• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus meras Remigijus Šimašius iškėlė ambicingą tikslą – iki 2030 m. pusė sostinės automobilių turi būti elektromobiliai. Tam statoma tūkstančiai naujų įkrovimų stotelių. Ministerijos skatina gyventojus rinktis elektromobilius ir dėl siūlomų kompensacijų bei pripažįsta, kad jei Vilnius pasiekti tikslą bus sunku, bet įmanoma, tai kitiems miestams, norintiems pasiekti, kad jų gatvėse važiuotų daugiau elektromobilių, reikia daug daugiau pastangų.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius iškėlė ambicingą tikslą – iki 2030 m. pusė sostinės automobilių turi būti elektromobiliai. Tam statoma tūkstančiai naujų įkrovimų stotelių. Ministerijos skatina gyventojus rinktis elektromobilius ir dėl siūlomų kompensacijų bei pripažįsta, kad jei Vilnius pasiekti tikslą bus sunku, bet įmanoma, tai kitiems miestams, norintiems pasiekti, kad jų gatvėse važiuotų daugiau elektromobilių, reikia daug daugiau pastangų.

REKLAMA

Vilniaus savivaldybė siekia, kad 2030 metais maždaug pusė automobilių sostinėje būtų elektriniai, sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius. Pasak jo, jiems ant gatvių apšvietimo stulpų ketinama įrengta apie 2 tūkst. įkrovimo stotelių.

„Elektromobiliai yra ateitis. Mūsų tikslas yra, kad nuo 2030 metų Vilniuje elektromobiliai būtų bent pusė visų automobilių. Šiandien jų yra tik kiek daugiau nei 1 procentas. Tam reikia, kad būtų patogu elektromobilį įkrauti“, – spalį sakė R. Šimašius, pristatydamas gatvių apšvietimo tinkle įrengiamų lėto įkrovimo stotelių plėtros planą.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak mero, šiuo metu Vilniuje yra apie 120 greito ir vidutinio įkrovimo stotelių.

„Tačiau ne visur tai yra patogu. Pirmiausia, kur trūksta to patogumo, tai yra daugiabučių rajonų gyventojams. Jeigu vienbučių gyventojai gali patogiai įsikrauti pas save kieme, tai daugiabučiams yra gerokai didesnis iššūkis, ypač jei darbe nėra kur pasikrauti“, – teigė R. Šimašius.

REKLAMA

Kaip skelbia savivaldybė, iki 2023 metų pabaigos ant gatvių apšvietimo stulpų siekiama įrengti 100 lėto įkrovimo stotelių, o iki 2030 metų jų būtų įrengta bent 2 tūkst. – viešose sostinės vietose, arčiau gyventojų namų.

3,5 kilovato (kW) galios stotelės per naktį gali pakrauti elektromobilį maždaug 150 kilometrų kelionei.

Vilniaus tikslas ambicingas, bet įmanomas pasiekti

Susisiekimo ministerijos turimais duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra registruota 1,72 mln. lengvųjų automobilių, iš jų Vilniuje – apie 330 tūkst., t. y. apie 20 proc. bendro šalyje registruotų automobilių skaičiaus.

REKLAMA
REKLAMA

Vertinant šalies siekius, kad 2030 m. elektromobiliai sudarytų apie 15–20 proc. esamo automobilių parko, Lietuvoje jų turėtų būti apie 258–344 tūkst., iš jų Vilniuje – apie 50–65 tūkst.

Komentuodami ambicingus Vilniaus miesto savivaldybės siekius pagerinti valstybei užsibrėžtus tikslus, Susisiekimo ministerijos atstovai atkreipė dėmesį, kad sostinės gyventojai daug palankiau žvelgia į elektromobilius, nei kiti lietuviai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Reikia įvertinti, kad vilniečiai, pirkdami automobilį, dažniau nei vidutiniškai šalies gyventojai pirmenybę teikia elektromobiliams“, – naujienų portalui tv3.lt teigė ministerijos atstovai.

Pavyzdžiui, šių metų rugsėjo 1 d. duomenimis, iš visų šalyje registruotų elektromobilių, kurių buvo daugiau nei 11 tūkst, beveik 44 proc. yra Vilniuje – 4,8 tūkst.

„Jei išliks panašios tendencijos ir Vilnius išlaikys ir plės elektromobilumą skatinančias priemones, tikėtina, kad 2030 m. sostinėje apie 50 proc. automobilių parko sudarys elektromobiliai. Tai labai ambicingas siekis, tačiau įmanomas“, – sako Susisiekimo ministerijos atstovai.

REKLAMA

Kitiems miestams iki Vilniaus toli

Tuo metu kitiems miestams iki Vilniaus toliau negu toli. Jei Vilniuje registruota 4,8 tūkst elektromobilių, tai antras pagal elektromobilių skaičių miestas šių transporto priemonių turi daugiau nei tris kartus mažiau – Kaune registruota kiek daugiau nei 1,3 tūkst. elektromobilių.

„Kiti miestai ir savivaldybės elektromobilių skaičiumi kol kas smarkiai atsilieka nuo Vilniaus. Tolesnės tendencijos priklausys nuo įvairių veiksnių ir priemonių, tarp jų ir nuo savivaldybių noro daryti esminius pokyčius ir imtis tam reikalingų veiksmų. Taip pat daug įtakos turės savivaldybių gyventojų galimybės ir noras tuos pokyčius priimti bei keisti savo keliavimo įpročius“, – tikina ministerijos atstovai.

REKLAMA

Aplinkos ministerija

Gyventojus valdžia įsigyti elektromobilius skatina ne tik plėsdama įkrovimo stotelių tinklą, bet ir skirdama pinigines kompensacijas.

Aplinkos ministerija kartu su Aplinkos projektų valdymo agentūra rūpinasi kompensacijomis įsigijus elektromobilį ir sunaikinus taršų automobilį. Vasarą startavo kvietimas fiziniams ir juridiniams asmenims teikti paraiškas kompensacijoms už įsigytus elektromobilius gauti. Tam iš Modernizavimo fondo iki 2026 m. skirta 50 mln. eurų ir numatyta, kad parama turėtų padėti elektromobilių skaičių Lietuvoje padidinti beveik 3 kartus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gyventojams už įsigytus elektromobilius numatyta skirti 35 mln. eurų. Aplinkos ministerijos atstovai tikisi, kad tai leis elektromobilių skaičių Lietuvoje padidinti apie 10 tūkst..

Pateikusiam prašymą pareiškėjui bus skiriama 2,5 tūkst. eurų išmoka už įsigytą naudotą, ne senesnį kaip 4 metų elektromobilį arba 5 tūkst. eurų kompensacija už ne daugiau nei pusės metų senumo elektromobilį.

Juridiniams asmenims už įsigytus elektromobilius iš viso numatyta skirti 15 mln. eurų. Jų pakaks finansuoti 3 750 elektromobilių. Įmonei ar fiziniam asmeniui, kuris įsigis elektromobilį ūkinei/komercinei veiklai bus skiriama 4 tūkst. eurų išmoka už įsigytą naują, iki 6 mėnesių senumo, elektromobilį.

Naujienų portalas tv3.lt kiek anksčiau rašė, kad Lietuvos keliuose vis dar apstu taršių automobilių, kurių išmetamos medžiagos nuodija orą ir kenkia sveikatai, tačiau Aplinkos ministerija dėl kilusio nepasitenkinimo mokesčio už taršius automobilius atsisako, tad teliks baudos. O gyventojai tvirtina – naujų, netaršių automobilių tiesiog neįperkantys, o turimus senus keisti į viešąjį transportą būtų keblu – ne visur autobusai ar troleibusai važiuoja patogiai ir laiku.

Vilniui realu???? Gal dėl to pradės deginti mazutą.
Paskutiniu metu meras visiškai neadekvatus, kad nėra ko ir pridurti prie jo erotinių svajonių.
-tai Tauragės ir Vilniaus svajonės. Šimašius gimė tauragėj, užsilenks Vilniuje. tik įdomu, ką tose pakrovimo stotelėse prie kiekvieno stulpo kraus? Nemanau , kad sustojus gatvėje krautis automobilio, nesusidarys kamštis. Dviračio akumuliatorių reikia krauti šešias valandas, o kiek kraus elektromobilio?O gal Šimašius dalins elektromobilius dykai, kaip Zuokas oranžinius dviračius?
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų