• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dalyvavimas Dakaro ralyje – tai daugelio automobilių sporto entuziastų svajonė. Tačiau šis iššūkis ne tik reikalauja fizinio pasiruošimo, bet ir reikalauja didžiulių finansinių išteklių.

31

Dalyvavimas Dakaro ralyje – tai daugelio automobilių sporto entuziastų svajonė. Tačiau šis iššūkis ne tik reikalauja fizinio pasiruošimo, bet ir reikalauja didžiulių finansinių išteklių.

REKLAMA

Populiarios tinklalaidės „Dakarianos“ vedėjai pasidalino įžvalgomis apie finansinius iššūkius, su kuriais susiduria Dakaro ralio dalyviai. Ekspertai apžvelgė populiariausias lenktynių kategorijas ir įvardino preliminarias išlaidas, būtinas norint startuoti šiose prestižinėse lenktynėse.

„Dakar Classic“ – daugeliui įkandama pradžia

Klasikinės technikos gerbėjus gundanti dalyvių kategorija džiugina ne tik įvairialype automobilių įvairove, bet ir dalyvavimo kaina. 

  • Registracija automobiliams: 18 000 eurų
  • Registracija sunkvežimiams: 23 000 eurų

Galutinė suma, žinoma, priklauso nuo gausybės veiksnių, tačiau prieš porą metų „Dakar Classic“ kategorijoje dalyvavęs Valdas Valiukevičius tuomet pasakojo, kad varžyboms paruoštas automobilis gali kainuoti nuo 18 000 iki 30 000 eurų, o galutinė suma, reikalinga dalyvauti varžybose svyruoja nuo 50 000 iki 60 000 eurų. 

REKLAMA
REKLAMA

2025-ųjų „Dakar Classic“ automobilių kategorijoje Lietuvą šiemet atstovauja Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius.

REKLAMA

Motociklai – vartai į tikrąjį Dakarą

Motociklų dalyvių klasė daugeliui sportininkų dažnai tampa vartais į platųjį Dakaro ralio pasaulį. Visgi, skirtingai nei automobiliai, motociklai turi mažiau judančių detalių, jiems aptarnauti nereikia didžiulio personalo, tačiau net ir pirmasis žingsnis į Dakarą gali atsieiti šešiaženklę sumą. 

  • Registracija: 20 000 eurų
  • Motociklas: konkurencingas motociklas, pavyzdžiui, „KTM 450 Rally Replica“, kainuoja maždaug 37 000 eurų
  • Saugos įranga: šalmas, apsauginiai drabužiai ir batai gali atsieiti maždaug 4 000 eurų
  • Papildomos išlaidos: techninė pagalba gali kainuoti maždaug 30 000 eurų

Bendra suma, kurios reikia startuoti Dakare – maždaug 100 000 eurų. Jeigu motociklininkas priklauso didesnei komandai, kurioje išlaidos, pavyzdžiui, techninei pagalbai, gali būti paskirstomos, išlaidas galima sumažinti iki maždaug 65 000 - 70 000 eurų.

REKLAMA
REKLAMA

Motociklų klasėje Lietuvą šiemet atstovauja Nerimantas Jucius, Mykolas Paulavičius, Gediminas Šatkus, Arūnas Gelažninkas, Modestas Siliūnas. 

Sunkvežimių klasė – išlaidos auga kelis kartus

Į aukštesnį technikos lygmenį norintys įšokti lenktynininkai iškart turi būti pasiruošę gerokai didesnėms išlaidoms. 

  • Registracija: 40 000 eurų

Naudojant savo techniką, bendros išlaidos gali siekti apie 150 000 eurų, įskaitant techninį aptarnavimą ir atsargines dalis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jeigu sunkvežimis nuomojamas iš aukšto lygio komandos, tokios kaip „De Rooy“, išlaidos gali išaugti iki 300 000 eurų ar net daugiau.

Sunkvežimių klasėje Lietuvą šiemet atstovauja Vaidotas Žala

Automobiliai – brangiausia dalyvių kasta

„T1 Ultimate“ kategorija yra prestižiškiausia ir brangiausia Dakaro ralio klasė, skirta profesionaliems lenktynininkams arba mėgėjams, galintiems surinkti didžiulį biudžetą.

REKLAMA
  • Registracija: 32 000 eurų

Šios kategorijos automobiliai dažniausiai yra nuomojami kartu su techniniu palaikymu. Aptarnavimo komandą sudaro ne mažiau kaip keturi mechanikai. 

Skaičiuojama, kad dalyvavimo išlaidos šioje kategorijoje gali siekti nuo 700 000 iki 800 000 eurų. Gamyklinės komandos, tokios kaip „Toyota Gazoo Racing“ ar „Prodrive“, šioms varžyboms išleidžia dar daugiau. Spėjama, kad gamyklinių komandų biudžetai gali būti nuo dviejų iki trijų kartų didesni. 

„T1 Ultimate“ automobilių klasėje Lietuvą šiemet atstovauja Benediktas Vangas ir Rokas Baciuška. Automobilių klasėje taip pat dalyvauja Gintas Petrus, bet jis varžosi žemesnėje dalyvių klasėje. 

Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienų – atskirame polapyje.

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
Pinigų mėtymas į balą ir tiek
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų