Viena pirmųjų tendencijų, atsiradusių dėl naujos „ChatGPT“ funkcijos, buvo japonų animacijos studijos „Ghibli“ paveikslėlių kūrimas.
Naudodamiesi neuroniniais tinklais vartotojai savo nuotraukas ir filmuotą medžiagą stilizavo kaip „Ghibli“.
Memes in the style of Nippon Animation.
— Amira Zairi (@azed_ai) April 7, 2025
It's an amazing style similar to Ghibli but softer, simpler, and more nostalgic. you should try it on your images 🤩🔥
Thanks @samuevelez for sharing this style, I love it pic.twitter.com/LbOwS920aT
Kita tendencija buvo žmonių atvaizdai, kuriuose buvo vaizduojamos „Mattel“ lėlės „Barbie“.
Sukurti tokį atvaizdą nesunku, tereikia įkelti asmenukę į programėlę ir parašyti išsamią užklausą, pridedant personalizaciją – pavyzdžiui, vardą, pavardę, profesiją ir aprangos stilių.
Tačiau ne visada viskas pavyksta sklandžiai – vartotojai dažnai dalijasi juoką keliančiomis klaidomis, nes galutinė figūrėlė tampa visai nepanaši į originalią nuotrauką.
The Next Ghibli: Now Turn Yourself Into a Customised Barbie Doll Using #ChatGPT #TNCards https://t.co/MmSS5jRp8U pic.twitter.com/fHtP7fgV7f
— TIMES NOW (@TimesNow) April 13, 2025
Prie šios tendencijos greitai prisijungė nuomonės formuotojai, prekių ženklai, įskaitant kosmetikos bendrovę „Mario Badescu“, ir net Jungtinės Karalystės karališkasis paštas.
Naujoji funkcija buvo naudinga „OpenAI“ – tyrimų bendrovės „Similarweb“ duomenimis, pradėjus naudoti naująjį paveikslėlių generatorių, „ChatGPT“ naudotojų skaičius šiemet pirmą kartą viršijo 150 milijonų, pranešė „Sky News“.
Leidinys taip pat pažymėjo, kad išleidus „GPT-4o“ funkciją rekordiškai išaugo aktyvių vartotojų skaičius ir pajamos iš prenumeratos.
Tačiau tokie vaizdai dažnai surenka neigiamų komentarų, o pats neuroninių tinklų naudojimas pramogai yra vertinamas prieštaringai.
Got ChatGPT to create a Barbie Raya Edition of husband and me…
— #SeaofStars💫 (@dreamonnisha) April 4, 2025
Who are these people in the box? 😂 pic.twitter.com/WUQdGc1MVr
Kodėl dirbtinio intelekto vaizdų kūrimas sukelia tiek daug diskusijų?
„Dirbtinis intelektas palengvina ir pagreitina tendencijų kūrimą ir įsitraukimą į jas“, – teigė Jasmine Enberg, „eMarketer“ vyriausioji socialinės medijos analitikė.
Nors vaizdų ir lėlių kūrimas naudojant dirbtinį intelektą gali atrodyti nekenksminga veikla, daugeliui ji kelia rimtą nerimą. Viena iš priežasčių – tokios technologijos poveikis aplinkai.
Londono Karalienės Marijos universiteto profesorė Gina Neff interviu BBC sakė, kad „ChatGPT“ tiesiog degina energiją“, o ją maitinantys duomenų centrai per metus sunaudoja daugiau elektros energijos nei 117 šalių.
Duomenų centrai, kuriuose mokomi dirbtinio intelekto modeliai ir apdorojamos vartotojų užklausos, naudoja ne tik elektros energiją, bet ir didžiulius kiekius vandens serveriams aušinti.
Pavyzdžiui, „Microsoft“ duomenų centrai kasmet aušinimui sunaudoja 6,4 mlrd. litrų vandens – tiek vandens užtektų pripildyti 2,5 tūkst. olimpinių plaukimo baseinų.
Kitos problemos susijusios su autorių teisėmis. Dirbtinio intelekto kritikai nerimauja, kad vaizdai gali būti generuojami iš autorių teisių saugomos medžiagos.
Praėjusiais metais „Meta“, kuriai priklauso „WhatsApp“, „Facebook“ ir „Instagram“, prisipažino, kad visus viešus įrašus savo socialinės medijos platformose naudoja dirbtinio intelekto modeliams mokyti. Šiomis platformomis aktyviai naudojasi menininkai savo darbams reklamuoti.
„ChatGPT-Barbie“ kelia trigubą grėsmę mūsų privatumui, kultūrai ir planetai“, – pažymėjo G. Neff.
Everyone is producing blister packs of their action figure using ChatGPT 4.0 but no one is telling you how. Until now.
— Kieran Gilmurray (@KieranGilmurray) April 15, 2025
Before: "Draw an action figure toy (barbie doll) of the person in this photo. The figure should be full figure and displayed in it original blister pack… pic.twitter.com/6cO1XRfwOM
O agentūros „MSL UK“ socialinės medijos ir įtakingųjų rinkodaros direktorė Jo Bromilow klausė: „Ar mielas ir juokingas rezultatas vertas visos rizikos?“
„Jei tikrai norime tinkamai naudoti dirbtinį intelektą, turime nusistatyti aiškias ribas ir išmokti su juo elgtis sąmoningai“, – pridūrė ekspertė.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!