• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Elektros rinkos reguliuotojas ragina elektros tiekėjus grąžinti iš gyventojų ir įmonių surinktas baudas už sutarčių nutraukimą. Tačiau ne visi tiekėjai rengiasi tai daryti. Štai vienas elektros pardavėjas jau laukia klientų skundų, kuriuos žada patenkinti.

Elektros rinkos reguliuotojas ragina elektros tiekėjus grąžinti iš gyventojų ir įmonių surinktas baudas už sutarčių nutraukimą. Tačiau ne visi tiekėjai rengiasi tai daryti. Štai vienas elektros pardavėjas jau laukia klientų skundų, kuriuos žada patenkinti.

REKLAMA

Kiti grąžinti pinigų kategoriškai nesutinka ir iš klientų surinktas baudas pasiryžę laikyti, nebent grąžinti privers teismai.

Restoranų tinklo vadovė Odeta Bložienė piktinasi už elektrą priversta mokėti brangiau nei šiuo metu ji kainuoja rinkoje, mat, esą įkalbėta elektros tiekėjo, pasirašė terminuotas fiksuotos kainos sutartis per elektros kainų piką tvyrant nerimui, kad elektra brangs dar labiau.

Sutartys galioja tiek jos privačiame būste, tiek ir kai kuriuose restoranuose, o jų galiojimas dar nesibaigęs, tad už nutraukimą anksčiau laiko gresia baudos.

REKLAMA
REKLAMA

Jaučiasi įkaitais

„Negalime keisti elektros tiekėjo, pereiti prie biržinės kainos, jos nutraukti. 3 metai labai daug, kai yra tokia situacija“, – tvirtino ji.

REKLAMA

Verslininkė pasakojo, kad šių metų pradžia restoranams itin sunki – negalioja PVM lengvata, darbuotojams reikia mokėti didesnes algas dėl minimalios algos padidinimo, o klientų sumažėjo, tad tinkle 2 restoranus uždaro.

„[Esame] paimti įkaitais elektros tiekėjų, negali nutraukti sutarties net jei pasibaigė patalpų nuomos sutartis, kaip yra mūsų atveju. Negali pasigerinti sąlygų, parašo, kad turėsime kompensuoti nuolaidą, nors fiksuota kaina nuo biržos kainos yra 2-3 kartus didesnė“, – dėstė O. Bložienė.

REKLAMA
REKLAMA

Gyventojai ne pirmus metus skundžiasi dėl nepriklausomų elektros tiekėjų reikalavimų susimokėti sutarčių nutraukimo baudas, dar vadinamas rezervavimo mokesčiais, suteiktomis nuolaidomis ir panašiai. Ir štai Valstybinė energetikos reguliavimo taryba skelbia, kad elektros tiekėjai neturi teisės reikalauti netesybų mokesčių, o jei vartotojai juos sumokėjo, tiekėjai privalo grąžinti. 

„EK išaiškinime konsultacijos metu akcentuota, kad sutarties nutraukimo mokestis pagal direktyvos dvasią apima visus mokesčius, nuolaidas, rezervavimo mokesčius, netesybas, administravimo mokesčius. Vartotojui keičiant tiekėją negalėjo būti taikomi jokie mokesčiai“, – tikino tarybos pirmininkas Renatas Pocius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paskelbęs eurobiurokratų išaiškinimą, Energetikos reguliatorius kol kas geranoriškai prašo tiekėjų grąžinti surinktus mokesčius vartotojams už nutrauktas sutartis ir skelbia, kad ši nuostata galioja sutartims, sudarytoms nuo 2021 m. liepos 15 dienos tiek buitiniams vartotojams, tiek mažoms įmonėms, kuriose dirba iki 50 darbuotojų, o metinė apyvarta neviršija 10 mln. eurų.

„Norime klausimą išspręsti civilizuotai, geranoriškai kreiptis į vartotojus ir grąžinti mokesčius, kurie surinkti ne visai teisėtu būdu. Gavę tiekėjų atsakymus matysime, jei nesutiks, toliau ginsime vartotojų teises“, – žadėjo R. Pocius.

REKLAMA

Vieni neprieštarauja, kiti grasina teismais 

Elektros tiekėjai skirtingai reaguoja į naująjį reguliatoriaus nurodymą. Štai „Ignitis“ jam neprieštarauja, bet surinktų pinigų už sutarčių nutraukimą ir suteiktas nuolaidas tiesiog grąžinti nesiruošia. Reikalauja, kad klientai patys pateiktų atitinkamus prašymus.

„Reikia proaktyvaus gyventojo veiksmo, jis turi kreiptis į mus, yra dalis klientų, kurie nebėra mūsų, neturime duomenų, turi kreiptis, registruosim, kai pateiks duomenis, grąžinsim“, – tvirtino „Ignitis“ atstovė Laura Beganskienė.

REKLAMA

O Latvijos ir Estijos energetikos įmonių valdomi padaliniai Lietuvoje su reguliatoriaus pozicija nesutinka tvirtindami, esą iki šiol ji buvo priešinga, tad ir grąžinti klientams sumokėtų pinigų už sutarčių nutraukimą nesirengia, raitodamiesi rankoves kovoms netgi teismuose.

„Netikėtas sprendimas įneša sumaišties rinkoje, reguliuotojas keičia nuomonę, 2 metus sudarant sutartis reguliuotojas patvirtino sąlygas, aiškinta, kad viskas daroma pagal teisės aktus. Dabar pozicija pasikeičia“, – kalbėjo „Enefit“ vadovas Vytenis Koryzna.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„VERT savo išaikinimą taiko atbuline tvarka, kardinaliai pozicija skiriasi, rėmėmės ankstesne suformuota praktika. Grąžinimas atrodo neteisingas, nelogiškas“, – teigė „Elektrum Lietuva“ atstovė Milda Basijokienė.

Kiek pinigų gyventojai ir įmonės yra sumokėję elektros tiekėjams už nutrauktas sutartis, elektros tiekėjai neatskleidžia, tačiau neoficialiai kalba, kad tai gali būti dešimtys milijonų eurų.

tv3.lt

Ta veikėja kai dirbo banke aiškino , kad reikia mažiau darinėti šaldytuvą , nes taip galima nemažai sutaupyti elektros, įdomu kodėl savo patarimais nesinaudoja.
Ta poniutė kažkada papūtusi akis patarinėjo per TV kaip žmonės turėtų tvarkytis savo finansus, kaip ir kur galima pataupyti, kaip nepermokėti už paslaugas. Šiandien me ką matome? O gi tokie didieji egZpertai, patys nesugeba suvokti, elementarių ekomomikos dėsnių, kad elektros kaina nebus amžinai pike. Dar labiau stebina tai, kad pasirašė sutartį, nes įkalbėjo. Kaip jums tokie Swedbanko buvę egZpertai ir jų kompetencija? Būtų juokinga, jei nebūtų liudna.
arteja diena kai zmones neapsikes tu energo aferistu ir iseis
su sakemis i gatves nereikes ne traktoriu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų