Technologijų bendrovė pasiūlė apmokestinti „Instagram“ ir „Facebook“ naudotojus Europoje 10 eurų per mėnesį, kad jie nematytų reklamų, „CBS MoneyWatch“ sakė šaltinis. Maždaug tiek už paskyras Europoje ima konkurentai, pavyzdžiui, „YouTube Premium“. Apie „Meta“ planus pirmieji pranešė „The Wall Street Journal“.
„Meta“ privalo laikytis Europos Sąjungos privatumo taisyklių, kurios riboja jos galimybes nukreipti į naudotojus asmeninius skelbimus pagal jų naršymo internete paliekamus pėdsakus (angl. „cookies“). „Facebook“ ir „Instagram“, kurie yra nemokami, didžiąja dalimi išlaikomi iš reklamos.
Naujuoju pasiūlymu Europos vartotojams būtų pasiūlytos dvi galimybės: toliau naudotis nemokamomis „Instagram“ ir „Facebook“ versijomis su personalizuotomis reklamomis arba mokėti už prenumeratą be reklamų. Pakeitimai neturėtų įtakos „Meta“ programėlių naudotojams kitose šalyse, įskaitant JAV.
Su šia tema susipažinęs šaltinis „CBS MoneyWatch" sakė, kad „Meta“ planas dar nėra „iškaltas akmenyje“ ir ji toliau nagrinėja įvairias galimybes, kaip „atitikti ES reglamentus“.Informaciją apie „Meta“ planus Europos rinkai patvirtino ir keli tarpusavyje nesusiję šaltiniai naujienų agentūrai „Reuters“.
Europos rinka sudaro ketvirtadalį „Meta“ reklamos pajamų iš „Facebook“ ir „Instagram“. Beveik pusę reklamos pajamų „Meta“ gauna iš JAV ir Kanados vartotojų.
„Reuters“ pažymima, kad naudojantiems „Apple“ ar „Android“ telefonų „Facebook“ ar „Instagram“ programėles mėnesinis mokestis gali šoktelėti iki 13 eurų dėl papildomo mokesčio „Apple“ ir „Google“.
Airijos duomenų apsaugos komisija anksčiau šiais metais skyrė bendrovei 390 mln. eurų baudą už tai, kad „Meta“ iš vartotojų reikalavo sutikimo, jog programėlių naudotojai žiūrėtų reklamas, paremtas jų veikla internete.
Viso „Meta“ ES jau sumokėjo 1,3 mlrd. eurų baudų už įvairius nustatytus pažeidimus.