• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lenktynininkui Karoliui Raišiui 2024-ieji tapo lemtingi – atsirado galimybė dalyvauti 2025-ųjų Dakaro ralyje. Tačiau ši proga atėjo taip vėlai, kad pasiruošti šiam bekelės maratonui liko vos mėnuo. Skeptikai kraipė galvas, teigdami, kad tai neįmanoma, tačiau 1978 metų „Defender“ senelis jau stovi Saudo Arabijoje. Karolis neslepia, kad tas mėnuo buvo ypatingai intensyvus – jis praktiškai gyveno garaže kartu su „Defender“.

14

Lenktynininkui Karoliui Raišiui 2024-ieji tapo lemtingi – atsirado galimybė dalyvauti 2025-ųjų Dakaro ralyje. Tačiau ši proga atėjo taip vėlai, kad pasiruošti šiam bekelės maratonui liko vos mėnuo. Skeptikai kraipė galvas, teigdami, kad tai neįmanoma, tačiau 1978 metų „Defender“ senelis jau stovi Saudo Arabijoje. Karolis neslepia, kad tas mėnuo buvo ypatingai intensyvus – jis praktiškai gyveno garaže kartu su „Defender“.

REKLAMA

Karolis Raišys, žinomas dėl savo aistros klasikinėms transporto priemonėms, šį „Defender“ modelį įsigijo dar metų pradžioje su svajone dalyvauti „Dakar Classic“ kategorijoje. Būtent tokio modelio – 1978-ųjų „Land Rover 109 Station Wagon“ – visureigiu du prancūzų broliai įveikė pirmąjį Dakarą 1979-aisiais. Nors tuo metu jie net neįsivaizdavo, kokio sunkumo iššūkio imasi, šis standartinis visureigis sėkmingai pasiekė finišą.

Karolis šį klasikinį modelį parsivežė iš Švedijos kartu su naujos kartos „Defender“. Automobilis, sulaukęs beveik pusės amžiaus, buvo matęs nemažai gyvenimo – ne visai lengviausio – bet dar neblogai važinėjo. Nepaisant to, jis visiškai netiko Dakaro raliui. Reikėjo kapitalinės restauracijos, kuri virto intensyviu mėnesio darbu „Automuziejaus“ dirbtuvėse.

REKLAMA
REKLAMA

Automobilis buvo visiškai išardytas iki paskutinio varžto: pervirintas ir sustiprintas rėmas, atnaujintas kėbulas ir važiuoklė. Silpnas keturių cilindrų variklis buvo pakeistas į 3,5 litro V8 motorą, kuris buvo montuojamas to paties laikmečio modeliuose. Taip pat buvo įmontuota geresnė pavarų dėžė, modernizuoti galios perdavimo mazgai.

REKLAMA

Karolis pabrėžia, kad „Dakar Classic“ reglamentas yra itin griežtas – kuo automobilis senesnis, tuo mažiau leidžiama improvizuoti. Tai reiškė, kad didžiausias dėmesys buvo skirtas restauracijai, o ne modernizacijai. Vieninteliai šiuolaikiniai dalykai, leidžiami automobilyje, yra navigavimo priemonės, o privalomas reikalavimas – aukščiausios klasės saugumas. Suvirinti saugos lankus, sumontuoti sportines sėdynes ir gesinimo įrangą tokiame senoviniame modelyje buvo tikras galvosūkis. Visa tai reikėjo kurti nuo nulio.

REKLAMA
REKLAMA

Karoliui didelė našta teko detalių paieška ir logistika. Kadangi automobiliui negalėjo būti naudojamos naujos dalys, visos jos turėjo atitikti tiek laikmetį, tiek markę. Detalių teko ieškoti visose Baltijos šalyse.

Didžiąją dalį komponentų Karolis rado naudotų detalių prekybos platformoje „rrr.lt“ dar prieš tai, kai „Ovoko“ tapo komandos rėmėju. Variklis atkeliavo iš Latvijos, daugybė komponentų – iš Estijos, o jų transportavimu Karolis rūpinosi pats. Jo pagrindinis pagalbininkas buvo naujasis „Defender 130 Outbound“ – automobilis su prailginta baze, turintis milžinišką bagažinę, pritaikytą sunkiems ir aštriems kroviniams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Visas detales parsivežiau greičiau, nei tai būtų padarius bet kuri kurjerių tarnyba. Tai tikrai patogus automobilis: į jį laisvai telpa net variklis, o priekyje – įprastas „Defender“ komfortas,“ – pasakoja Karolis.

Per šį intensyvų mėnesį Karolis ne tik nuolat keliavo tarp Lietuvos, Latvijos ir Estijos, bet ir, galima sakyti, gyveno automobilyje. Priekinė dalis buvo skirta darbui – jis dalyvavo nuotoliniuose susitikimuose, o gale laikė drabužius ir reikmenis.

REKLAMA

Bagažinė tarnavo kaip sunkvežimis, pilnas didelių ir sunkių tepaluotų dalių. Nors pasiruošimas buvo tikras išbandymas tiek fiziškai, tiek psichologiškai, Karolis džiaugiasi, kad milžinišką darbą atliko kartu su entuziastingų mechanikų komanda bei šturmanu Ignu Daunoravičiumi.

Dakaro projektas taip tik prasidėjo. Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius jau išvyko į Saudo Arabiją, kur sausio 3 dieną pradės savo iššūkį „Dakar Classic“ kategorijoje. Šis projektas – tai ne tik technikos atgaivinimas, bet ir atkaklumo bei aistros simbolis, įprasminantis senovinių automobilių vietą šiandienos lenktynių pasaulyje.

Daugiau Dakaro ralio 2025 naujienų – atskirame polapyje.

Sausio 17 d. Geriausiai iš lietuvių Dakare pasirodęs motociklininkas Nerimantas Jucius: „Esu TOP-30 geriausių pasaulyje“
Sausio 17 d. Po „Dakar Classic“ lenktynių – lietuvių ekipažo euforija: „Laimėjome viską“
Sausio 17 d. Dakaro mohikanas Gelažninkas neketina sustoti net ir po patirtų sunkumų: „Matau, kad dar galiu važiuoti“
Sausio 17 d. Rokui Basiuškai po finišo įstrigo Antano Juknevičiaus žodžiai: jaunas lenktynininkas liko sujaudintas
Sausio 16 d. Nuovargį jaučiantis Arūnas Gelažninkas: „Kaip grybas važiavau“
Sausio 16 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai džiaugiasi neišsipildžiusiu organizatorių pažadu: „Šiandien turėjome įveikti 50 kilometru“
Sausio 16 d. 150 kilometrų per kopas nuvažiavęs Nerimantas Jucius: „Vieną kartą nusiridenau“
Sausio 16 d. „Empty Quarter“ įveikęs Mykolas Paulavičius: „Jaučiausi kaip orkaitėje“
Sausio 16 d. Sudėtingų kopų etapą baigęs Rokas Baciuška džiaugėsi: „Nebuvo lengva, bet neįklimpom ir nepaklydom“
Sausio 15 d. Asmeninį rekordą Dakare pasiekęs Arūnas Gelažninkas: „Tik rankos šiandien visą dieną labai tirpo“
Sausio 15 d. Su nematyto dydžio kopomis kovojęs Baciuška: „Per tokias dideles tikrai nesu važiavęs“
Sausio 14 d. Trejetuke finišavęs Vaidotas Žala: „Nusprendėme – arba laimime, arba nieko nepralošime“
Sausio 14 d. Tragišką dieną išgyvenęs Arūnas Gelažninkas: „Stojau, parėkiau, kritau ne kartą, apsibalnojau“
Sausio 14 d. Vaidotas Jurkevičius apie iššūkių kupiną dieną Dakare: „Trys likusios dienos bus tikras išbandymas
Sausio 14 d. Asmeninį rezultatą pagerinęs Nerimantas Jucius: „Mačiau trasoje daug kritusių sportininkų“
Sausio 14 d. Penketuke finišavęs Rokas Baciuška: „Viskas liuks
Sausio 13 d. „Dakar Classic“ dalyvaujantys lietuviai susidūrė su navigavimo iššūkiais: „Ne mes vieni bambukai buvom“
Sausio 13 d. Modestas Siliūnas: „Absurdas taip tris kartus išsitiesti“
Sausio 13 d. Kolegą į priekį praleidęs Vaidotas Žala: „Parazitų parazitas“
Sausio 13 d. Geriausią asmeninį rezultatą pasiekęs Jurkevičius: „Sunku patikėti“
Sausio 13 d. Į dešimtuką patekęs Rokas Baciuška: „Galvojau šiandien dulkių negausim“
Sausio 13 d. Mykolas Paulavičius Dakare išbandė oro pagalvę: „Pakilau į orą kaip kosmonautas“
Sausio 12 d. Geriausią rezultatą „Hoto Factory Racing“ demonstruojantis Gelažninkas: „Pavyko be didesnių nuotykių suvažiuoti“
Sausio 12 d. Su skaudančiais riešais Dakaro etapą baigęs Mykolas Paulavičius: „Gale buvo visiška tarka“
Sausio 12 d. Antras finišavęs Žala: „Palyginus su tuo ką turėjome prieš tris dienas – šiandien gėlytės“
Sausio 12 d. Ekstromo priekinį stiklą sudaužęs Baciuška: „Nereikėjo būti šalia šiknos“
Sausio 11 d. Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Modestas Siliūnas: „Gal per daug atsipalaidavo visi“
Sausio 11 d. Su nesklandumais be problemų susitvarkęs Nerimantas Jucius: „Gavau gerą pamoką"
Sausio 11 d. Pirmasis iš lietuvių finišą pasiekęs Gelažninkas: „Labai pavargo rankos"
Sausio 11 d. Savo pažado laikęsis Baciuška liko patenkintas finišu: „Rytoj bus labai gerai startuoti priekyje"
Sausio 10 d. Benediktas Vanagas traukiasi iš Dakaro ralio
Sausio 9 d. Mykolas Paulavičius: „Šiandien Dakare mačiau technikos kapinyną“
Sausio 9 d. Gintas Petrus apie galimai nesąžiningą konkurentų elgesį: „Dakaro matematika. 2+2=60“
Sausio 9 d. Su aplamdytu automobiliu važiuojantis Vladas Jurkevičius: „Norime nuvažiuoti iki finišo“
Sausio 9 d. Maratono pabaigoje nuo motociklo kritęs Modestas Siliūnas: „Šiandien trasoje – velniškas greitis“
Sausio 9 d. Arūnas Gelažninkas baigė pragarišką maratono etapą: iš lietuvių finišą pasiekė pirmasis
Sausio 9 d. Maratono finišą pasiekęs Nerimantas Jucius: „Jaučiuosi išsunktas“
Sausio 8 d. Finišą pasiekęs Modestas Siliūnas neslėpė nusivylimo dėl trasos sudėtingumo.
Sausio 8 d. Sudėtingą maratono etapą įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Džiaugiuosi, kad pavyko pasiekti finišą“
Sausio 8 d. Su sugedusia pavarų dėže dieną baigęs Rokas Baciuška: „Šiandien buvo išgyvenimo diena“
Sausio 7 d. Dienos įspūdžiais pasidalinęs Arūnas Gelažninkas: „Ketvirtas kilometras, o aš – jau pasiklydęs“
Sausio 7 d. Vaidotas Žala: „Šiandien padangų valdymo diena“
Sausio 7 d. Trečio Dakaro ralio etapo finišą pasiekę Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius: „Miegam mažai, jaučiame nuovargį“
Sausio 6 d. Rokas Baciuška papasakojo apie dviejų dienų išgyvenimus Dakare
Sausio 6 d. Dviejų dienų iššūkį įveikęs Arūnas Gelažninkas: „Jaučiuosi žiauriai pavargęs“
Sausio 4 d. Pirmo etapo finišą pasiekęs Mykolas Paulavičius: „Tokius ruožus važiuoti galėčiau kasdien“
Sausio 3 d. Vienintelis lietuvių ekipažas „Dakar Classic“ įskaitoje įveikė prologą
Sausio 2 d. Pirmieji Dakaro kilometrai: A. Gelažninkui skersai kelio stojo dulkės
Sausio 2 d. Rokas Baciuška 2025 metų Dakaro ralį pradėjo užtikrintu rezultatu prologe
Sausio 2 d. Benediktas Vanagas po Dakaro prologo: „Labai knietėjo būti žaibu“
Sausio 2 d. Mykolas Paulavičius apie prologą: „Pradžioje buvo jaudulio“
Sausio 2 d. Starto prologe laukiantys Raišys ir Daunoravičius susidūrė su pirmomis problemomis
Sausio 1 d. Bandymų metu Rokas Baciuška apgadino lenktynėms ruoštą „Toyota Hilux“: „Ką tik buvo naujas automobilis“
Sausio 1 d. Benediktas Vanagas: „Turime dar pusantros paros nugludinti smulkmenas“
Gruodžio 23 d. Šturmano darbo užkulisius atskleidęs Aisvydas Paliukėnas: „Mūsų laukia sunkus išbandymas“
Gruodžio 23 d. Naują lapą verčiantis Rokas Baciuška: „Su bagiu jau įrodėm viską“
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų