Dviračių parduotuvių atstovai paaiškino, kodėl dviračių kainos gali skirtis net daugiau nei 100 kartų. Ir nurodė, kad, jei anksčiau lietuviai dviračiui vidutiniškai išleisdavo 500 eurų, dabar ta kaina siekia ir 900 eurų.
Pašnekovų spėjimu, didesnė tikimybė, kad dviračių kainos augs, o ne mažės. Jie atkreipė dėmesį, kad Europoje itin populiarėja elektriniai dviračiai. Tad tikėtina, kad Lietuvoje jie daug kam pakeis automobilius.
Jaučiamas brangesnių dviračių trūkumas, o pigesnių – perteklius
Dviračių parduotuvės „Bikko.lt“ vadovas Julijus Zaura nurodė, kad palyginti su praėjusiais metais, dviračių pasiūla Lietuvoje yra aiškiai pagerėjusi.
Jo teigimu, nebėra tokio populiaresnių modelių trūkumo, vidutinių ir pigesnių dviračių segmente jaučiamas perteklius.
„Po visų pasaulinių negandų pardavimai yra sumažėję ir nėra ką lyginti su karantino laikais, kai dviračius šlavė. Palyginti su praėjusiais metais, žmonės daug ilgiau svarsto prieš pirkdami dviratį, jų perka santykinai mažiau“, – kalbėjo pašnekovas.
J. Zaura atkreipė dėmesį, kad dviračiai yra sezoninė prekė, todėl jų pardavimams tiesioginę įtaką daro oras.
Jis nurodė, kad dviračių sezonas paprastai prasideda kovą–balandį, tačiau šiemet gero oro nebuvo iki balandžio vidurio: „Taigi sezono pradžia – ne iš geriausių.“
Bendrovės „Dviračių arena“ komercijos direktorius Silvestras Dabašinskas priešingai – džiaugiasi, kad dviračių pardavimai vis dar auga.
„Tiek pernai, tiek šiais metais stebime dviračių poreikio didėjimą, nors ir nedidelį. Dviračių pasiūla per metus tikrai keitėsi – po COVID–19 pandemijos tiekimo grandinės jau atsistatė, standartinių dviračių pasiūla išaugo.
Vienintelis segmentas, kuriame dar jaučiamas pasiūlos trūkumas – vadinamieji „high end“ dviračiai su aukščiausio lygio komponentais. Šių dviračių pasiūla dar kiek ribota, jų tiekėjai turi, bet ne visų dydžių ir ne tokius kiekius, kokius galėjo pasiūlyti prieš prasidedant pandemijai“, – komentavo pašnekovas.
Dviračių parduotuvės „Velonova“ atstovė Viktorija Kaupienė nurodė, kad situacija išliko panaši kaip praėjusiais metais: dar nėra atsigavęs dviračių tiekimas, trūksta pačių populiariausių modelių.
Tą pastebi ir Lietuvos dviračių verslo asociacijos prezidentas bei dviračių parduotuvės „Vasarė“ direktorius Rytis Paulikaitis. Pasak jo, šiemet dviračių pasiūla atsistatė ir net su kaupu užpildė sandėlius.
Vis tik pasitaiko tam tikrų dviračių modelių, kurių vis dar sunku gauti: „Pirmas šių metų ketvirtis visoje Europoje taip pat ir Lietuvoje nėra itin geras dėl didelės infliacijos ir energetikos kainų.“
Kaip per metus pasikeitė dviračių kainos?
„Bikko.lt“ vadovo teigimu, dviračių kainos per metus daugmaž išliko panašios. Jis įvardijo, kad dviračių savikainą sumažino transporto kaštai, jei perkama iš Azijos šalių, mat labai atpigo jūros transportas.
„Vasarė“ direktorius paantrino, kad dviračiai šį sezoną nebrango. O „Dviračių arena“ atstovas paminėjo, kad dviračių kainos per metus paaugo nežymiai – iki 10 proc.
Jo aiškinimu, dviračių kainų pokyčius lėmė du pagrindiniai veiksniai: pabrangę metalai ir pakilusios transportavimo kainos.
„Tačiau brango ne visi dviračiai. Daugumos dviračių kainas mes sugebėjome išlaikyti tokiame pačiame lygyje kaip ir praėjusiais metais, nedidinant kainos galutiniam pirkėjui“, – kalbėjo S. Dabašinskas.
„Velonova“ atstovė pridūrė, kad kai kurie gamintojai jau sumažino dviračių kainas, įvertinę konkurencinę situaciją ir transporto atpigimą.
„Bikko.lt“ atstovas pastebėjo gerą tendenciją, kad dabar lietuviai renkasi brangesnius dviračius: „Jei anksčiau, prieš 3–4 metus, žmonės rinkdavosi dviratį už 400–500 eurų, tai dabar – už 800–900 eurų.
Ir tą lėmė ne tik pabrangimas, bet ir tai, kad žmonės nori aukštesnio lygio dviračių.“
Dviračiai už 10 tūkst. ar 16 tūkst. eurų
Parduotuvėje „Vasarė“ pigiausias dviratis kainuoja apie 150 eurų, brangiausias – elektrinis, kurio rekomenduojama mažmeninė kaina siekia 8999 eurus.
Parduotuvėje „Velonova“ pigiausias dviratis kainuoja 549 eurus, o brangiausias – 15999 eurus.
„Dviračių arenoje“ pigiausias siūlomas dviratis atsieina 449 eurus, brangiausias – 8299 eurus.
S. Dabašinskas įvardijo, kad dviračių kainą lemia: medžiaga, iš kurios pagamintas dviračio rėmas (geležis, aliuminis, anglies pluoštas), dviračio tipas (elektrinis, gravel, kalnų, miesto, hibridinis, vaikiškas) ir gausybės komponentų, montuojamų ant dviračio rėmo, lygis bei jų kaina.
„To paties gamintojo identiškas dviračio rėmas su skirtingais sumontuotais komponentais turės labai didelį kainos skirtumą. Pavyzdžiui, „Scott“ gamintojo hibridinis dviratis su bazine komplektacija kainuoja 550 eurų. O aukščiausio lygio mechanizmais aprūpinto to paties dviračio rėmo modelis kainuoja 1199 eurus.
Čia atsiranda būtinybė išsiaiškinti pirkėjo poreikius. Išsiaiškinus, kur bus važinėjama, kokie atstumai bus nuvažiuojami, koks komforto lygis pageidaujamas, galime parinkti tinkamiausią dviratį, kuris dviratininką džiugins ilgus metus“, – įžvalgomis dalinosi parduotuvės atstovas.
Parduotuvės „Bikko.lt“ vadovas įvardijo, kad pigiausias dviratis suaugusiam kainuoja 189 eurus. Brangiausias – 10500 eurų.
„Kad ir kaip paprastai jis gali atrodyti, šis dviratis turi nemažai sudedamųjų dalių, kurios lemia tokią kainą. Pavyzdžiui, rėmas, ratai, padangos, vairas, sėdynė ir t.t. – visi šie dalykai yra skirtingų gamintojų ir net tų pačių gamintojų jie gali būti skirtingo lygio.
Populiariausias pavarų sistemos gamintojas kaip „Shimano“ turi keletą sistemos lygių, kurių vieno perjungėjo kaina gali būti 10 eurų, o kitas gali kainuoti 300 eurų. Ir tas 30 kartų skirtumas gali būti visuose dviračio komponentuose“, – aiškino J. Zaura.
Dviračiai pakeis automobilius?
„Dviračių arenos“ atstovas įsitikinęs, kad ateityje dviračių pasiūla tik didės, o tą lems auganti paklausa:
„Žmonės vis dažniau atranda dviratį ne tik kaip laisvalaikio pramogą, bet ir kaip transporto priemonę. Infrastruktūra dviračiams yra nuolat gerinama, nors ir ne taip greitai, kaip norėtume, tačiau progresas tikrai yra.“
S. Dabašinskas pažymėjo ir tai, kad elektrinių dviračių banga iš Europos atsiris iki Lietuvos, nes Europos gamintojai jau kurį laiką stabiliai didina elektrinių dviračių gamybos apimtis. Jis tiki, kad elektrinis dviratis vis labiau pakeis automobilį miestų gyventojams.
Pašnekovas neslepia, kad dviračių kainų tendencijas nuspėti labai sunku, nes, esant tokiai geopolitinei situacijai, negali žinoti, kokia kryptimi pasuks pasaulio ekonomika.
Tačiau, pasak jo, praktika rodo, kad kainos dažniau kyla, nei leidžiasi.