Kaip yra iš tikrųjų? Kokį žaidimą šalia to žaidžia Lenkijos rinka, jei yra Lietuva vienintelė kaimyninė šalis, kuri važiuoja apsipirkti, nepaisant didelių atstumų? Daugiau apie tai Žinių radijo laidoje „Verslo pozicija“.
A. Vizickas sako, kad gruodžio mėnesį atliktas tyrimas parodė, kad pigiausias prekių krepšelis vis tik brango toliau, lyginant su lapkričio mėnesiu. Pricer.lt portalo vadovas sako, kad prie tokių aplinkybių, kokios dabar yra, galime įžvelgti didelę naudą keisti vartojimo įpročius.
„Aš sakyčiau, čia yra vilties. Kol kas ji dar nėra paremta aiškia tendencija ir galbūt kadangi jau kalbame apie 2023 metų laikotarpį, mes padarėme gruodžio mėnesio tyrimą ir gruodį, pavyzdžiui, pigiausių prekių krepšelis vis dar brango, palyginus su tuo pačiu lapkričiu. Jeigu per spalį ir lapkritį, buvo tam tikra kaip ir mažesnė tendencija, yra toks beveik sustojimas, tai dabar mes matome, turbūt plius 1,50-1,60 eurų.
Prekiniuose ženkluose, kurie galbūt labiausiai ir kentės, jeigu įsivyraus recesija, tai yra šioks toks atsitraukimas kainoje, tiesiog buvo daugiau akcijų. Ar tai susiję su tuo, kad gruodyje buvo daugiau akcijų, ar tai dėl to, kad galbūt jau prekiniai ženklai išsikvėpė, tai mes dar kol kas negalime pasakyti. Čia reikėtų galbūt stebėti rinką ir žiūrėti, nes atotrūkis tarp pigiausių prekių ir prekinių ženklų kartais siekia ir 2-3 kartus. Iš tikrųjų, prie tokių aplinkybių kokios dabar yra, didelė paskata keisti vartojimo įpročius“, – laidoje pasakojo Pricer.lt portalo vadovas A. Vizickas.
Ekspertas sako, kad ne tik pradėsime taupyti, gamintis maistą namuose, tačiau ir svarstysime, kuriame prekybos centre apsipirkti. Anot A. Vizicko gali tekti brangesnį įvaizdį turinčius prekybos tinklus pakeisti į pigesnius. Taip pat, gali tekti svarstyti ne tik apie pigesnį maisto produktą, tačiau ir apie jo alternatyvą. Prognozuojamas ir Lenkijos rinkos antras kvėpavimas.
„Aš manau, kad gal vyks ir tam tikra migracija tarp prekybos tinklų, tai yra iš brangesnių arba brangesnį įvaizdį turinčių prekybos tinklų, vartotojai eis į pigesnius. Mes tą jau matome, iš dalies, nes pagal žmonių skaičių kvadrate tai galima jau pastebėti.
Žmonės pirks turbūt pigesnius produktus, pigesnes alternatyvas. Turbūt mes vėlgi, stebėsime, nes čia yra dar toks didmiesčių tam tikras burbulas, kai iš pandemijos atitrūkom ir norime socializuotis. Bet šiaip, vis tiek, tendencija irgi jau stebima, kad pakilus kainom, vartojama turbūt jau mažiau, tai šitoj vietoje, vis daugiau žmonių pradės gamintis namuose.
Galbūt vėlgi, atsigaus ir ta pati Lenkijos rinka. Ji ir taip pakankamai intensyvi, bet gali dar sustiprėti. Ir Lenkijos statistikos departamento duomenys rodo, kad Lietuva yra viena, vienintelė, galbūt kaimynė Lenkijos, kur žmonės važiuoja ne 30-50 km atstumu, o iš gerokai didesnių atstumų apsipirkinėti“, – sakė jis.