„Viena sąskaita“ atstovė paaiškino, kaip veikia ši paslauga ir kokias funkcijas ji suteikia.
Ji nurodė, kodėl šimtai tūkstančių lietuvių kas mėnesį vietoje 1,99 arba 4,59 euro turės mokėti 2,99 arba 5,99 euro.
Taigi per metus tai sudarys papildomus 12 eurų arba 16,8 euro.
Kas yra „Vienos sąskaitos“ paslauga?
Platformos „Viena sąskaita“ Rinkodaros vadovė Reda Četkauskienė paaiškino, kad vienos sąskaitos mokėjimo paslauga palengvina įvairių sąskaitų apmokėjimą gyventojams, nes tą galima daryti vienu metu ir vienoje vietoje.
Ji nurodė, kad platforma turi virš 2,6 tūkst. įvairių paslaugų teikėjų, tad klientai gali susimokėti ne tik komunalinių paslaugų sąskaitas (elektros, dujų, šildymo, vandens, namo administratoriaus), bet ir asmenines: už mobilųjį ryšį, internetą, televiziją, ugdymo įstaigas, būrelius ir kt.
„Be apmokėjimo paslaugų klientai dar gauna ir kitas vertes. Pavyzdžiui, visą sąskaitų archyvą vienoje vietoje. Jei jiems kyla klausimų dėl atlikto apmokėjimo, ar jis tikrai buvo pervestas ten ir ar reikiama suma, žmogus visada gali pasitikrinti – sąskaitų dokumentai yra saugomi.
Taip pat yra statistika, kur klientai gali sekti visas mokesčių įmokas, kaip per metus keitėsi, pavyzdžiui, elektros kaina, įmokos, suvartojimas – ar didėjo, ar mažėjo. Statistikos stebėjimas padeda klientams identifikuoti ir problemas. Mums yra skambinę klientai, kurie pasakojo, kad tik pastebėję padidėjusį vandens suvartojimą atrado, jog buvo prakiuręs bakelis“, – komentavo atstovė.
R. Četkauskienė atkreipė dėmesį, kad, jei asmuo atlieka mokėjimus per elektroninę bankininkystę, jam viską reikia padaryti pačiam.
Anot jos, gyventojas gali turėti ruošinius, bet jie nebus užpildyti – jis vis tiek turės užsirašyti paslaugos tarifą. Jeigu kas nors keitėsi, jis turės sekti informaciją, tą tarifą atsiminti, užsirašyti. Jei keitėsi teikėjo pavadinimas, tas ruošinys taps neteisingas.
O gavęs dokumentą su mokėtinomis sumomis, pasak pašnekovės, asmuo turi viską surašyti pats: „Mūsų klientai tokių dalykų dažniausiai daryti neturi, nes iš paslaugų teikėjų gaunam visus duomenis, kurie yra automatiškai pateikiami kliento paskyroje.
Dar vienas geras dalykas – klientai gauna pranešimus, kada jau būna suformuotos sąskaitos ir jiems nereikėtų kiekvienos sąskaitos apmokėti atskirai, o visas vienu metu. O, jei klientas pamiršta, mes atsiunčiame priminimus, nes žmonės, būna, pamiršta.“
Kiek ir kodėl pakils kainos?
Paklausus, kodėl planų kainos kils 50 proc. („Lankstus“ – nuo 1,99 iki 2,99 euro per mėn.) ir 70 proc. („Maksimalus“ – nuo 4,59 iki 5,99 euro per mėn.), R. Četkauskienė atsakė, kad viena iš priežasčių – platforma nuo balandžio 2 d. atsinaujina ir pristato naujas funkcijas, kurių kaina, jas rinkoje įsigyjant atskirai, lenkia „Viena sąskaita“ paslaugos kainas.
Atstovės aiškinimu, atsiras dvi naujos funkcijos. Pirma – tai biudžeto įrankis, kuriame bus galima sekti visus savo ar savo šeimos biudžetus, matyti juos pagal kategorijas, kokios išlaidos ir t. t.
Antra – saugyklos paslauga, kur klientai galės saugoti visus svarbius dokumentus: sutartis, garantinius čekius
„Klientams nereikės jų visų laikyti batų dėžutėje – viskas bus internete. Be to, bus galima nustatyti parametrus, kad dokumentą pasibaigus jo terminui ištrintų arba perspėtų apie netrukus baigsiančią galioti sutartį“ – kalbėjo R. Četkauskienė.
Paslaugos, anot pašnekovės, brangs ir dėl to, kad brango ir resursai, augo kaštai, o „Viena sąskaita“ keletą metų savo kainų esą nekeitė.
„O kainos tiesiog kelti nesinori, todėl ieškome pridėtinių verčių klientams, kaip biudžeto ar saugyklos paslaugos“, – komentavo atstovė.
Nemokamas ir 1,99 euro planai
R. Četkauskienė atskleidė, kad šiuo metu yra virš 230 tūkst. aktyvių paskyrų, t. y. klientų, kurie kas mėnesį per platformą apmoka savo sąskaitas.
Ji įvardijo, kad dauguma – 70 proc. – yra pasirinkę mokamą planą.
Atstovės aiškinimu, nemokamas planas yra labiau testavimui – žmonės gali išsibandyti, ar patogu, ar patinka.
Kadangi naudojantis nemokamu planu galima sumokėti tik 1–3 paslaugų teikėjų sąskaitas: „Kai kuriems nemokamas planas tinka, jei reikia mokėti, pavyzdžiui, už garažą, sodo namelį, kur nėra daug sąskaitų.
Bet, jeigu kalbame apie mieste gyvenančius klientus, kurių pas mus yra dauguma, jiems vidutiniškai reikia susimokėti 7–10 atskirų paslaugų teikėjų sąskaitų. O mokami planai suteikia daugiau galimybių.“
Pašnekovė nurodė, kad su mokamu paslaugų planu „Lankstus“, kuris šiandien kainuoja 1,99 euro, klientai gali įtraukti neribotą skaičių paslaugų teikėjų, užsisakyti SMS priminimus, naudotis visomis statistikos paslaugomis, sąskaitų archyvu.
Už klientą apmoka visas 6 mėn. sąskaitas?
Pasak R. Četkauskienės, yra dar vienas paslaugų planas – „Maksimalus“, kuris šiandien kainuoja 4,59 euro.
Jos aiškinimu, į jį įeina visos paslaugos, esančios plane „Lankstus“, tik dar prisideda draudimas.
„Draudimo gali būti keli variantai. Vienas iš jų – būsto ir asmens civilinis atsakomybės draudimas. Pavyzdžiui, jei asmuo gyvena daugiabutyje ir aplieja kaimyną, draudimas padengia nuostolius.
Vietoje to galima rinktis sąskaitos draudimą. Sąlygos yra labai paprastos: jei asmuo atitinka vieną iš sąlygų, t. y. jį atleido iš darbo arba jis dėl ligos daugiau nei mėnesį negali dirbti, mes už jį apmokame visas sąskaitas, kurias jis įprastai moka per mūsų platformą“, – vardijo pašnekovė.
Ji nurodė, kad, kol žmogus neįsidarbina arba negrįžta dirbti po ligos, sąskaitos draudimas apmoka už jį visas sąskaitas iki 250 eurų per mėnesį, bet ne ilgiau, kaip 6 mėnesius.
R. Četkauskienė pridūrė, kad klientų sąskaitų vidurkis per mėnesį yra apie 120 eurų, žiemą – kiek daugiau. Tad, anot jos, į 250 eurų gali sutilpti net klientai su keliais būstais.
„Taigi planas su draudimu yra brangesnis 2,6 euro. Žiūrint į rinką, vien būsto draudimas kainuoja panašiai, kaip visas „Maksimalus“ planas.
Taip pat yra vienas elektros paslaugų teikėjas, kuris turi sąskaitos draudimo paslaugą, bet ten yra draudžiama tik elektros sąskaita ir kaina – 3–4 kartus didesnė.“