Tokį laišką gavo ir Aliaus Bacevičiaus draugas. Alius „Facebook“ pasidalijo draugo gautu elektroniniu laišku ir ragina kitus išlikti budriais.
Nuotraukoje matomas laiškas yra neva iš banko „Swedbank“, jame tariamas klientas informuojamas apie gautą nemažą pinigų perlaidą. Norėdamas atsiimti paslaptingąją perlaidą vartotojas tik turi spustelėti nuorodą ir prisijungti, tačiau tai padarius būtų iš karto suteikiami prisijungimai į turimas banko sąskaitas.
Banko komentaras
Sukčiai prisidengdami žinomų bankų, šiuo atveju „Swedbank“, vardais siunčia klientams laiškus, kuriuose žmogus informuojamas apie gautus pinigus, kuriuos būtinai reikia išsigryninti, įvairius svarbius dokumentus, kuriuos reikia skubiai atidaryti ir perskaityti.
„Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius perspėja, kaip neužkibti ant sukčių kabliuko. Jis tikina, kad bankas niekada nesiunčia laiškų apie išmokas ir ragina klientus neatidarinėti nuorodų bei įtartinų dokumentų tokiuose laiškuose.
„Banko saugumo specialistai perspėja jokių laiške nurodytų nuorodų neatidarinėti ir nesuteikti jokios asmeninės informacijos apie savo interneto banką, sąskaitas, mokėjimo korteles. Tariamos išmokos informacija taip pat gali būti siunčiama prisegtoje byloje, kuri iš tiesų yra kenksmingas programinis kodas, virusas. Banko saugumo specialistai taip pat perspėja tokių prisegtų bylų jokiu būdu neatidarinėti.
Jei gyventojai supranta, kad tretiesiems asmenims suteikė asmeninę prisijungimo prie savo interneto banko paskyros informaciją ar patvirtino mokėjimo operacijas, kurių patys neinicijavo – būtina nedelsiant apie tai pranešti savo bankui“ , – komentuoja banko atstovas S. Abraškevičius.
Su sukčiais susiduria ir kitų bankų klientai
„Luminor“ banko komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė perspėja, kad pastarosiomis dienomis klientai pradėjo gauti sukčių laiškus su „Mokėjimo patarimu“, tačiau iš tikrųjų tai yra kenkėjiška programa.
Atpažinti tokį laišką galima atkreipus dėmesį į adresą, iš kurio šis atsiųstas bei tai, kad tekstas laiške – netaisyklingas.
„Melagingi laiškai buvo siųsti iš ryšio su „Luminor“ banku neturinčio elektroninio pašto adreso [email protected], jo tema – „Mokėjimo patarimas“. Pats laiškas yra parengtas netaisyklinga lietuvių kalba“, – rašoma „Luminor“ pranešime spaudai.
Sukčių laiškų daugėja
Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) pastebi, kad pastaruoju metu daugėja sukčių laiškų, kuriuose žmonėms bandoma įrodyti, kad jie gavo laimėjimą ar pinigų perlaidą.
„NKSC kibernetinio saugumo specialistai atkreipia dėmesį į sukčiavimus ir ragina netikėti pranešimais apie loterijose laimėtas milžiniškas pinigų sumas ir jums priklausančius nežinomų asmenų palikimus.
Atidžiai įvertinkite prašymus atlikti skubius veiksmus susijusius su piniginėmis perlaidom ar/ir jautrių duomenų persiuntimu/atskleidimu.
Nepamirškite, kad bankai niekada neprašo klientų pateikti e-bankininkystės slaptažodžių ar mokėjimo kortelių duomenų (nei el. laiškais, nei telefonu, nei kitu būdu)“, – komentuoja Krašto apsaugos ministerijos Strateginės komunikacijos ir viešųjų ryšių departamentas.