Šiais metais Lietuvoje per kiek daugiau nei pusmetį iš visų užregistruotų automobilių elektromobiliai sudaro net ketvirtadalį visos rinkos, „Žinių radijo“ laidoje „Žalia rodyklė“ pastebėjo įmonės „Įkrautas“ vadovas Karolis Kieras: „Per 8 mėnesius, iki rugpjūčio galo, buvo registruota apie 25 proc. visų Lietuvoje registruotų automobilių. Procentalumas nėra mažas. Jis auga gana sparčiai. Vilniuje, atrodo, kad jų nėra mažai, tačiau išvykus iš Vilniaus – jų vis dar mažoka.“
Anot jo, pagrindinė problema, kuri šiek tiek stabdo elektrinių automobilių rinkos augimą – didelė automobilių kaina: „Pagrindinės problemos, su kuriomis susiduria žmonės – elektromobiliai dar yra brangūs. Galbūt jį nusipirkti yra brangiau, bet eksploatuoti yra pigiau. Jei neturi įkrovimo stotelės namie – iškyla klausimų.“
Infrastruktūra – vis dar problema, tačiau išgyventi galima
K. Kieras pripažįsta, kad vairuoti elektromobilį vis dar nėra taip paprasta. Vairuotojai susiduria su tam tikromis problemomis dėl ne taip plačiai išplėtotos infrastruktūros. Visgi, anot jo, dabartinei elektromobilių rinkai jos vis tiek turėtų užtekti.
„Įsigijus elektromobilį reikia keisti ir važiavimo kultūrą. Negali važiuoti ir tikėtis, kad už posūkio bus degalinė. Reikia planuoti ir pagal tai dėlioti savo kelionę.
Manau, kad galima išgyventi. Viskas linksta link planavimo. Yra daug programėlių, kurios tai padeda daryti. Rodoma, kokiu greičiu važiuoti, kad pasiektumėte tam tikrą tašką. Rodoma, kur galima pasikrauti, kokios įkrovimo stotelės, kokia tos stotelės būsena. Tikrai pasitaiko netikėtumų, tačiau tai ir turi grožio. <...> Infrastruktūros šiuo metu yra proporcingai mūsų keliuose važinėjantiems elektromobiliams“, – pasakojo įmonės vadovas.
Pašnekovas tikino, kad Lietuvoje vien nemokamų įkrovimo stotelių – beveik 30. O didieji miestai taip pat plečia infrastruktūros tinklą ir įkrovimo stotelių atsiranda vis daugiau.
„Yra net ir nemokamų įkrovimo stotelių. Jei neklystu, apie 28 nemokamas greito įkrovimo stoteles turi Lietuvos automobilių ir kelių direkcija. Savivaldybės taip pat turi nemokamų, tačiau lėtesnių krovimo stotelių. Matosi, kad judame teisinga linkme.
Jei kalbėtume apie Vilniaus miestą, tai jis sparčiai plečia savo raudonąją liniją, prie kurios planuoja įrenginėti krovimo taškus, kad būtų krovimo galimybė pasiekiama visiems. Matome, kad krovimo taškų skaičius kyla proporcingai“, – aiškino K. Kieras.
Elektromobilio įkrovimo kaina ir patogumas
Elektromobilių įkrovimo kaina ir patogumas – praktiškai aktualiausi klausimai įsigyti elektra varomą automobilį nusprendusiems asmenims. Specialistas tikina, kad elektromobilį įkrauti kainuoja net 2-3 kartus pigiau nei kuru pripildyti vidaus degimo variklį:
„Krauti elektromobilį namie yra daug pigiau. Kraunate ta pačia elektros kaina, kuria namuose kraunatės telefoną. Kraunantis mieste atsiranda administraciniai mokesčiai ir ta kaina yra didesnė. Jei sudėtume į skaičius, tai kraunat namie ir keliaujant 100 kilometrų, ta kaina vidutiniškai bus šiek tiek virš 2 eurų. Tai yra 2-3 kartus pigiau, nei važinėjant vidaus degimo varikliu.“
Tikinama, kad įkrovimo stotelę galima įsirengti net ir privačioje parkavimo vietoje.
„Jei kalbėsime apie brangesnį miesto krovimą, tai reikia paminėti, kad dažniausiai ten kraunasi tie žmonės, kurie neturi galimybės krauti namuose. Gyvenant naujos statybos daugiabutyje ir turint savo parkavimo vietą nėra sudėtinga įrengti asmeninę krovimo stotelę. Daugmaž 70 proc. automobilių kraunasi namie. Ateitis yra labai šviesi. Elektromobilis yra ateitis ir su tuo sutiks daugelis“, – tikino K. Kieras.
Visą „Žinių radijo“ laidą žiūrėkite čia: