„Prenumeratos modeliai kasmet populiarėja – jie jau kurį laiką veikia „Youtube“, „Spotify“, „Go3” bei kitos populiariose platformose bei programėlėse. Buvo tik laiko klausimas, kada į šią monetizavimo kryptį atsigręš ir didieji socialiniai tinklai", – pranešime žiniasklaidai sako Andrius Archangelskis, „Bitės Profas".
Mobiliems įrenginiams – brangiau
Socialinius tinklus valdanti bendrovė žada jau artimiausiais mėnesiais ES naudotojams pasiūlyti „prenumeratos be reklamos“ planą. Prie bazinio 10 eurų mokesčio žadama suteikti galimybę už papildomus 6 eurus pridėti papildomą susietą paskyrą.
Tuo tarpu norėdami naudotis „Facebook“ ir „Instagram“ be reklamų savo mobiliuosiuose telefonuose, vartotojai turės pakloti net po 13 eurų kas mėnesį.
„Kol kas siūloma gana nemažai kainodaros variacijų ir anksti spėlioti, kiek realiai kainuos populiariausių socialinių tinklų naudojimasis be įkyrių reklamų. Vis tik esminis klausimas išlieka dėl mokesčio dydžio. Žmonės įpratę naudotis tinklais nemokamai ir reklamos dažnam netrukdo kasdien ten praleisti daugybę valandų. Tad išlieka didelis klausimas ar vartotojai staiga pasiryš mokėti po keliolika eurų už „švaresnį“ turinį," – teigia skaitmeninių paslaugų bendrovės „Bitė Lietuva“ atstovas.
Lietuvoje bent kartą per savaitę „Facebook" naudojasi daugiau kaip 1,4 mln., o „Instagram" - beveik 650 tūkst. vartotojų, atskleidė unikalus tyrimas „Socialinių tinklų naudojimas Lietuvoje“ 2022 metais.
Galutinis sprendimas dar nepriimtas
Prenumeratų planą „Meta“ išsamiai pristatė dar rugsėjo mėnesį susitikimuose su privatumo reguliuotojais Airijoje ir skaitmeninės konkurencijos reguliuotojais Briuselyje. Planu taip pat
buvo pasidalinta ir su kitais ES reguliuotojais. Vis dar neaišku, ar ES reguliavimo institucijos pritars šiam pasiūlymui. Jie taip pat galėtų pareikalauti, kad „Meta" pasiūlytų nemokamą savo programėlių versiją be reklamos.
„Nors „Meta“ vis dar beveik visiškai pasikliauna pajamomis iš reklamos, anksčiau šiais metais JAV, Jungtinėje Karalystėje ir kai kuriose kitose rinkose bendrovė pradėjo teikti prenumeratos paslaugą „Meta Verified“, – praneša ekspertas.