Kalbant apie pirmąją sezono dalį – joje matėme tiek veiksmo, įtampos ir įdomybių, kurių „Formulės 1“ sirgaliai nebuvo matę ilgą laiką.
„Aš sakyčiau, kad šis sezonas net nėra tarp įdomesnių, o yra pats įdomiausias per visą turbohibridų erą nuo 2013 metų. Kalbant apie pirmųjų dviejų lyderių Maxo Verstappeno ir Lewiso Hamiltono kovą – akivaizdu, kad ji yra įnirtingiausia ir mažiausiai nuspėjama bei kažkiek primena Sebastiano Vettelio ir L. Hamiltono kovą, kai „Ferrari“ dar turėjo konkurencingą bolidą“, – apie šio sezono įdomumą ir pastarąją intensyvesnę kovą pasakojo „Formulės 1“ komentatorius Ervinas Kvitkauskas.
Nuo pat pirmųjų akimirkų L.Hamiltonas ir M.Verstappenas yra įsikandę vienas kitam į kaklą ir kovoja dėl kiekvieno centimetro trasoje. „Red Bull“ šiame sezone žengė žingsnį į priekį ir nuo pat pirmųjų lenktynių rodė, kad šiemet „Mercedes“ lenktynininkams reikės kur kas labiau plušėti, jei pastarieji norės laimėti tiek asmeninę, tiek konstruktorių taurę.
Šalia kovos dėl aukščiausių vietų, šiemet, kaip ir pastaruosius porą metų, kova tarp komandų vidutiniokių yra labai įdomi. Lando Norrisas ir jo vedama „McLaren“ ekipa maloniai nustebino varžovus bei sirgalius. Prieš prasidedant lenktynėms Nyderlanduose „McLaren“ rikiuojasi trečioje vietoje konstruktorių įskaitoje bei toliau rodo, kad artimiausiu metu jie gali tapti dar vienu varžovu, kuris patrauks pirmųjų dviejų ekipų dėmesį.
Apie prognozes Zandvorte, nustebinusius lenktynininkus, sumažėjusį atotrūkį tarp „Red Bull“ ir „Mercedes“ bei čempionato situaciją tv3.lt portalui pasakojo E. Kvitkauskas.
Pirmosios lenktynės Nyderlanduose nuo 1985 metų
Atrodo, kad Zandvorto trasa yra palanki ekipoms, kurių bolidai yra ypač geri tiesiosiose ir staigiuose posūkiuose. Kokia yra šios trasos specifika ir kas atrodė solidžiai iki lenktynių starto?
Nyderlandų trasa yra kaip daug kas vadina „old schooline“ (senovinė – aut. past.), nes ji yra pakankamai siaura, bet tuo pačiu yra kažkiek įdomiai perdaryta. Tie išlenkti posūkiai, kuriuose bolidai važiuoja įdomiais kampais – tas suteikia labai daug įdomumo ir kitoniškumo šiai trasai. Visi lenktynininkai labai pozityviai sureagavo į trasos pakeitimus.
Kalbant apie specifiką – „Red Bull“ ir „Mercedes“ Nyderlanduose demonstruoja geriausius rezultatus, bet ir kitos komandos visai neblogai prisitaikė. Tie patys „Ferrari“, kurių variklis nėra šiuo metu labai galingas, jie galbūt labiau yra geriau pasiruošę įveikti lėtesnius arba vidutinio greičio posūkius, bet matome, kad jie Nyderlanduose atrodė visai neblogai.
Kvalifikacijoje pamatėme gerą Antonio Giovanazzi pasirodymą, šio sezono aukščiausiąją – septintąją vietą kvalifikacijoje.
Per treniruotes „Aston Martin“ pilotų rezultatai atrodė visai neblogai, bet kvalifikacija nelabai jiems pasisekė. „Williamsai“ taip pat atrodė, kad gali pretenduoti į dešimtuką, tačiau nelemtos avarijos sutrukdė jiems pasirodyti geriau. Aišku, kažkiek keista dėl „McLaren“ ekipos, kur atrodė, kad jiems ši trasa turėtų būti palanki, bet kol kas matome, kad nelabai jiems sekasi.
Apskritai – sugrįžimas į Nyderlandus, matant žmones, kurie serga už M. Verstappeną – tai yra fantastika. Po tiek metų sugrįžti į Nyderlandus – tai labai sveikintinas „Formulės 1“ žingsnis. Tai yra tokia rinka, kuri yra svarbi „Formulei 1“, o žiūrovams trasa yra įdomi ir išskirtinė.
Kokios yra jūsų prognozės lenktynėms Nyderlanduose?
„Pole pozicija“ (lenktynių startas iš pirmosios vietos – aut. past.) šioje trasoje yra labai svarbi. Lenkimai Zandvorte yra labai sunkūs. Aišku, viskas yra įmanoma. Ypač išlaukiant varžovo klaidos.
Be abejonių šiose lenktynėse bus itin svarbi strategija. Matysime, kaip pilotams pavyks saugoti padangas, nes nauja trasa – niekas nežino, kiek sustojimų gali reikėti, kaip padangos dyla.
Sakyčiau, kad M. Verstappeno „pole“ yra labai svarbi, o žinant tai, kad jis tikrai neblogai startuoja, jei viskas bus gerai, pavyks išsaugoti pirmąją poziciją, manau, kad geriausius šansus laimėti turi namuose lenktyniaujantis M. Vertstappenas.
Žiūrint į šio savaitgalio olando rezultatus – ne vienas, ne du ratai pravažiuoti geru tempu. Kiekvienas jo greitas ratas – yra beveik be klaidų ir labai užtikrintas. Tai duoda labai daug pozityvumo į tai, kad jis kiekviename rate gali išlaikyti maksimalią koncentraciją.
Pirmoji sezono dalis ir kiekvieno taško svarba „Red Bull“ ekipai
Galime sakyti, kad šiandienos lenktynėmis Zandvorte prasidės antroji „Formulės 1“ sezono dalis. Kas jus nustebino pirmoje sezono dalyje?
Pirmoji sezono pusė buvo pilna įvykių ir iš to pusės sezono jau galėtum sakyti, kad šis sezonas buvo fantastinis ir būdamas Formulės 1 sirgaliu galėtum džiaugtis sezonu. Labai smagu, kad buvo tokia įdomi pirmoji sezono dalis, bet kai dar žinai, jog laukia antroji – fantastika.
Faktas, kad įsiminė Estebano Ocono pergalė Vengrijoje, kuri buvo labai netikėta, nes jis tapo pirmuoju lenktynininkų apart „Red Bull“ ir „Mercedes“ pilotų, kuris sugebėjo laimėti lenktynes. Negana to, Vengrijos lenktynės buvo itin išskirtinės.
Šiemet dar įsiminė ir Charleso Leclerco situacija Monake, kai jis laimėjo kvalifikaciją, bet negalėjo startuoti lenktynėse.
Taip pat reikėtų išskirti ir Baku lenktynes, kur kova vyko iki pat paskutiniųjų ratų. M. Verstappeno sprogusi padanga, po lenktynių atnaujinimo iš trasos išlėkęs L. Hamiltonas, netikėta Sergio Perezo pergalė ir Pierro Gasly bei C. Leclerco kova paskutiniuose ratuose. Buvo labai smagu.
Kaip manote, jei šiame etape nepavyktų „Red bulliams“ susirinkti savo įprastų taškų, ar jie pastatytų save į sudėtingesnę ir komplikuotą padėtį?
Be abejo. Tų taškų „Red Bulliams“ labai reikia. Atrodė, kad iki Silverstono, po 9 etapų, „Red Bull“ pirmavo užtikrintai ir atrodė, kad jeigu „Mercedes“ kažkokių rimtų žingsnių nepadarys, čempionatas gali jiems išslysti iš rankų. Buvo tokių kalbų, kad jei po 12-13 etapų „Mercedes“ matys, kad „Red Bull“ bus atitolę, jie galės mesti čempionatą iš rankų ir koncentruotis į 2022 metus.
Dabar matome, kad per kelias lenktynes viskas pasikeitė, kai „Red Bull“ lenktynininkai turėjo du nesėkmingus etapus Vengrijoje ir Didžiojoje Britanijoje. Tuos taškus „Red Bull“ gavo Belgijoje (lenktynės buvo nutrauktos dėl lietaus ir lenktynininkai už savo užimtas vietas gavo pusę taškų – aut. past.) ir priartėjo 5 taškais.
Visgi manau, kad „Red Bull“ labai reikia pergalės ir užtikrintų lenktynių. Jeigu to neįvyktų, jeigu „Mercedes“ sugebėtų įšokti į priekį, faktas, kad tai smarkiai pablogintų „Red Bull“ šansus pakovoti dėl pergalės konstruktorių įskaitoje.
Žvelgiant į sezono eigą, mes matome, kad beveik nebėra tų lenktynių, kuriose būtų viskas aišku. Beveik visose lenktynėse „Red Bull“ ir „Mercedes“ yra labai šalia vieni kitų. Iš esmės didžiulio kontrasto tarp komandų nėra, bet aš sakyčiau, kad šiame čempionate bus visko, tačiau faktas, kad po tos nesėkmingos atkarpos Vengrijoje ir Didžiojoje Britanijoje, „Red Bull“ reikia tų taškų. Ypač psichologiškai.
Koks lenktyninkas jus nustebino pirmoje sezono dalyje?
Labiausiai šiemet stebina L. Norrisas, kuris per pirmuosius dešimt etapų visur iškovojo taškus ir visose buvo labai stabilus. Dabar iš dalies tokia prastesnė bangelė, kurios jis suvaldyti nelabai galėjo – nelemta avarija Vengrijoje ir dėl prastų oro sąlygų sudaužytas bolidas SPA trasoje.
Nyderlanduose L. Norrisas galbūt taip pat šiek tiek nukentėjo, nes antroje kvalifikacijos dalyje „Williamsai“ sudaužė savo bolidus, dėl kurių buvo parodytos raudonos vėliavos ir britui nepavyko pademonstruoti geresnio rezultato.
Bendrai vertinant, kad jaunasis britas bendroje lentelėje yra trečioje vietoje – tai yra didžiulis pasiekimas. Manau, kad niekas nesitikėjo matyti jį šioje vietoje. Matant, kokiu kiekiu taškų jis lenkia savo patyrusį komandos draugą Danielį Ricciardo, tai tikrai yra nuostabu žiūrėti.
Ar galima teigti, kad šis sezonas yra vienas įdomiausių per pastaruosius kelerius metus?
Aš sakyčiau, kad šis sezonas net nėra tarp įdomesnių, o yra pats įdomiausias per visą turbohibridų erą nuo 2013 metų. Kalbant apie pirmųjų dviejų lyderių M. Verstappeno ir L. Hamiltono kovą – akivaizdu, kad ji yra įnirtingiausia ir mažiausiai nuspėjama bei kažkiek primena Sebastiano Vettelio ir L. Hamiltono kovą, kai „Ferrari“ dar turėjo konkurencingą bolidą.
Anksčiau buvo du trečdaliai lenktynių, kuriose „Mercedes“ turėjo didelį pranašumą, bet dabar to nėra ir „Red Bull“ eina petys į petį ir net kai kuriose lenktynėse matome, kad „Red Bull“ yra stipresni nei „Mercedes“.
Taip pat įdomi kova yra ir dėl trečiosios vietos, ir kova žemiau lentelėje. Neaišku, kaip pasibaigs „Aston Martin“, „Alpine“ ir „Alpha Tauri“ dvikovos. Atrodo, kad vienose trasose vieni iššauna, kitose trasose kiti. Tie patys „Williams“ per dvi lenktynes susirinko 20 taškų, kas turėtų jiems būti postūmis į priekį.
Šių metų sezonas nuvilti tikrai negali – daug dvikovų, daug intrigos, o svarbiausia, kad ta intriga yra ir pačioje viršūnėje tiek konstruktorių taurėje, tiek asmeninėje įskaitoje.
Šiemet tarp „Red Bull“ ir „Mercedes“ komandų yra pakankamai mažas atotrūkis tiek trasose, tiek ir kol kas taškų grafoje. Kaip manote, kas lemia, kad skirtumas tarp šių komandų sumažėjo? Ar „Honda“ varikliai dėjo žingsnį į priekį?
Ir „Honda“ jėgainės tobulėjimas prisidėjo, ir tie patys reglamento pakeitimai, kurie visgi buvo palankesni „Red Bull“ komandai ir sumažino „Mercedes“ prispaudžiamąją jėgą. Sakyčiau, kad „Red Bull“ visose grandyse paėjo į priekį. Tas pats M. Verstappenas tapo dar geresniu pilotu, daro dar mažiau klaidų – tampa dar labiau subrendusiu pilotu, kuris pasveria įvairiausias rizikas, nors išlieka toks pats aštrus.
Taip pat S. Perezo atėjimas davė daug naudos. Galbūt taip, buvo lenktynių, kur meksikiečiui nepasisekė, tačiau sezono eigoje duoda daugiau naudos nei davė Pierras Gasly ir Alexanderis Albonas. Meksikietis renka taškus, yra šalia V. Botto, kas yra svarbiausia „Red Bull“ komandai, kad antrasis jų pilotas kovotų su antruoju „Mercedes“ pilotu.
„Mercedes“ šiame sezone reikėjo laiko, kad prisitaikyti prie naujų pakitimų, kurie nebuvo kardinalūs, bet kažkiek į priekį stumtelėjo „Red Bull“ komandą.
Ar pamatysime naująjį čempioną?
M. Verstappenas šiame sezone žengė dar didesnius žingsnius į priekį ir demonstruoją puikų charakterį, meistriškumą ir šaltą protą. Šios lenktynės Zandvorte bus vienos svarbiausių šiame sezone.
Jei „Red Bull“ pilotui pavyks pasiekti teigiamą rezultatą ir iškovoti pergalę – galimai pamatysime naująjį Formulės 1 čempiono gimimą. Pergalės, o ypač namų trasose, vairuotojus pakelia į visai kitą euforijos lygmenį ir dar labiau motyvuoja ateities lenktynėms.
Visgi L. Hamiltonas, kuris sulaukė švilpimų Nyderlandų trasoje, bandys mesti kovą ir priartėti prie 8 čempionų titulo, su kuriuo aplenktų legendinį Michaelį Schumacherį ir taptų visų laikų asmenines įskaitos trofėjų lyderiu.
Kaip niekad didelė intriga ir kova dėl čempionų titulo. Štai ko laukė Formulės vienas lenktynių sirgaliai. Antroji sezono dalis laukia itin konkurencinga ir įdomi.