Šį vaizdą socialiniame tinkle „Facebook“ paviešino fotografas Vincas Alesius.
Reklama vaizdo įrašo formatu transliuota „JCDecaux“ skaitmeninės reklamos vitrinoje. Kaip naujienų portalui tv3.lt komentavo „JCDecaux“ rinkodaros vadovė Jūratė Mizarė, „iš pagarbos vaikų ir paauglių auditorijai, reklama šiuo metu yra išimta iš skaitmeninių ekranų, kurie yra netoli mokymo įstaigų“.
Vis dėlto vasario pradžioje (bent iki vasario 6 d.) reklamą dar buvo galima pamatyti.
Teigė, kad reklama neskatino lošti
J. Mizarė teigė, kad transliuota reklama neskatino lošti, dalyvauti azartiniuose lošimuose ir nesudarė lengvo laimėjimo įspūdžio, todėl iš esmės ją transliuoti buvo galima.
„Lošimų sektoriui Lietuvoje galioja dalinis reklamos ribojimas ir skatinimo draudimas. Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymas nusako: „Lietuvos Respublikos teritorijoje draudžiama reklamuoti azartinius lošimus, išskyrus azartinius lošimus organizuojančių bendrovių pavadinimus, prekių ženklus ir organizuojamų lošimų rūšis.“ Minėta nuotraukoje užfiksuota kampanija atitinka įstatymo nuostatas, reklamoje yra nurodytos tik lošimo rūšys ir organizuojančios bendrovės prekės ženklas“, – komentavo „JCDecaux“ rinkodaros vadovė.
Nors šiuo metu „Admiral Casino“ reklama neberodoma ekranuose netoli ugdymo įstaigų, iš pradžių tokia atranka nebuvo padaryta. Pagal „JCDecaux“ taisykles, užsakovui įsigijus reklamos laiką skaitmeninėse reklamos vitrinose Vilniuje, reklamos vaizdo klipas yra leidžiamas visame skaitmeninių ekranų tinkle pagal įsigytą planą.
Paaiškino, kaip užsakomos reklamos
Pasak Jūratės Mizarės, „JCDecaux“ lauko reklamos paslaugas gali užsakyti įmonės, įstaigos, organizacijos ar individualūs asmenys.
„Didieji reklamos užsakovai dažnai reklamos planavimą patiki žiniasklaidos planavimo agentūroms, nemaža dalis užsakovų dėl reklamos „JCDecaux“ tinkle taip pat kreipiasi ir tiesiogiai“, – komentavo J. Mizarė.
Anot jos, reklamines kampanijas užsakovai įprastai pradeda derinti likus keliems mėnesiams iki reklaminės kampanijos pradžios. Taigi lošimo namų reklama prie Vilniaus gimnazijos greičiausiai buvo derinta dar iki pirmųjų žinių apie Š. Stepukonio iššvaistytus milijonus.
Pasak J. Mizarės, su reklamos užsakovu yra suderinamos sąlygos dėl konkrečiai reklamos kampanijai naudojamų formatų, plokštumų kiekio, periodo, geografijos, biudžeto.
„JCDecaux“ duomenimis, reklaminį maketą statiniams lauko reklamos formatams užsakovas turi pateikti likus ne mažiau kaip 8 dienoms, o skaitmeniniam formatui – ne mažiau kaip 2 dienoms iki kampanijos starto pradžios.
J. Mizarės teigimu, visos reklamos yra įvertinamos pagal jų atitikimą įstatymams, įskaitant ir LR Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamos viešosios informacijos poveikio įstatymą.
Įregistruotos įstatymo pataisos, kurios draustų azartinių lošimų reklamą
Pirmadienį informacinėje teisės aktų sistemoje įregistruotos Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininko Mindaugo Lingės inicijuotos Azartinių lošimų įstatymo pataisos, kuriomis numatoma drausti azartinių lošimų reklamą.
Įstatymo pataisas pasirašė 47 parlamentarai iš beveik visų Seimo frakcijų. Prie iniciatyvos neprisijungė nė vienas parlamentaras iš Darbo frakcijos.
Siūlyme numatoma drausti skleisti informaciją apie azartinius lošimus organizuojančios bendrovės bet kokio pobūdžio viešų renginių, veiklų, fizinių ir juridinių asmenų rėmimą.
Priėmus įstatymo pataisas, Lietuvoje būtų draudžiama azartinių lošimų reklama, išskyrus tuo atveju, kai azartinius lošimus organizuojančios bendrovės pavadinimas yra ant lošimų organizatoriaus buveinės pastato.
Informaciją apie azartinius lošimus būtų galima skelbti tik lošimų organizavimo vietoje ar informacijos apie lošimus skelbime leidiniuose, kurie skirti tik lošimų verslo specialistams.
Jeigu Seimas pataisas priimtų, nebeliktų statymų, lažybų, kazino reklamos televizijoje, laikraščiuose, žurnaluose ar portaluose, gatvių stenduose. Nei lošimo organizatorių pavadinimų, nei logotipų nebeliktų arenose, vykstant krepšinio, rankinio, futbolo ar lengvosios atletikos varžyboms.
2019 metais priimtomis įstatymo pataisomis nuo tų metų lapkričio uždrausta reklamuoti azartinius lošimus, išskyrus lošimo bendrovių pavadinimus, prekės ženklus ir lošimų rūšis. Taip pat uždrausta nepilnamečiams skirtose interneto svetainėse (kuriose bent 80 proc. turinio skirta vaikams ir paaugliams) skelbti bet kokią su lošimais susijusią informaciją.
Nuo 2020 metų liepos kiekviena azartinių lošimų reklama privalo įspėti apie jų riziką – galimą priklausomybę ar patologinį potraukį lošti.
Veiksmų ėmėsi po Š. Stepukonio skandalo
ELTA primena, kad „BaltCap“ šiuo metu susiduria su reputacijos problemomis, po to, kai pernai lapkritį nutraukė sutartį su buvusiu „BaltCap Infrastructure Fund“ partneriu Š. Stepukoniu. Jis įtariamas pasisavinęs apie 30 mln. eurų, kurių bent dalį galėjo pralošti kazino. Pirmadienį pranešta, kad jis yra sulaikytas. Netrukus teismas jį leido suimti dviems savaitėms.
Vilniaus apygardos prokuratūra penktadienį pranešė, kad 2022 metais buvo pradėjusi ikiteisminį tyrimą iš bendrovės „Paysera LT“ gavus informacijos apie į Š. Stepukonio sąskaitą iš Lenkijos įmonės pervestus 3,9 mln. eurų. Pasak prokuratūros, tada nustatyta, kad pinigai buvo pervesti vykdant akcijų pardavimo sandorį, tad tyrimas nutrauktas, tačiau praėjusią savaitę jis buvo atnaujintas.
Tyrimą dėl Š. Stepukonio veiklos kontroliuoja Europos Prokuratūra, jį atlikti pavesta Finansinių nusikaltimų tyrimų tarnybai (FNTT).