• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po to, kai „OpenAI“ pristatė pažangiausią dirbtinio intelekto paveikslėlių generatorių, socialiniuose tinkluose viena po kitos ėmė ryškėti naujos nuotraukų tendencijos. Vartotojai kuria populiarių animacinių filmų stiliaus paveikslėlius arba asmeninius lėlių „Barbie“ atvaizdus. BBC pateikia argumentus, kas su šia nauja tendencija yra negerai.

Po to, kai „OpenAI“ pristatė pažangiausią dirbtinio intelekto paveikslėlių generatorių, socialiniuose tinkluose viena po kitos ėmė ryškėti naujos nuotraukų tendencijos. Vartotojai kuria populiarių animacinių filmų stiliaus paveikslėlius arba asmeninius lėlių „Barbie“ atvaizdus. BBC pateikia argumentus, kas su šia nauja tendencija yra negerai.

REKLAMA

Viena pirmųjų tendencijų, atsiradusių dėl naujos „ChatGPT“ funkcijos, buvo japonų animacijos studijos „Ghibli“ paveikslėlių kūrimas.

Naudodamiesi neuroniniais tinklais vartotojai savo nuotraukas ir filmuotą medžiagą stilizavo kaip „Ghibli“.

Kita tendencija buvo žmonių atvaizdai, kuriuose buvo vaizduojamos „Mattel“ lėlės „Barbie“.

Sukurti tokį atvaizdą nesunku, tereikia įkelti asmenukę į programėlę ir parašyti išsamią užklausą, pridedant personalizaciją – pavyzdžiui, vardą, pavardę, profesiją ir aprangos stilių.

Tačiau ne visada viskas pavyksta sklandžiai – vartotojai dažnai dalijasi juoką keliančiomis klaidomis, nes galutinė figūrėlė tampa visai nepanaši į originalią nuotrauką.

Prie šios tendencijos greitai prisijungė nuomonės formuotojai, prekių ženklai, įskaitant kosmetikos bendrovę „Mario Badescu“, ir net Jungtinės Karalystės karališkasis paštas.

REKLAMA
REKLAMA

Naujoji funkcija buvo naudinga „OpenAI“ – tyrimų bendrovės „Similarweb“ duomenimis, pradėjus naudoti naująjį paveikslėlių generatorių, „ChatGPT“ naudotojų skaičius šiemet pirmą kartą viršijo 150 milijonų, pranešė „Sky News“.

Leidinys taip pat pažymėjo, kad išleidus „GPT-4o“ funkciją rekordiškai išaugo aktyvių vartotojų skaičius ir pajamos iš prenumeratos.

REKLAMA

Tačiau tokie vaizdai dažnai surenka neigiamų komentarų, o pats neuroninių tinklų naudojimas pramogai yra vertinamas prieštaringai.

Kodėl dirbtinio intelekto vaizdų kūrimas sukelia tiek daug diskusijų?

„Dirbtinis intelektas palengvina ir pagreitina tendencijų kūrimą ir įsitraukimą į jas“, – teigė Jasmine Enberg, „eMarketer“ vyriausioji socialinės medijos analitikė.

REKLAMA
REKLAMA

Nors vaizdų ir lėlių kūrimas naudojant dirbtinį intelektą gali atrodyti nekenksminga veikla, daugeliui ji kelia rimtą nerimą. Viena iš priežasčių – tokios technologijos poveikis aplinkai.

Londono Karalienės Marijos universiteto profesorė Gina Neff interviu BBC sakė, kad „ChatGPT“ tiesiog degina energiją“, o ją maitinantys duomenų centrai per metus sunaudoja daugiau elektros energijos nei 117 šalių.

Duomenų centrai, kuriuose mokomi dirbtinio intelekto modeliai ir apdorojamos vartotojų užklausos, naudoja ne tik elektros energiją, bet ir didžiulius kiekius vandens serveriams aušinti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, „Microsoft“ duomenų centrai kasmet aušinimui sunaudoja 6,4 mlrd. litrų vandens – tiek vandens užtektų pripildyti 2,5 tūkst. olimpinių plaukimo baseinų.

Kitos problemos susijusios su autorių teisėmis. Dirbtinio intelekto kritikai nerimauja, kad vaizdai gali būti generuojami iš autorių teisių saugomos medžiagos.

Praėjusiais metais „Meta“, kuriai priklauso „WhatsApp“, „Facebook“ ir „Instagram“, prisipažino, kad visus viešus įrašus savo socialinės medijos platformose naudoja dirbtinio intelekto modeliams mokyti. Šiomis platformomis aktyviai naudojasi menininkai savo darbams reklamuoti.

REKLAMA

„ChatGPT-Barbie“ kelia trigubą grėsmę mūsų privatumui, kultūrai ir planetai“, – pažymėjo G. Neff.

O agentūros „MSL UK“ socialinės medijos ir įtakingųjų rinkodaros direktorė Jo Bromilow klausė: „Ar mielas ir juokingas rezultatas vertas visos rizikos?“

„Jei tikrai norime tinkamai naudoti dirbtinį intelektą, turime nusistatyti aiškias ribas ir išmokti su juo elgtis sąmoningai“, – pridūrė ekspertė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų