• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Au­to­mo­bi­liais pre­kiau­jan­tys vers­li­nin­kai da­bar au­to­mo­bi­lių į Lie­tu­vą ve­ža du – tris kar­tus ma­žiau ne­gu prieš ke­lio­li­ka me­tų. Ma­žė­ja klien­tų per­ka­mo­ji ga­lia. Kar­tais au­to­mo­bi­lis par­ke­liau­ja į Lie­tu­vą, čia su­re­mon­tuo­ja­mas ir ve­ža­mas atgal į Vo­kie­ti­ją par­duo­ti.

REKLAMA
REKLAMA

Pra­džia – nuo dar­bo pas ūki­nin­kus

Kel­miš­kis vers­li­nin­kas Kęs­tas Kelp­ša au­to­mo­bi­lius iš Vo­kie­ti­jos į Lie­tu­vą ve­ža jau sep­ty­nio­li­ka me­tų. Min­tis už­siim­ti to­kiu vers­lu ki­lo dir­bant pas Vo­kie­ti­jos ūki­nin­kus.

REKLAMA

Kęs­tas dar ku­rį lai­ką ver­tė­si Vo­kie­ti­jo­je su­rin­ki­nė­da­mas bal­dus. Pas­kui nu­spren­dė pre­kiau­ti se­nais au­to­mo­bi­liais. Pradžio­je par­da­vus vie­ną au­to­mo­bi­lį, ga­lė­da­vo už­dirb­ti apie tūks­tan­tį mar­kių ar tūks­tan­tį do­le­rių.

REKLAMA
REKLAMA

„Bū­da­vo, pa­sii­mi ko­kį kom­pa­nio­ną ir trau­ki su juo Vo­kie­ti­jon. Nu­va­žiuo­ji ke­le­tą kar­tų. Žiū­rėk, jis jau su­si­ra­dęs ki­tą drau­gą – va­žiuo­ja sa­va­ran­kiš­kai. Taip tų ma­ši­nų par­da­vė­jų Kel­mė­je pri­si­vei­sė la­bai daug. Da­bar vien į Vo­kie­ti­ją važinė­ja­me koks tris­de­šimt, – skai­čiuo­ja vy­riš­kis. – O kiek dar va­žiuo­ja į Pran­cū­zi­ją, Olan­di­ją, Bel­gi­ją, ki­tas ša­lis. Pagal pre­kiau­to­jų au­to­mo­bi­liais skai­čių Kel­mę gal len­kia tik Tau­ra­gė, Jur­bar­kas ir Ma­ri­jam­po­lė.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Per­ka liau­diš­kus au­to­mo­bi­lius

Au­to­mo­bi­lių pirk­ti Kęs­tas Kelp­ša va­žiuo­ja į pa­žįs­ta­mas vie­tas ap­link Štut­gar­tą. Ten ap­si­sto­ja ir pra­lei­džia ke­lias die­nas, kar­tais vi­są sa­vai­tę, kol ran­da tin­ka­mų. „Anks­čiau neiš­va­žiuo­da­vau, kol ne­su­ras­da­vau de­šim­ties – pen­kio­li­kos automo­bi­lių. Ta­da sam­dy­da­vau au­to­ve­žį, kad par­ga­ben­tų į Lie­tu­vą. Da­bar ap­si­ri­bo­ju ke­tu­riais – pen­kiais. Ma­žiau reikia in­ves­tuo­ti. Par­duo­du per po­rą sa­vai­čių. Vėl ga­liu skris­ti ieš­ko­ti.“

REKLAMA

Daž­niau­sia Kęs­tas į Vo­kie­ti­ją skren­da lėk­tu­vu. Pi­gių skry­džių bend­ro­vė­je bi­lie­tas į vie­ną pu­sę kai­nuo­ja apie 18 eu­rų. Taip vers­li­nin­kas su­tau­po.

Be to, grįž­ti į Lie­tu­vą jis ga­li nu­pirk­tu au­to­mo­bi­liu. Ne­kai­nuo­ja bent vie­no au­to­mo­bi­lio par­ga­be­ni­mas. Daž­niau­sia ieško taip va­di­na­mų liau­diš­kų lie­tu­vai­čių gy­ve­ni­mo ly­gį ati­tin­kan­čių au­to­mo­bi­lių – „Volks­wa­gen“, „Au­di“. Joms nesunku gau­ti de­ta­lių. De­ta­lės – ne­bran­gios. Be to, pa­re­mon­tuo­ti to­kį au­to­mo­bi­lį ga­li ir sa­va­me ga­ra­že.

REKLAMA

„Kiek­vie­nas pre­kiau­to­jas dir­ba sa­vaip, – pa­sa­ko­ja Kęs­tas. – Kai ku­rie per­ka nau­jes­nius dauž­tus au­to­mo­bi­lius. Juos sure­mon­tuo­ja ir par­duo­da už aukš­tes­nę kai­ną. Aš per­ku to­kius, ku­riems ne­rei­kia re­mon­to, ku­riuos ga­liu grei­tai parduo­ti. Ži­nau, jog pir­kė­jai la­biau no­ri dy­ze­li­nių va­rik­lių. Pas­kel­biu in­ter­ne­te. Va­žiuo­ju į tur­gų. Daž­niau­sia per po­rą sa­vai­čių pa­vyks­ta par­duo­ti vi­są par­vež­tą par­ti­ją. Svar­biau­sia ne­nu­si­pirk­ti „pro­jek­to“, į ku­rį su­ki­ši krū­vą pi­ni­gų ir sugai­ši ma­rias lai­ko. O už­dirb­si ko­kį šim­tą eu­rų.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kon­ku­ren­ci­ja ne tik par­duo­ti, bet ir nu­pirk­ti

Ka­dan­gi daug lie­tu­vai­čių ver­čia­si pre­ky­ba au­to­mo­bi­liais, kas­kart par­duo­ti vis sun­kiau. Kai ku­rie Kęs­to ko­le­gos nuperka au­to­mo­bi­lį Vo­kie­ti­jo­je. Lie­tu­vo­je jį su­re­mon­tuo­ja, iš­va­lo, pa­da­žo, su­tei­kia pre­ki­nę iš­vaiz­dą ir vėl ve­ža į Vokieti­ją. Ten grei­čiau par­duo­da. Ke­le­tą kar­tų yra taip da­ręs ir jis pa­ts.

REKLAMA

Ka­dan­gi Vo­kie­ti­jo­je la­bai bran­gios trans­por­to ser­vi­so pa­slau­gos, re­mon­to rei­ka­lin­gą au­to­mo­bi­lį žmo­nės la­biau lin­kę par­duo­ti ir pirk­ti ki­tą, nau­ją ar­ba ką tik su­re­mon­tuo­tą.

REKLAMA

Gal lie­tu­vai­čiams ap­si­mo­kė­tų Vo­kie­ti­jo­je kur­ti ser­vi­sus? Kęs­tas sa­ko, jog tai bū­tų la­bai di­de­lės in­ves­ti­ci­jos, nes bran­gus ne­kil­no­ja­ma­sis tur­tas ir jo nuo­ma. Su­re­mon­ta­vus trans­por­to prie­mo­nę, rei­kia su­teik­ti ga­ran­ti­ją. Be to, ser­vi­so savinin­kas ir meist­rai, ku­rie, aiš­ku, bū­tų lie­tu­viai, tu­rė­tų pui­kiai mo­kė­ti vo­kie­čių kal­bą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Par­duo­ti nau­do­tą au­to­mo­bi­lį Vo­kie­ti­jo­je kar­tais leng­viau ne­gu Lie­tu­vo­je dar ir to­dėl, kad da­bar at­si­ra­do kon­ku­ren­ci­ja ir tarp per­kan­čių­jų. Lie­tu­vai­čiai, o kar­tais ir pa­tys vo­kie­čiai, iš­ga­lin­tys nu­si­pirk­ti tik se­ną au­to­mo­bi­lį, kon­ku­ruo­ja su bul­ga­rais, ru­mu­nais, len­kais, pa­sta­ruo­ju me­tu plūs­tan­čiais į Vo­kie­ti­ją ir grie­bian­čiais vis­ką iš ei­lės. „Čia, Lie­tu­vo­je, beveik vi­si ma­ši­nų ve­žė­jai esa­me drau­gai, o Vo­kie­ti­jo­je kon­ku­ren­ci­ja paašt­rė­ja.“

REKLAMA

Dau­giau­sia au­to­mo­bi­lių Šiau­lių mies­te, ma­žiau­sia Ak­me­nė­je

VĮ „Re­git­ra“ šių me­tų sau­sio pir­mos die­nos duo­me­ni­mis, Šiau­lių ap­skri­ty­je dau­giau­sia au­to­mo­bi­lių yra Šiau­lių mies­te – 72889. Ant­ro­ji vie­ta ten­ka Šiau­lių ra­jo­nui – 28583 au­to­mo­bi­liai, tre­čio­ji Rad­vi­liš­kiui – 28406, ket­vir­to­ji Kel­mei – 20775, penk­to­ji Jo­niš­kiui – 16089, šeš­to­ji Pak­ruo­jui – 14945, sep­tin­to­ji – Ak­me­nei – 13322 au­to­mo­bi­liai.

REKLAMA

Šių me­tų sau­sio mė­ne­sį Lie­tu­vo­je nau­jai įre­gist­ruo­ta 14740, va­sa­rio mė­ne­sį – 15494 au­to­mo­bi­liai. Dau­giau­sia tarp nau­jai įre­gist­ruo­tų „Volks­wa­gen“ mar­kės (163) , ma­žiau­sia „Opel“ (24). Tarp po­pu­lia­riau­sių – „Toyo­ta“, „Sko­da“, „Peu­geot“. Jų įre­gist­ruo­ta maž­daug po 90.

Va­sa­rio mė­ne­sį pa­ly­gin­ti su šių me­tų sau­siu, po­pu­lia­rių­jų au­to­mo­bi­lių įre­gist­ruo­ta ma­žiau. Pa­dau­gė­jo tik „Ford“ ir „Peu­geot“.

Regina MUSNECKIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų