• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prabėgęs Dakaras Vaidotui Žalui tikrai įsimins. Būtent šiemet jis debiutavo sunkvežimių klasėje ir susugebėjo užimti 5-ąją vietą bendroje įskaitoje. Į Lietuvą sugrįžęs lenktynininkas aptarė prabėgusį Dakarą ir palygino automobilių ir sunkvežimių klases.

9

Prabėgęs Dakaras Vaidotui Žalui tikrai įsimins. Būtent šiemet jis debiutavo sunkvežimių klasėje ir susugebėjo užimti 5-ąją vietą bendroje įskaitoje. Į Lietuvą sugrįžęs lenktynininkas aptarė prabėgusį Dakarą ir palygino automobilių ir sunkvežimių klases.

REKLAMA

„Jaučiuosi taip, lyg mano Dakaras būtų trukęs ne dvi savaites, o tris metus. Pagaliau pasibaigė, galiu kvėpuoti ir galvoti į priekį. Tie sudėtingi metai, sudėtingos situacijos dedasi ir pradeda slėgti sportinių rezultatų nebuvimas. Labai smagu, kad tą kamštį pramušėme.

Kad ir koks būtum žvėris, vis tiek tam spaudimui gali pasiduoti. Labai laiku tai pramušėme, galiu grįžti namo, atsisėsti ant sofos ir truputį pailsėti“, – oro uoste sakė V. Žala.

Sunkvežimių įskaitos nugalėtoju šiemet tapo čekas M. Macikas. Antroje vietoje liko M. van Den Brinkas – jis nuo lyderio atsiliko 2 val. 22 min. ir 18 sek.  Paskutinę vietą ant podiumo iškovojo dar vienas čekas A. Lopraisas. Jis lyderiui nusileido 2 val. 27 min. 53 sek. 

REKLAMA
REKLAMA

Ar ta penkta vieta neatrodo apmaudi, jeigu nebūtų tų gedimų?, – žurnalistai paklausė V. Žalos.

Dakaras yra žvėris, kurio negali prognozuoti ir kažkiek turi gerbti. Važiuoji, planuoji.. Mintyse vienu metu galvojau, kad tas trejetas įmanomas, bet vieną dieną atsikeli, gauni per veidą ir tada supranti, kad neveltui tos dvi savaitės tokios sudėtingos. Jeigu būtų viskas paprasta, išvažiuodamas galėtum rėkti, koks bus rezultatas.

REKLAMA

Dėl to ir nerėkėme, nes per dvi savaites daug ko gali nutikti. Džiaugiuosi apskritai, kad esame finiše su padoriu rezultatu. Tas rezultatas leidžia atsispirti į ateitį, o ne grįžus namo galvoti, kokią profesiją rinktis.

Su kuo buvo sunkiau važiuoti Dakare – su automobiliu, ar su sunkvežimiu?

Čia sudėtingas klausimas, labai skirtingos kategorijos. Su Paulo diskutavome, kad mūsų meilė jau sunkvežimiams. Susidraugavome, pripratau ir perėjau kritinę mokymosi kreivę. Jeigu švariai tą projektą daryti, reikėtų išvažiuoti į Maroką, praeiti klaidas, o dabar pusę Dakaro mokėmės. Dabar, kai praėjome, norėtųsi išnaudoti šį žinių bagažą ir judėti šioje kategorijoje.

REKLAMA
REKLAMA

Kategoriją pakeitėte todėl, kad nebuvo sportinio rezultato ir dabar jis atėjo?

Kategorijos keitimui buvo daug priežasčių, bet sportinio rezultato nebūvimas buvo viena didžiausių. Vienu metu supratau, kad kažką turiu keisti, nes tai, ką darau – neveikia. Labai smagu, kad po to pokyčio – suveikė.

Išbandei „mažylį“ ir „milžiną“. Ar galima tikėtis Vaidoto Žalos automobilių klasėje?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip Dakaro starte negali prognozuoti, taip Dakaro finiše negali prognozuoti, kas bus po metų. Norėčiau, kad tas projektas nesibaigtų ir kol jaučiu, kad galime kažką naudingo nuveikti, tol būtų galimybė sugrįžti. Tai man jau būtų pasiekimas.

Galbūt nauja technika kitais metais?

Pagal rezultatus matėme, kad sunkvežimių kategorijoje dominuoja „Iveco“. Mačiau kitus sunkvežimius, bet jiems nepavyksta palaikyti to tempo, nes yra ne tik galia, bet ir patikimumas. Šita kategorija skiriasi nuo automobilių, nes žiūrint į laikus – skirtumai ženklesni, nes visi turi reikalų.

REKLAMA

Tai sulūžta, tai gedimas, tai klaidą padaro. Gali nutikti taip, kad dvi savaites važiuoji, kaip čekų ekipažas, ir paskutinę dieną Dakaras baigiasi dėl klaidos kopose. Kol kas ta komanda, kurią pasirinkome ir ta transporto priemonė veikia, bet teisybės dėlei matau daug galimybių patobulinti ir organizacijai, ir komandai.

Kitais metais jei sugrįžtume, galutinio rezultato perspektyva būtų užtikrintesnė. Dabar buvome mokinukai, nenorėjau reikštis pernelyg daug, spardyti duris, vis tiek – pirmi metai. Kai pravažiavome dvi savaites, matome galimybę pakoreguoti kūrybinį procesą, tą apšnekėjome ir su Alešu Lopraisu, kad komanda taptų tvirtesnė ir rezultatas būtų labiau pasiekiamas.

REKLAMA

Kur šita penkta vieta įsiterpia tarp kitų auto sporto pasiekimų?

Iš mano finišuotų Dakarų tai buvo sunkiausias. Pareikalavo daugiausiai fizinių jėgų, o prie to prisidėjo ir sudėtingos dienos, kad kai važiuodavome ir sustodavome bei nežinodavome, ar pajudėsime. Tas neužtikrintumas atėmė daugiausiai jėgų. Bet ir šiaip – ne veltui tas sunkvežimio vairas didelis.

Atsimenu priešpaskutinę dieną važiavome į startą, laukė 120 km, galvojau lėksime ir pralėksime, o tada tokia kopa, kaip kalnas didelė, tada supratau, kad šioje kategorijoje yra reikalų. Lopraisas pirmas startavo ir mačiau, kaip jis suka ratus, nes nesugeba užvažiuoti fiziškai. Jėgų šita kategorija pareikalavo daugiausiai. Nefinišuoti Dakarai emociškai išgręžia labiau, o iš finišuotų šitas buvo toks.. kur paskutinėmis dienomis laukiau finišo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galbūt, kai Dakaras baigėsi, jau galima būtų pasakyti, kas buvo nutikę, kai sugedote?

Norint turėti galimybę tęsti draugystę su komanda, tai nenoriu.. Apskritai, skaitau, kad tam tikri dalykai turi būti sprendžiami už uždarų durų, ypač jeigu tai yra konstrukciniai. Komanda turi daug techninių partnerių ir noriu, kad jie išliktų, nepaisant to, kaip sekėsi Dakare.

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
Žmogus, tėvas, krikščionis
Žmogus, tėvas, krikščionis
Tegul niekas neįsižeidžia ir nesupyksta. Parašysiu ką galvoju ir esu įsitikinęs, kad Dakaras yra didelė beprasmybė ir tuštybė, kai tiek kainuoja startinis mokestis, technika, personalo išlaikymas, technikos nugabenimas, parvežimas, visi tie super dideli kaštai kartu sudėjus... O kokia nauda iš to? Kokia materiali ar dvasinė iš to nauda? Vien išlaidos, kartais gyvybių praradimai ar sužalojimai. Jau geriau aukotojai, firmos prasmingiau aukotų, žmonėms, vargšams, daugiavaikėms šeimoms, neturtėliams, misionieriams, evangelijos skelbimui afrikoje, pagalba vargdieniams, kurie valgyti neturi ką. Tai bent būtų nauda žmogui, nauda Dievui, ir iš to sekantis atlygis iš Dievo. O dabar tuštybė.
Atleiskite, jei kažką įžeidžiau ar užgavau. Kažkas, gal išgyvena adrenaliną žiūrint savaitę ar dvi metuose, bet supraskite, kad tai kažkafa, kažkieno sugalvotas varžymasis, kuris, yra trumpalaikis malonumas, kuris kainuoja daug, o nauda - sakyčiau nulinė. Todėl, jei skaito čia Dakaro rėmėjai, pamąstykite apie tai, ar ne tiesą rašau, pagalvokite apie tikrąsias, amžinąsias vertybes, apie atlygį kaupiamą danguje. Telaimina Jus visus gailestingas Dievas.
VISKAS. 2 komentarai. Panasu, netekai savo gerbeju. Atejo jaunesnis, greitesnis, batsiuskesnis.
Vaidotai, grįžk į pagrindines lenktynes, velniop tuos sunkvežimius
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų