Didelis moterų krepšinio potencialas
Nors moterų krepšinis šiandien sunkiai galėtų varžytis su pilnutėlėmis žiūrovų tribūnomis, skanduojančiomis vyriškų krepšinio klubų pavadinimus, istoriniai praeities pasiekimai rodo didelį moterų krepšinio potencialą.
Nemaža dalis Lietuvos krepšinio sirgalių nežino, kad būtent moteris – Elena Kubiliūnaitė – Garbačiauskienė – XX a. pradžioje į lietuvių kalbą išvertė ir išleido krepšinio taisykles bei subūrė pirmąją moterų krepšinio komandą. Moteriško užsispyrimo bei veržlumo dėka pasirodė pirmosios šio sporto apraiškos Lietuvoje.
Lietuvos krepšininkės 1938 metais tapo Europos vicečempionėmis. Nors Romoje vykęs čempionatas ilgam įsirėžė į krepšinio fanų atmintį, svariausiu laimėjimu tapo nepriklausomos Lietuvos krepšininkių iškovotas auksas 1997-aisiais Europos krepšinio pirmenybėse Budapešte.
„Šie istoriniai praeities pasiekimai rodo, kokios atkaklios ir veržlios buvo Lietuvos krepšininkės. To nereikėtų pamiršti iš šiandien. Ypatingai, kai moterų krepšinio populiarumas auga ne vienoje pasaulio šalyje“, – įsitikinusios „SMART WAY Moterų Lietuvos krepšinio lygos“ ambasadorės.
Moterų krepšinis sulaukia per mažai dėmesio
Šį rudenį Lietuvos moterų krepšinio lyga pasitiko su naujienomis – „SMART WAY“ prekės ženklas tapo lygos generaliniu rėmėju. Viena iš lygos ambasadorių, Kamilė Kaminskė, atkreipia dėmesį, kad moterų krepšinis visuomenėje sulaukia per mažai dėmesio.
„Didžioji dalis Lietuvos žmonių, išgirdę žodį „krepšinis“, pagalvoja apie vyrišką sportą, o moterų krepšinis lieka užribyje. Tačiau aš džiaugiuosi, kad atsiranda vis daugiau žmonių, kurie nelieka abejingais moterų krepšiniui ir ateina palaikyti Lietuvos sportininkių“, – sako įmonės „Nostra“ finansininkė.
Naujoji ambasadorė tikisi, kad pavyks populiarinti mergaičių norą sportuoti krepšinį: „Viliuosi, kad prie to prisidės krepšinio centrų atsiradimas Lietuvoje, kuriuose augs ne tik Lietuvos, tačiau ir pasaulinio lygio žvaigždės“, – sako K. Kaminskė.
Tikslas – formuoti moterų krepšinio prestižą
„SMART WAY Moterų LKL“ ambasadorių gretose – dar viena veikli Lietuvos moteris. Verslininkė ir visuomenininkė Rugilė Cibauskaitė sako, kad esminė bendruomenės užduotis – formuoti moterų krepšinio prestižą, priminti žmonėms istorinius faktus bei įkvėpti naująją kartą rinktis šią profesiją.
„Geriausias būdas įkvėpti jaunuosius sportininkus yra demonstruoti sėkmingus pavyzdžius. Aš raginu drąsiai kalbėti apie sportininkių sėkmes, atsivėrusias profesines galimybes ir džiuginančius pasiekimus. Turime pabrėžti šio sporto patrauklumą. Buvimas krepšininke turi kelti pasididžiavimo jausmą“, – įsitikinusi studijos „ChaosArt“ įkūrėja.
Anot pašnekovės, moterims turėtų būti sudarytos palankios ir patrauklios sąlygos rinktis šią sporto šaką kaip savo profesinį kelią: „Norint pritraukti jaunas merginas sportuoti, privalu sudaryti sąlygas, leidžiančias išlaikyti savo moterišką identitetą. Pavyzdžiui, galimybė derinti studijas ar šeimos kūrimą su profesionalia sportine karjera. Moterų krepšinio sportas atveria galimybes ne tik susikurti finansinį stabilumą, bet ir tapti autoritetu Lietuvoje ar net pasaulyje.“
Naujoji „SMART WAY Moterų LKL“ ambasadorė viliasi, kad visos krepšinio bendruomenės susibūrimas bendram tikslui – 2027 m. Europos moterų krepšinio čempionatui, kuris vyks Lietuvoje – bus svarbus ne tik siekiant pergalių, bet ir įkvepiant jaunas merginas apsvarstyti galimybę rinktis šį sportą.