• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvai reikia gerinti kelių ir geležinkelių infrastruktūrą tam, kad sunkiasvorė karinė technika galėtų keliauti nekliudoma, nestovėti spūstyje, kaip „rusų tankai prie Kijevo“, sako Krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas. 

Lietuvai reikia gerinti kelių ir geležinkelių infrastruktūrą tam, kad sunkiasvorė karinė technika galėtų keliauti nekliudoma, nestovėti spūstyje, kaip „rusų tankai prie Kijevo“, sako Krašto apsaugos ministras Arvydas Anušauskas. 

REKLAMA

Jis, kartu su susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu, aptarė ir pristatė artimiausių kelių metų planus, kaip bus tvarkomi, statomi ir plečiami keliai, tiltai, uostai ir oro uostai tam, kad jie tarnautų ir civiliams, ir kariškiams. 

Taip pat kalbėta apie plečiamą ir naujai pritaikomą Rūdininkų poligoną, kurio link taip pat bus tvarkomi keliai, gal ir geležinkelis. Šie projektai, pasak ministrų, bus prioritetiniai, o pinigų jiems skirs Lietuva, kartu su Europos Komisija, šią naštą tikimasi pasidalyti per pusę. 

„Svarbu tai, kad Krašto apsaugos ministerija, kariuomene ir susisiekimo ministerija susitarė, kad šie projektai turės prioritetus visų kitų projektų atžvilgiu. Kalbame apie kelius, geležinkelius ir uostą, kad būtų galima judėti keliomis kryptimis“, – sakė susisiekimo ministras.

REKLAMA
REKLAMA

Jis pabrėžė, kad dar daugiau pinigų ir dėmesio sulauks ViaBaltika vėžė, taip pat numatoma tiltų rekosntrukcija ties Kaunu, kelio tarp Lazdijų ir Alytaus remontas ir pritaikymas sunkiasvorei technikai, nes jis bus dvigubos paskirties.

REKLAMA

Taip pat ateina eilė Jonavos aplinkkeliui, kuris svarbus kariniams mobilumui, bet bus naudingas ir gyventojams. M. Skuodis pabrėžė, kad geležinkelis taip pat labai svarbi karinės infrastruktūros dalis, tai įrodė prieš kelias dienas vykusios pratybos ir Palemono intermodalinio terminalo panaudojimas, tą aikštelę reikia dar plėsti, diegti eismo saugumo sistemas, o jas įdiegus bus galima ir produkciją iš Ukrainos paprasčiau gabenti. 

REKLAMA
REKLAMA

„Atskiras paketas Rūdininkų poligonui, taip pat numatoma oro uostų plėtra, kad būtų galima priimti visokius orlaivius, atėjo metas plėsti Kauno oro uostą, derinam planus dėl uosto krantinių plėtros tam tikram kariniam mobilumui. Datos aiškios, svarbu, kad visi judėtų tuo pačiu greičiu ir kryptimi“, – sakė ministras. 

Jis pabrėžė, kad infrastuktūros gerinimas bus finansuojamas sudėtinai, kažkiek iš Europos Komisijos, kažkiek iš karinio mobilumo lėšų, kitkas – biudžeto lėšomis. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tarkime Jonavos aplinkkelis kainuos apie 30 mln. eurų, čia iš karinio mobilumo lėšų tikimės finansavimo, taip pat signalizacijos geležinkeliams kainuos apie 90 mln., o  Kauno oro uosto plėtra kainuos mažiau. Rūdininkuose kelių infrastruktūros investicijos sieks iki 30 mln. eurų“, – sakė ministras.

Iš viso numatoma apie 500 mln. rurų investicijų į infrastruktros gerinimą, pusę to tikimasi gauti iš ES. 

REKLAMA

Krašto apsaugos ministras pripažino, kad pinigai nemenki, bet poreikis patogiau judėti yra didelis.

„Statybos ties Kaunu, viadukų statybos yra skirtos ir sąjungininkų greitesniam judėjimui, jei jų daugės, negalime jų sukišti į vieną vietą, reikia normalių mobilumo sąlygų, kad jie nestrigtų, kaip rusų kolona prie Kijevo, karinė technika turi judėti greitai, o ir gyventojai turės patogesnius kelius.

Poryt bus oficialus Rūdininkų poligono atidarymas, taip pat mes kalbame apie kelio Pirčiupiai – Jašiūnai atnaujinimą, jei norime naudotis poligonu tinkamai, kad sunkesnė technika galėtų važiuoti reikia kelių atnaujinimo“, – sakė ministras, pasvarstęs, kad vėliau ir geležinkelio atšaka link poligono gal būtų sutvarkyta, padaryta taip, kaip Pabradėje. 

Projektus tikimasi įgyvendinti iki 2027 metų. Šiemet Lietuva iš ES jau yra gavusi 73 mln. eurų karinio mobilumo projektams. Karinio mobilumo sąlygoms gerinti visoje bendrijoje 2021–2027 metais numatyta 1,69 mlrd. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų