Įmonių, pavyzdžiui „Nestle“, „Pepsico“ ir „Unilever“, parduodami produktai buvo vertinami pagal pasaulinį indeksą, kurį pirmą kartą nuo 2021 m. paskelbė „Mitybos prieigos iniciatyva“ (angl. Access to Nutrition initiative).
Pelno nesiekianti grupė nustatė, kad pagal „žvaigždučių vertinimo“ sistemą, kurioje prekės yra vertinamos nuo 1 iki 5 balų, 30 bendrovių produktai, parduodami mažas pajamas gaunančiose šalyse, gavo mažiau balų nei produktai, parduodami dideles pajamas gaunančiose šalyse.
Mažas pajamas gaunančiose šalyse tarptautinių bendrovių produktai pagal šią sistemą įvertinti 1,8 balo. Dideles pajamas gaunančiose šalyse, kuriose buvo išbandyta daugiau produktų, jų balas buvo 2,3.
„Skurdžiose valstybėse pardavinėjami šių bendrovių produktai nėra sveikesni“, – sakė „Prieigos prie mitybos iniciatyvos“ tyrimų direktorius Markas Wijnas.
„Tai įspėjimas šių šalių vyriausybėms būti budrioms“, – pridūrė jis.
Auga nutukimų atvejai
„Prieigos prie mitybos iniciatyvos“ teigė, kad fasuoti maisto produktai vis dažniau prisideda prie nutukimo problemos.
Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, daugiau nei milijardas žmonių visame pasaulyje kenčia nuo nutukimo. Ir net 70 proc. žmonių, turinčių antsvorį, gyvena mažas ir vidutines pajamas gaunančiose šalyse.
Be to, skurdesnėse šalyse yra gerokai daugiau greito maisto restoranų, kurie gamina maistą išsinešimui. Tai taip pat lemia didesnį žmonių nutukimą, rašoma BBC.
Duomenys atskleidė, kad beveik pusė Jungtinės Karalystės užkandinių, esančių Lankašyre, yra daugiausiai skurdžiose apygardos vietovėse, todėl raginama kontroliuoti norinčių atsidaryti naujų užkandinių skaičių.
Teigiama, jog skurdesniuose rajonuose, palyginti su turtingesnėmis vietovėmis, yra per daug greito maisto įstaigų.