„Facebook“ yra surinkęs galybę pačios įvairiausios informacijos apie maždaug 1,7 mlrd. socialinio tinklo vartotojų: nuo jų pomėgių ir skonio, iki jų draugų rato ir artimųjų. Tačiau tik visai neseniai „Facebook Research“ analitikai pradėjo kruopščiai nagrinėti šiuos duomenis, norėdami sužinoti daugiau apie skirtumus tarp kačių ir šunų mylėtojų.
Tyrėjai, naudodamiesi specialia dirbtinio intelekto programa, išanalizavo maždaug 160 000 vartotojų iš Jungtinių Amerikos Valstijų profilius. Tyrime naudotas dirbtinis intelektas buvo sukurtas siekiant pritaikyti socialinį tinklą akliems vartotojams – jis atpažįsta, kas yra vaizduojama paveikslėliuose, ir jų turinį „paaiškina“ garsiniu teksto atkūrimu.
Dirbtinis intelektas sugebėjo nustatyti, ar vartotojas dažniau dalinasi šunų ar kačių, ar abiejų gyvūnų nuotraukomis. Pagal šį rodiklį žmonės buvo suskirstyti į šunų mylėtojus ir kačių mylėtojus. Tuomet tyrėjai gilinosi į informaciją jų profiliuose: jų sekamus puslapius, draugus, nuotraukas ir įvykius.
Kačių mylėtojai vienišesni
Visų pirma, šunų mylėtojai turėjo daugiau draugų. Tie, kurie dažniau dalinosi šunų nuotraukomis, turėjo vidutiniškai 26-iais draugais daugiau nei kačių mylėtojai. Nepaisant to, kačių entuziastai gaudavo daugiau pakvietimų į įvairius renginius.
Ir taip, išankstiniai nusistatymai ir stereotipai nemeluoja – kačių mylėtojai dažniau buvo vieniši. Iš jų maždaug 30 proc. neturi antrosios pusės. O štai šunų mėgėjų grupėje, vienišiai sudaro 24 proc. Tačiau kačių mylėtojai nebūtinai yra vienišos vyresnio amžiaus moterys. Kaip paaiškina „Facebook“: „Priešingai nei teigia stereotipas, negalima daryti prielaidų apie žmogaus amžių ar lytį žinant tik tai, kad jis yra vienišas ir myli kates – tikimybė, kad kačių mylėtojas neturi antrosios pusės yra panaši tiek tarp kates mylinčių merginų, tiek tarp įvairaus amžiaus vyrų, tiek tarp vyresnių moterų.“
Skiriasi ir pomėgiai
Pateikta nemažai įžvalgų ir apie skirtingų grupių skonį pagal tai kokių knygų, TV laidų ir filmų „Facebook“ puslapius jie yra pamėgę. Apskritai, kačių mylėtojai mėgsta daugiau knygų, TV laidų ir filmų puslapių, nei šunų mėgėjai, taigi galima daryti išvadą, kad jiems labiau patinka įvairios veiklos namuose.
Pastebėta ir tai, kad kačių mylėtojams labiau patinka fantastika, anime ir mokslinė fantastika, pavyzdžiui „Pokemon“, „Daktaras Kas“, „Žvaigždžių kelias“, „Drakula“, „Hobitas“ ir „Ateivis“. O štai šunų mėgėjams labiau patinka romantika, dramos ir realybės šou. Tarp šios grupės populiariausi yra: „One Tree Hill“, „Marlis ir aš“, „Graži moteris“, „The Hills“, ir bet kokie autoriaus Nicholo Sparkso kūriniai.
„Ledo šalis“, „Seinfield“, „Rugiuose prie bedugnės“ ir „Jackass“ sugebėjo įveikti visus barjerus ir abiejų grupių yra mėgstami panašiai.
Tyrėjai taip pat rinko ir „Facebook“ jaustukų funkcijos duomenis, kad pamatytų, kaip skirtingos grupės išreiškia savo emocijas. Pasirodo, kačių mylėtojai daug dažniau reiškia savo emocijas, o jų reiškiamų nuotaikų įvairovė daug platesnė. Ši grupė dažniausiai akcentavo džiaugsmą, nuovargį, susierzinimą ir liūdesį. Šunų mylėtojai – ne tokie emocingi, ir dažniausiai dalindavosi tuo, kad jaučiasi besididžiuojantys arba sujaudinti.