• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai vaikai serga ir negali reguliariai lankyti mokyklos, juos gali išsekinti ne tik liga – atskyrimas nuo klasės ir draugų taip pat gali pakenkti. Norvegijos bendrovė „No Isolation“ sukūrė robotą AV1, kuris gali užimti vaiko vietą klasėje, būti jo akimis, ausimis ir balsu bei padėti jam palaikyti ryšį su klasės draugais, skelbia CNN.

Kai vaikai serga ir negali reguliariai lankyti mokyklos, juos gali išsekinti ne tik liga – atskyrimas nuo klasės ir draugų taip pat gali pakenkti. Norvegijos bendrovė „No Isolation“ sukūrė robotą AV1, kuris gali užimti vaiko vietą klasėje, būti jo akimis, ausimis ir balsu bei padėti jam palaikyti ryšį su klasės draugais, skelbia CNN.

REKLAMA

AV1 atrodo kaip tuščiavidurė, supaprastinta žmogaus galvos ir liemens versija. Jis gali suktis 360 laipsnių kampu ir turi kamerą, mikrofoną ir garsiakalbį. Mokytojai jį pastato ant klasės stalo, o mokinys jį valdo nuotoliniu būdu naudodamasis programėle, kuriai suteikiamas unikalus slaptažodis.

„Jie gali bakstelėti arba perbraukti pirštu per ekraną ir pažvelgti į skirtingus klasės kampus“, – sakė Florence Salisbury, „No Isolation“ rinkodaros direktorė.

REKLAMA
REKLAMA

Mokinys per garsiakalbį gali kalbėtis su mokytoju arba klasės draugais, o programėlėje yra parinktis „pakelti ranką“, dėl kurios roboto galvoje mirksi šviesa. Jie taip pat gali pasirinkti jaustukus, kurie rodomi roboto „akyse“.

REKLAMA

Roboto kaina

F. Salisbury teigia, kad 17-oje šalių, daugiausia Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje, kuriose veikia daugiau nei 1 tūkst. šių robotų, yra 3 tūkst. aktyvių AV1 įrenginių.

Jungtinėje Karalystėje mokyklos gali išsinuomoti AV1 už maždaug 150 svarų sterlingų (178 eurus) per mėnesį arba pasirinkti nusipirkti jį už 3,7 tūkst. svarų sterlingų (4391 eurą) su papildomu 780 svarų sterlingų (926 eurų) metiniu paslaugų paketu.

Kokia nauda?

F. Salisbury sako, kad bene didžiausia roboto nauda yra jo gebėjimas palaikyti socialinius ryšius. Ji papasakojo istoriją apie penkiolikmetį mokinį iš Vorikšyro (Anglija), naudojantį AV1, kurio draugai pasiima robotą kartu pietauti, taip išlaikydami jį įtrauktą į savo socialinį ratą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Per ilgą mokyklos nelankymą, kai bendraklasiai gali ilgesnį laiką nematyti savo draugo, šis ryšys su mokykla iš tiesų tampa gelbėjimosi ratu tam mokiniui, ypač tiems, kurie turi sveikatos sutrikimų“, – sakė F. Salisbury.

Remiantis naujausiais vyriausybės statistiniais duomenimis, 2023/24 m. rudenį Anglijoje daugiau nei 19 proc. mokinių reguliariai nelankė mokyklos, iš jų 7,8 proc. – vien dėl ligos, o tai yra daugiau nei iki pandemijos buvęs lygis.

REKLAMA

COVID-19 pandemijos metu nuotolinis mokymasis tapo norma, tačiau mokiniams sugrįžus į mokyklą, daugeliui ši galimybė nebėra įmanoma. AV1 buvo pradėtas naudoti prieš pandemiją, tačiau kai kurios mokyklos pranešė naudojančios robotus, kad padėtų mokiniams, kuriems sunkiai sekėsi vėl integruotis į klasės aplinką.

REKLAMA

„Dėl jų vaikas tampa svarbus“

Jungtinės Karalystės organizacija „Chartwell Cancer Trust“ turi 25 AV1 robotų atsargas, kurias teikia sunkiai sergantiems vaikams. Įkūrėjas Michaelas Douglasas CNN sakė, kad robotai leidžia vaikams mokytis net ir būnant intensyviosios terapijos skyriuje.

„Juos mėgsta tėvai ir jie iš tikrųjų keičia situaciją, – sakė jis. – Dėl jų vaikas tampa svarbus“.

Tačiau jis pripažino, kad dėl jų naudojimo gali kilti administracinių sunkumų ir kad „biurokratizmas gali būti tikra problema“, kai bandoma AV1 sistemą įdiegti mokyklose ar ligoninėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis pridūrė, kad kai kuriose mokyklose taip pat gali būti sunku palaikyti sklandžiam veikimui būtiną techninę infrastruktūrą dėl silpno „Wi-Fi“ ar mobiliojo ryšio signalo vietų.

REKLAMA

Techniniai mokymai

Birželio mėnesį žurnale „Frontiers in Digital Health“ paskelbtame tyrime, kuriame nagrinėtas AV1 naudojimas Vokietijoje ir „OriHime“ roboto naudojimas Japonijoje, nustatyta, kad šios technologijos „turi didelį potencialą vaikams palaikyti socialinį ir edukacinį ryšį“.

Tačiau jame priduriama, kad reikia sukurti struktūras, kurios suteiktų lygias galimybes naudotis avatarų-robotų technologijomis, ir kad sėkmingam diegimui svarbu rengti mokymus mokytojams apie techninius ir socialinius robotų aspektus.

REKLAMA

Praėjusį rugpjūtį „No Isolation“ pristatė AV1 akademiją – mokymo medžiagos ir išteklių biblioteką, skirtą roboto naudojimo galimybėms gerinti.

Pasak F. Salisbury, AV1 sukurtas su patikimomis privatumo funkcijomis. Asmens duomenys nerenkami, o programa neleidžia daryti ekrano nuotraukų ar įrašų. Šifravimas apsaugo tiesioginę transliaciją, vienu metu gali prisijungti tik vienas įrenginys, o roboto galva ir akys šviečia, signalizuodamos apie aktyvų naudojimą.

Rinkoje yra ir kitų avatarų robotų, kai kurie, pavyzdžiui, „VGo“ ir „Buddy“, turi ratukus ir gali judėti po mokyklą ar darbo vietą, o kai kurie turi ekraną, kuriame rodomas naudotojo veidas. F. Salisbury teigė, kad AV1 robotui neturėti ratukų yra praktiškiau, o apie 1 kilogramą sveriantį robotą mokytojams ar mokiniams lengva pernešti iš klasės į klasę specialiai tam pritaikytoje kuprinėje.

Ji pridūrė, kad ekrano, kuriame matomas vaiko veidas, nebuvimas taip pat gali būti privalumas. „Pastebėjome, kad pašalinus spaudimą būti kameroje, padidėja tikimybė, kad robotas bus naudojamas mokinių, emociškai vengiančių mokyklos“, – sakė F. Salisbury.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų