryti ne tokią jautrią paklausai“, – sakė A. Pacevičius.
Anot jo, pavežėjų skaičius šalyje nedidėja taip sparčiai, kaip auga gyventojų mobilumas.
„Savarankiškai veikiančių vairuotojų skaičius kinta kasdien, nes pavežėjai patys renkasi, kada ir kaip ilgai užsiimti šia veikla. Be to, į veiklą vis dar grįžta vairuotojai, kurie buvo laikinai sustabdę dėl rizikos užsikrėsti koronavirusu.
Ilgiausiai laukti automobilio keleiviams gali tekti naktį nuo 1 val. iki 4 val. ir tai jau nebėra savaitgalių tendencija – tokį intensyvų gyventojų mobilumą naktimis stebime kasdien. Vidutinis automobilio atvykimo laikas birželį buvo apie 5,3 min.“ – pasakojo įmonės atstovas.
Jo teigimu, paklausos augimas paskatino ir rekordines pavežėjų pajamas – didžiuosiuose šalies miestuose jos siekia ir iki 16 eurų per valandą.
„Todėl aktyviai kviečiame prisijungti naujus pavežėjus, kuriuos skatiname dovanomis ir piniginėmis premijomis, kurios valandines pajamas išaugina iki daugiau nei 17 eurų“, – sakė A. Pacevičius.
Kainos keitėsi ne visur?
Taksi ir pavežėjų platformos „eTaksi“ rinkodaros vadovė Eglė Norkaitienė teigė, kad įmonės kainodara nesikeitė nei pirmojo, nei antrojo karantino metu, todėl klientams paslaugos ir toliau teikiamos buvusiomis kainomis.
„Viešojoje erdvėje matome žmonių nusiskundimus dėl didėjančių kainų, tačiau mūsų klientai važiavo ir važiuoja tomis pačiomis kainomis kaip ir prieš karantiną.
Žinoma, pirmasis karantinas praėjusių metų pavasarį buvo sunkesnis, užsakymų skaičiai krito staiga ir gan stipriai, norėdami padėti savo vairuotojams išlaikyti kuo aukštesnes pajamas net atsisakėme komisinio mokesčio. Antrojo karantino metu taksi ir pavėžėjimo paslaugų poreikio sumažėjimas jau nebuvo toks ženklus, tačiau dėl galiojusių apribojimų žmonės keliavo mažiau. Dabar stebime staigų ir didelį atsigavimą dėl laisvėjančių apribojimų žmonės grįžta į darbus, leidžia laisvalaikį mieste, dalyvauja renginiuose“, – pasakojo platformos atstovė.
Anot jos, Vilniuje gegužę palyginti su balandžio mėnesiu šoktelėjo iškvietimų skaičius.
„Jis paaugo daugiau nei 30 proc. Augimą stebime ir kituose šalies miestuose, kuriuose dirbame. Vasarą, jei situacija gerės, tikimės dar didesnio augimo.
Tačiau konkurencija ir dėl klientų, ir dėl vairuotojų keleivių vežimo sektoriuje yra didelė. Dalis vairuotojų per karantiną nustojo dirbti, nes nebuvo pakankamai užsakymų, dalis nedirbo dėl saugumo ar kitų priežasčių. Nors šalyje turime vieną iš didžiausių vairuotojų tinklų, tačiau atsigaunantis sektorius ir augantis iškvietimų skaičius skatina mus ieškoti naujų darbuotojų“, – aiškino E. Norkaitienė.