„Kainų skirtumai yra per daug dideli ir neišgirdau, kaip juos paaiškinti. Suprantu, kad RATCai skirtingi, bet tokie įkainiai yra sunkiai suprantami: kai kurie sugeba už dyką (priimti mišrias statybines ir griovimo atliekas – BNS), o kai kurie – už kelis šimtus“, – pirmadienį komitete diskutuojant dėl atliekų tvarkymo pareiškė A. Gedvilienė.
Parlamentarė mano, kad tokia tvarka verčia gyventojus stambiagabarites statybų atliekas vežti į miškus ar pakrūmes.
„Kainos sunkiai įkandamos žmonėms ir jie ieško atlernatyvių būdų, kaip atsikratyti atliekomis, nes legalus būdas yra labai brangus“, – pridūrė A. Gedvilienė.
Aplinkos ministerijos Atliekų politikos grupės vadovės Vilmos Slavinskienės teigimu, viešai skalbiama informacija regioninių atliekų tvarkymo centrų (RATC) svetainėse yra neaiški ir neišsami.
„Labai skirtingas kiekis informacijos talpinamas, pasigendama pilna apimtimi tokios informacijos“, – komiteto posėdyje teigė ji.
Ji pabrėžė, kad nei valstybė, nei savivalda nenustato tokių atliekų maksimalių surinkimo kiekių ar įkainių.
Aplinkos ministerijos surinkti duomenys rodo, kad Alytaus ir Kauno regionų aikštelės iš vieno gyventojo nemokamai priima 300 kg griovimo atliekų per metus. Už kiekvieną viršytą toną Alytuje kaina svyruoja nuo 14 eurų iki 24 eurų, o Kaune perviršis iš viso nepriimamas ir atliekas reikia vežti į sąvartyną.
Panevėžyje iš vieno namų ūkio priimama 300-350 kg atliekų, o į Klaipėdos gyventojai nemokamai gali atgabenti iki 500 kg tokių atliekų. Dar daugiau – 640 kg nemokamai iš žmogaus priimama į Šiauliuose.
Marijampolėje ir Utenoje nemokamai priimama po 200 kg, o virš šio kiekio reikia mokėti beveik 228 eurus už toną Marijampolėje ir beveik 85 eurus Utenoje. Tuo metu Tauragėje nemokamai priimama iki 50 kg, už papildomą toną reikia mokėti beveik 339 eurų.
Vilniuje nemokamai priima 25-250 kg, o dar 190-580 eurų už toną kainuoja atvežus daugiau.
Į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles priimamų statybų ir griovimų atliekų situaciją komitetas svarstė reaguodamas į portalo „15min“ praėjusią savaitę paskelbtą tyrimą, kad Marijampolio miške veikė nelegalus Juodžių sąvartynas. Pasak portalo, daugiau nei pusmetį departamento pareigūnai nesugebėjo užtikrinti nelegalių vežėjų kontrolės.