Lietuvos muitininkai prie pasienio su Baltarusija ir Rusija fiksuoja atvejus, kai iš įvažiuojančių transporto priemonių standartiniuose bakuose esantys degalai nupilami Lietuvos teritorijoje.
Todėl Finansų ministerijai Muitinės departamento atstovai pateikė siūlymus, kaip šią spragą būtų galima užlopyti.
Pavyzdžiui, pradėti taikyti muito, pridėtinės vertės mokestį (PVM) ir akcizus iš trečiųjų valstybių įvežamiems degalams, jei transporto priemonių standartiniuose bakuose viršijimas nustatytas kiekis.
Pasak ministerijos atstovų, priėmus Akcizų įstatymo pakeitimą ir nustačius ribojimus, būtų sumažintas neapmokestinto iš trečiųjų valstybių kuro patekimo į Lietuvos rinką kiekis ir galimai nelegalus pardavimas (nupylimas).
„Priėmus įstatymo projektą ir nustačius ribojimus, padidėtų kuro pardavimai Lietuvos degalinėse, kas prisidėtų prie didesnio mokesčių surinkimo į biudžetą“, – dėmesį atkreipė ministerijos atstovai.
Vyksta reidai, sugriežtinta kontrolė pasienyje
Muitinės departamento atstovai naujienų portalui tv3.lt komentavo, kad pastaruoju metu tranzitu iš trečiųjų šalių važiuojančių vilkikų vairuotojai Lietuvoje neteisėtai nupila degalus.
„Todėl Lietuvos muitinė sugriežtino šių automašinų patikrą. Pasienio postuose matuojamas degalų lygis tiek įvažiuojančių, tiek išvažiuojančių vilkikų bakuose, vyksta reidai šalies viduje“, – sakė pasienio pareigūnai.
Mutinės atstovai svarsto, kad iš vilkikų bakų nupilami degalai vėliau veikiausiai atsiduria juodojoje rinkoje.
„Valstybės sienos apsaugos tarnybos duomenimis, per Kybartų, Medininkų ir Šalčininkų pasienio kontrolės punktus įvažiuoja apie 200 krovininių transporto priemonių per parą.
Darant prielaidą, kad iš vienos krovinės transporto priemonės vidutiniškai neteisėtai nupilama 500 litrų degalų, per parą gali būti nupilama apie 100 tūkst. litrų dyzelino. Vidutiniškai importo mokesčiai (muitas, akcizas, PVM) už 1000 litrų dyzelino sudaro 736 eurus“, – skaičiavo muitinės atstovai.
Pasiūlytą idėją dėl mokesčių surinkimo vežėjai peikia
Tačiau vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas siūlomus pakeitimus vertina neigiamai.
„Asociacija skeptiškai vertina siūlomą Akcizų įstatymo pakeitimą, kuriuo būtų ribojamas į Lietuvą įvežamų degalų kiekis vilkikų bakuose, kai įvažiuojama iš trečiųjų šalių.
Sunku pasakyti, ko siekiama tokiu sprendimu – degalų įvežimas iš trečiųjų šalių jau dabar ribojamas pačių šalių iniciatyva (pvz., Rusijos), o degalų kainos Baltarusijoje Lietuvos vežėjams dažnai artimos Lietuvoje esančioms kainoms“, – vertino E. Mikėnas.
Jis taip pat svarsto, kad toks sprendimas esą reikštų ir papildomas sąnaudas tarptautiniams vežėjams, didintų administracinę naštą pasienio tarnyboms.
Ir, pasak E. Mikėno, tai silpnintų Lietuvos konkurencingumą tranzito srityje.
„Degalai vilkikų bakuose yra naudojami tik transporto priemonių veikimui – tai nėra komercinė kuro prekyba, todėl jo apmokestinimas akcizais laikytinas pertekliniu“, – sakė jis.
Muitinės preliminariais skaičiavimais, dėl degalų (esančių krovininių transporto priemonių degalų bakuose) neteisėto nupylimo Lietuva vidutitiniškai per mėnesį praranda 2,2 mln. eurų privalomų sumokėti mokesčius (per metus – 26,5 mln. eurų).
Policija primena, kad už naftos produktų pardavimą arba įsigijimą (nesilaikant reguliuojamos veiklos sąlygų didmeninėje prekyboje) gali grėsti bauda 1 820 iki 3 900 eurų bauda.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!