Ten atsiimti banko kortelę gali kainuoti 5 ar net 10 eurų, kai atsisiųsti – vos 2 ar 4 eurus. Bankai aiškina, kad taip mėginama taupyti laiką ir skatinti klientus korteles atsiimti nuotoliu.
Be viso to, kai kur ateiti ir pasiimti kortelės kada panorėjus nepavyktų – tam reikėtų registruotis iš anksto.
Kai kurie gyventojai skundžiasi tokia tvarka ir baiminasi, kad į pašto dėžutę gauti kortelę su PIN kodu gali būti nesaugu.
Vietoje 2 eurų – 5 ir dar reikia registruotis
Vilnietė Indrė (tikras vardas ir pavardė – redakcijai žinomi) tv3.lt portalui pasiskundė esą nelogiškomis banko kortelės atsiėmimo kainomis.
Ji papasakojo, kad naudojamos banko kortelės galiojimas baigsis po dviejų mėnesių, tad ji gavo SEB banko pranešimą apie naujos atsiuntimą paštu.
Skaitytoja nurodė, kad ši paslauga jai kainuos 2 eurus – juos nuskaičiuos nuo sąskaitos.
Pasak Indrės, naują kortelę ji galėtų atsiimti ir banke, bet ši paslauga kainuotų jau 5 eurus. Be to, bet kada užeiti ir pasiimti kortelę, anot merginos, irgi galimybės nėra – dėl vizito banke reikia tartis iš anksto, t. y. būtina vizitui užsiregistruoti.
„Būčiau linkusi kortelę atsiimti banke, nes mano pašto dėžutė – nerakinama. Todėl baisu, kad kortelė nepakliūtų į svetimas rankas sukčiams ar dar kam nors. Tačiau klausimas, kodėl paštu atsiųsti – pigiau, negu pasiimti banke?
Pavyzdžiui, neseniai apsipirkau vaistinėje internetu, o prekių pasiimti nuėjau pati. Ši paslauga nieko nekainavo, o pristatymas paštomatu būtų atsiėjęs apie 3 eurus. Kodėl banke – viskas atvirkščiai?“ – teiravosi vilnietė.
Didelė kaina – skatinimas atsiimti nuotoliu
SEB banko Kortelių ir mokėjimo sprendimų skyriaus vyriausias produkto vadovas Gintautas Giržadas nurodė, kad banko klientai naują, atnaujintą ar pakeistą mokėjimo kortelę gali gauti paprastuoju paštu Lietuvoje, registruotu paštu ir taip pat atsiimti banko skyriuje.
Jis sutiko, kad kortelės išsiuntimas paprastuoju paštu Lietuvoje kainuoja 2 eurus.
SEB banko atstovas pažymėjo, kad šį mokestį klientui reikia mokėti tik kartą kas ketverius metus. Anot pašnekovo, tokia kainodara yra taikoma nuo 2022 m. pabaigos.
Ir pridūrė, kad ši kaina buvo nustatyta atsižvelgiant į banko patiriamas sąnaudas dėl išaugusių siuntų tiekėjo paslaugų įkainių.
O klientams, kurie naudojasi dabartiniu paslaugų planu Standartas ar Moksleivis (šis planas moksleiviams yra taikomas automatiškai), pasak G. Giržado, šis mokestis nėra taikomas.
„Atsiimti kortelę banko skyriuje kainuoja 5 eurus. Taip skatiname savo klientus rinktis patogų, paprastą, papildomų laiko sąnaudų nereikalaujantį būdą gauti kortelę į namų, biuro pašto dėžutę ar paštomatu.
Banko skyriuose kviečiame klientus lankytis tuo atveju, kai jiems prireikia išsamių finansinių patarimų, sudėtingesnių paslaugų, o paprastus kasdienius klausimus spręsti raginame nuotoliniu būdu“, – aiškino SEB banko atstovas.
Korteles paštu gauna daugelis klientų
„Swedbank“ Lietuvoje atstovė ryšiams su visuomene Daiva Taučkėlaitė nurodė, kad nauja mokėjimo kortelė gali būti klientui pristatoma paštu per 14 dienų arba į pasirinktą banko padalinį po 5 dienų.
Ji įvardijo, kad kortelės siuntimo paštu mokestis siekia 2 eurus, tačiau jis gali būti netaikomas pasirinkus atitinkamą „Swedbank“ paslaugų planą.
O kortelės atsiėmimo mokestis padalinyje taip pat siekia 5 eurus.
„Klientams visada rekomenduojame rinktis laiką taupančius kasdienių paslaugų būdus. Pastebime, kad klientai dažnu atveju renkasi naujai pagamintą kortelę jiems pristatyti paštu“, – kalbėjo pašnekovė.
SEB banko atstovas atskleidė, kad paštu į namus, biurą ar kitą jiems patogią vietą mokėjimo korteles gauna 70 proc. banko klientų.
„O nuo pernai vasaros pirmi ir vieninteliai bankų rinkoje siūlome ir modernų, paprastą naujų mokėjimo kortelių pristatymo būdą – į paštomatus. Taip suteikiame dar vieną alternatyvą, kaip gauti mokėjimo kortelę nuotoliniu būdu, negaištant laiko banko skyriuje.
Ši alternatyva yra ypač tinkama žmonėms, kurie dėl įvairių priežasčių nenori ar negali gauti kortelės į savo pašto dėžutę. Matome, kad toks sprendimas pasiteisino, todėl jau visai netrukus klientams pasiūlysime ir atnaujintas mokėjimo korteles atsiimti paštomate“, – komentavo G. Giržadas.
Jis įvardijo, kad mokėjimo kortelės pristatymas į paštomatą Lietuvoje kainuoja 2,8 euro. Kortelės siuntimas registruotu paštu – 4 eurus.
Atsiėmimas – 10 eurų, skubiai – 30 eurų
„Luminor“ banko kasdienės bankininkystės vadovė Aušrinė Mincienė išskyrė, kad klientai Lietuvoje naują mokėjimo kortelę gali gauti dviem būdais: paštu tiesiai į namus (paslauga kainuoja 2 eurus) arba atsiimti patys klientų konsultavimo centruose (paslaugos kaina – 10 eurų).
Ji pridūrė, kad klientams, užsisakiusiems paslaugą „Saugu+“, nauja mokėjimo kortelė ekstra atveju (jeigu senoji buvo pavogta ar kitaip prarasta), yra išsiunčiama per kurjerį nemokamai.
„Pagrindinis mokėjimo kortelių pristatymo būdas, kurį kaip patogiausią dažniausiai renkasi mūsų klientai – siuntimas paštu tiesiai į namus. Kortelės atsiėmimą gyvai vertiname kaip papildomą paslaugą, kurią galima pasirinkti už papildomą mokestį“, – komentavo A. Mincienė.
„Swedbank“ atstovė paminėjo, kad kartais klientams prireikia naujos kortelės skubiai. Tokiu atveju ji yra pagaminama ir pristatoma per kurjerį jau kitą darbo dieną, o tokia paslauga kainuoja 30 eurų:
„Kainodara yra nustatoma atsižvelgiant į banko patiriamas sąnaudas ir egzistuojančias alternatyvas.“
Ar atsiimant kortelę reikia registruotis?
Paklaustas, kodėl norint atsiimti kortelę gyvai reikia registruotis, SEB banko atstovas atsakė, kad registruotis atsiimant mokėjimo kortelę skyriuje rekomenduojama tam, kad klientai galėtų planuoti savo laiką, negaištų jo eilėje, tiksliai žinotų, kada banko konsultantas galės priimti.
„Kita vertus, kritiniu atveju, pavyzdžiui, jei klientui reikia skubiai atsiimti mokėjimo kortelę, laukiame klientų gyvai, deriname skubaus priėmimo banko skyriuje laiką“, – pridūrė G. Giržadas.
Pasak „Swedbank“ atstovės, norint apsilankyti banko padalinyje, klientams taip pat visada rekomenduojama užsiregistruoti iš anksto.
Vis tik D. Taučkėlaitė paminėjo, kad mokėjimo kortelę banko padalinyje galima atsiimti be išankstinės registracijos.
O A. Mincienė nurodė, kad registracija banko kortelės atsiėmimui nėra privaloma:
„Tačiau, norint klientų konsultavimo centre nelaukti eilėje ir bankinius reikalus susitvarkyti efektyviau, rekomenduojame laiką konsultacijai iš anksto rezervuoti internetu arba paskambinus „Luminor“ banko informaciniu telefonu.“