Daka yra vienas iš tankiausiai apgyvendintų pasaulio miestų, o kasdienės kelionės automobiliais sausakimšais keliais yra nuolatinis 22 mln. žmonių nusivylimo šaltinis.
Vietos analitikai teigia, kad sostinės ekonomika kasmet praranda 3 mlrd. JAV dolerių dėl kamščių keliuose, o padėtį dažnai dar labiau pablogina gatvių protestai ir musoninės liūtys.
Naujasis paaukštintas traukinių tinklas buvo kuriamas beveik dešimtmetį, o iki 2030 metų planuojama jį išplėsti iki daugiau nei šimto stočių ir šešių linijų, kertančių miestą įvairiomis kryptimis.
Trečiadienį buvo pradėta eksploatuoti pirmosios linijos, jungiančios Dakos periferijos rajoną su miesto centru, atkarpa, pastatyta už 2,8 mlrd. JAV dolerių ir daugiausia finansuota iš Japonijos plėtros fondų.
„Šis metro geležinkelis taip pat yra dar vienas mūsų pasididžiavimo šaltinis“, – pareiškė premjerė Sheikh Hasina per ceremoniją, skirtą linijai atidaryti.
„Pažadėjome Dakoje panaikinti kamščius“, – pridūrė ji.
„Su šešiomis metro geležinkelių linijomis mes galėsime tai padaryti“, – pridūrė politikė.
„Mes to tikimės. Tai sumažins visuomenės kančias“, – naujienų agentūrai AFP teigė sostinės gyventojas Mostafizuras Rahmanas, kuris kiekvieną rytą beveik tris valandas važiuoja autobusu į darbą.
Tikimasi, kad naująja linija kas valandą pasinaudos 60 tūkst. žmonių, kai ji veiks visu pajėgumu.
Sh. Hasina atidarymo ceremonijos metu taip pat pagerbė šešis japonų geležinkelių inžinierius, dirbusius su projektu, kurie žuvo per islamistų ekstremistų išpuolį Dakoje 2016 metais.