Agentūra „Agence France–Presse“ (AFP) pažymėjo, kad žinia apie branduolinį ledlaužį, kuris skrodžia ledą, kad krovininiams laivams būtų sudarytos geresnės sąlygos plaukti, pasirodė Maskvai siekiant atverti savo komercinę prekybą Arkties šiaurėje, skelbia portalas „Newsweek“.
Padidės prekybos su Azija mastas
„Rusija, kuriai dėl karo Ukrainoje Vakarų šalys taiko sankcijas, tikisi, kad Šiaurės jūrų kelias – laivybos kelias, kertantis Arkties vandenyną, leis padidinti prekybos su Azija mastą, sumažinant atstumus ir išlaidas“, – rašė AFP.
Sausio 26 dieną Baltijos laivų statykloje vykusios ceremonijos metu Rusijos „Jungtinės laivų statybos korporacijos“ direktorių valdybos pirmininkas Andrejus Kostinas paprašė V. Putino „leidimo įrengti talpos lentą pirmajame būsimo branduolinio ledlaužio „Leningrad“ skyriuje“.
„Tegul taip ir būna padaryta“, – atsakė V. Putinas, pasak TASS.
10872/ "The 6th (5th serial) nuclear icebreaker of Project 22220 Arktika (LK-60Ya), named Leningrad, was laid down today in Saint-#Petersburg The fifth ship of Project 22220 is expected to be launched this year". pic.twitter.com/HZKYzg5PHM
— Huligan (@Ghost132607472) January 26, 2024
Plės savo arktinį laivyną
Rusijos prezidentas taip pat pripažino, kad šis ledlaužis bus naudojamas „svarbiausiems tyrimams Arktyje“, ir paminėjo kelis Rusijos regionus, kuriuose, kaip tikisi, netrukus bus naudojami jo ledlaužiai.
„Ten, Čiukotkoje, Jamale, Taimyre, Jakutijoje, visuose kituose mūsų Arkties regionuose labai laukiama tokių naujų galingų ledlaužių ir kitų aukštos ledo klasės laivų, – sakė V. Putinas. – Mes tikrai nuosekliai spręsime šiuos klausimus, plėsime savo arktinį laivyną, kelsime sau naujus ambicingus tikslus. Ir toliau dirbsime šia kryptimi“.
Rusija šiuo metu yra vienintelė šalis pasaulyje, kuri stato ir eksploatuoja branduolinius ledlaužius.
Didžiulio ledlaužio statybos truks apie trejus metus
Laivas „Leningrad“ yra penktosios kartos branduolinis ledlaužis. TASS pranešė, kad laivas bus 173,3 m ilgio, 34 m pločio ir 52 m aukščio.
Vladimir Putin took part in the keel-laying ceremony for the multipurpose nuclear-powered icebreaker Leningrad at the Baltic Shipyard in St Petersburg. 🚢 The ship will be built as part of the Development of the Northern Sea Route federal project.
🔗 https://t.co/lVl4O1uPqc pic.twitter.com/rfPVzVOowtREKLAMA— Russian Embassy in Kenya/Посольство России в Кении (@russembkenya) January 27, 2024
Naujienų agentūra taip pat nurodė, kad „Leningrad“ bus suprojektuotas 40-čiai metų ir jame dirbs 52 žmonių įgula. Laivą planuojama pabaigti statyti iki 2027 metų.
„Leningrado“ statybų pradžia – tai tik vienas iš žingsnių sprendžiant problemą. Rudenį pasirodė pranešimų apie tai, kad Rusijai trūksta ledlaužių laivų, todėl buvo spėliojama, kad V. Putinui bus sunku įgyvendinti plano, kurį jis išdėstė kartu su Kinijos prezidentu Xi Jinpingu, tikslus.
Šiaurės jūrų kelias
Kovo mėnesį per Xi Jinpingo vizitą Maskvoje Putinas paskelbė apie bendradarbiavimą, skirtą Šiaurės jūrų keliui, kaip alternatyviam Sueco kanalo keliui, plėtoti.
Tačiau už Arkties regiono plėtrą atsakingas Rusijos pareigūnas Aleksejus Čekunkovas rugsėjo mėnesį verslo laikraščiui RBC sakė, kad Putino planui iki 2024 m. padvigubinti Šiaurės jūrų keliu tiekiamų krovinių kiekį gali sutrukdyti ledlaužių trūkumas visame pasaulyje.
Kaip trūkumo priežastį A. Čekunkovas nurodė, kad trūksta laivų statyklų, galinčių gaminti ledlaužius, ir pridūrė, kad pastatyti vieną ledlaužį užtrunka „ne mėnesius, o metus“.