„Lufthansa“, viena didžiausių Europos oro vežėjų, paskolą gavo 2020-aisiais, kai dėl pandemijos buvo sustabdytos pasaulinės oro kelionės.
Visgi jau kitais metais bendrovė grąžino pinigus, kai sušvelninus apribojimus aviacijos pramonė atsigavo, o Vokietijos vyriausybė praėjusiais metais pardavė paskutinį turėtą bendrovės akcijų paketą.
Nepaisydamas to, ES Bendrasis Teismas, priimdamas sprendimą po varžovių „Ryanair“ ir „Condor“ pateikto skundo, pareiškė, kad Komisija „padarė keletą klaidų“ ir panaikino jos sprendimą patvirtinti 6 mlrd. eurų (6,6 mlrd. JAV dolerių) gelbėjimo paskolą.
Teismo nuomone, buvo neteisinga manyti, kad „Lufthansa“ negalėjo pasiskolinti rinkose, kad patenkintų visus savo poreikius, bei turėjo būti pareikalauta parengti mechanizmą, skatinantį „Lufthansa“ kuo greičiau išpirkti Vokietijos vyriausybės turėtą akcijų paketą.
Be to, sprendime pažymėta, jog vežėja prisiėmė įvairių įsipareigojimų, kurie neužtikrino veiksmingos konkurencijos rinkoje užtikinimo.
Europos Komisija kol kas nepaskelbė savo komentaro.
Ji dar gali apskųsti sprendimą ES Teisingumo Teismui.
O atsižvelgiant į tai, kad gelbėjimo priemonė buvo grąžinta, neaišku, ar sprendimas turės įtakos pačiai „Lufthansa“.
Bendrovė teigia ketinanti išanalizuoti sprendimą ir nuspręsti dėl tolesnių veiksmų, tačiau pažymėjo, kad „stabilizavimo priemonės“ „jau yra visiškai pabaigusios galioti iki šiandienos teismo sprendimo“.
Paskelbus sprendimą, vežėjos akcijos Frankfurto vertybinių popierių biržoje pabrango 0,2 procento.
„Lufthansa“, kaip ir kitų vežėjų, padėtis stipriai atsigavo sušvelninus kelionių apribojimus, o 2022-aisiais – po dvejų nuostolingų metų – bendrovė skaičiavo metinį pelną.