„Tas koeficientas turėtų būti peržiūrimas. (...) Mums prioritetas yra vairuotojų socialinės garantijos“, – trečiadienį Seime surengtoje spaudos konferencijoje teigė socialdarbietė Rimantė Šalaševičiūtė.
Anot jos, vairuotojų profesinės sąjungos dėjo per mažai pastangų, kad būtų patvirtinta palankesnė vairuotojams tvarka.
„Profsąjungos galėjo (...) derėtis gindamos vairuotojų interesus, kad koeficientas būtų 1,8 ar 1,7“, – teigė parlamentarė.
Vyriausybė spalį nutarė, kad komandiruojamų darbuotojų dienpinigiai nuo kitų metų sausio bus neapmokestinti, jei jų alga siekia 1,65 minimalios mėnesio algos (MMA). Dabar yra taikomas 1,3 MMA koeficientas.
Anot parlamentarės, dėl dienpinigių, dabar sudarančių 64 proc. vairuotojų atlyginimo, apmokestinimo taip pat bus diskutuojama Seime.
„Ekonomikos komitetas sudarė darbo grupę ir ji turi labai rimtai išanalizuoti situaciją“, – kalbėjo R.Šalaševičiūtė.
Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ siekia, kad koeficientas nebūtų didinamas. Ji tikina, jog dėl to įmonės gali masiškai bankrutuoti arba iškelti verslą į užsienį.
„Linavos“ įmonių savininkai trečiadienį Vilniuje rengia protesto akciją – jie reikalauja nedidinti dienpinigių apmokestinimo. Savo ruožtu vairuotojų profesinės sąjungos, palaikančios Vyriausybę, taip pat rengia protestą.