Apsimestumėte, kad nepastebėjote? Skambintumėte į banką? O gal išsiimtumėte visus pinigus ir gavę dvigubai daugiau, nei yra sąskaitoje, juos vėl įneštumėte, kad tokią „operaciją“ pakartotumėte?
Būtent su tokia dilema susidūrė dešimtys gyventojų, kurie gryninosi pinigus iš „Swedbank“ bankomato Alytuje. Daugelis tų, kurie praturtėjo dėl banko klaidos, svetimais pinigais džiaugėsi neilgai. Vis dėlto dalis juos pasiliko.
Pinigus neteisėtai nuskaitė ar permokėjo?
Į naujienų portalą tv3.lt kreipėsi skaitytoja Dovilė. Moteris pasakojo, kad kovo pabaigoje jos mama nusiiminėjo pinigus iš „Swedbank“ bankomato Alytuje.
Dovilė tikino, kad jos mama ėmė 800 eurų 100-o eurų kupiūromis, o tokią sumą bankomatas esą jai ir išdavė. Tačiau jau po savaitės mama sulaukė banko laiško.
„Primename, kad 2025-03-30 atlikote grynų pinigų išėmimo operaciją bankomate, esančiame prekybos centre „Maxima“, Naujoji g. 90, Alytuje. Jos metu, dėl techninių kliūčių, bankomatas Jums išmokėjo 800 eurų didesnę sumą nei Jūs pageidavote“, – rašoma banko pranešime.
Pasak jo, taip įvyko dėl klaidos, kurios metu vietoje 50 eurų nominalo banknotų bankomatas išmokėjo 100 eurų nominalo banknotus.
„Atsiprašome, kad dėl šios klaidos mums tenka į Jus kreiptis ir prašyti grąžinti 800 eurų pinigų sumą, kuri Jums buvo išduota per klaidą“, – nurodė bankas.
Jis taip pat informavo, kad sutikimą dėl be pagrindo gautos sumos nurašymo iš sąskaitos galima išreikšti atsakant banko žinutę:
„Mes tą sumą nurašysime iš sąskaitos. Jei šiuo metu sąskaitoje nėra pakankamai lėšų, sumą rezervuosime. Suprasdami, kad grąžintina suma gali sudaryti reikšmingą Jūsų pajamų dalį, mes esame pasirengę nagrinėti Jūsų prašymą dėl skolos grąžinimo išdėstymo.“
Dovilė pasakojo, kad dėl to tokio pranešimo vėliau pradėjo aiškintis šią situaciją ir nuvyko į banko skyrių.
„Banke iš karto pradėjo gąsdinti, kad bus perduota antstoliams, jums uždės dar didesnę baudą kurią irgi reiks sumokėti. Moteris yra 64 m., gauna invalidumo pensiją, pašalpas. Šis įvykis dar labiau sutrikdė jos sveikatą, verkia, kad „Swedbank“ nurašė jos paskutinius pinigus.
Jie teigia, kad tai buvo bankomato techninė klaida, bet ji tikrai negavo daugiau, nei kad jie teigė, iš jos bankas tiesiog pavogė pinigus, nes tiesiog nurašė iš sąskaitos! Baisi situacija, nes dabar nusiimdamas pinigus nežinai, kada bankas vėl susigalvos, kad dėl kažkokios išsigalvotos jų techninės klaidos reiks grąžinti pinigus, kurių tu negavai“, – piktinosi moteris.
Bankas dalijo pinigus dėl klaidos
„Swedbank“ Lietuvoje atstovas ryšiams su visuomene Gytis Vercinskas nekomentavo skaitytojos papasakotos individualios istorijos. Tačiau pripažino, kad jo atstovaujamas banko bankomatas iš tiesų patyrė problemų Alytuje.
„Šių metų kovo 30 d. viename iš bankomatų, inkasavimo paslaugą atliekanti įmonė per klaidą vietoje 50 eurų nominalo banknotų į bankomatą įdėjo 100 eurų nominalo banknotus“, – komentavo banko atstovas.
Pasak jo, dėl šios priežasties, klientams buvo išduota didesnė suma, nei jie jos pageidavo ir tuo pačiu didesnė, nei buvo nurašyta iš klientų sąskaitos.
„Pastebėję šią klaida, kreipėmės į klientus geranoriškai prašydami grąžinti išmokėtą per didelę sumą, pasiūlėme skirtingas galimybes tam.
Dauguma gyventojų, pastebėję klaidą, skirtumą grąžino patys, kiti – bankui susisiekus su jais. Dėl likusios nedidelės dalies klientų jokių papildomų veiksmų imtis neketiname“, – tikino G. Vercinskas.
Jis neatskleidė, kokiam skaičiui klientų ir kiek pinigų bankas taip „padovanojo“. Tačiau nurodė, kad tokių klientų buvo „keliasdešimt“.
„Swedbank“ Lietuvoje pajamos 2024 m. siekė 803 mln. eurų ir, palyginti su ankstesniais metais, augo 5 proc.
Bankas per praėjusius metus uždirbo 361 mln. eurų grynojo pelno – tiek pat kaip ir 2023 m.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!