„Aš manau, kad šitą žingsnį mes privalome žengti dėl taršos mažinimo, čia esminis dalykas“ – žurnalistams sakė S. Skvernelis.
„Finansiškai mūsų laukia nekokia ateitis, mes turime pateikti ambicingą planą dėl CO2 emisijos mažinimo ir tų priemonių vis mažėja ir mažėja. Tai čia yra pirmas žingsnis“, – sakė jis.
Pasak S. Skvernelio, norintieji į Lietuvą įvežti taršų automobilį, turi žinoti, kad už tai reikės susimokėti.
„Mes turime ieškoti būdų, kad Lietuva nebūtų senų, taršių automobilių importo šalimi“, – pabrėžė jis.
Aplinkos ministerija siūlo įvesti vienkartinį automobilių taršos mokestį ir jį tiesiogiai susieti su išmetamu anglies dvideginio kiekiu. Mokesčių dydis galėtų siekti nuo keliasdešimties eurų iki 1400 eurų. Dyzelinu varomi automobiliai būtų apmokestinami kelis kartus daugiau nei transporto priemonės su benzinu.
Ministerija siūlo, kad mokestį reikėtų mokėti kiekvieną kartą atlikus registraciją. Planuojama, kad mokestis įsigalios jau kitų metų pradžioje. Projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad į biudžetą būtų surenkama 29 mln. eurų per metus.
Jeigu įstatymas bus priimtas, dabartiniai taršių automobilių valdytojai neturės mokėti taršos mokesčio. Jį turės mokėti tie, kurie taršių transporto priemonių valdytojais bus tapę nuo 2020 metų.