• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos audito rūmų paskelbtos ataskaitos duomenimis, ES naujų lengvųjų automobilių išmetamo CO2 kiekio mažinimo tikslų nebus galima pasiekti, jei nebus nustatytos svarbios išankstinės sąlygos. Nepaisant plačių užmojų ir griežtų reikalavimų, dauguma lengvųjų automobilių ES keliuose vis dar išmeta tokį patį CO2 kiekį, kaip prieš 12 metų.

Europos audito rūmų paskelbtos ataskaitos duomenimis, ES naujų lengvųjų automobilių išmetamo CO2 kiekio mažinimo tikslų nebus galima pasiekti, jei nebus nustatytos svarbios išankstinės sąlygos. Nepaisant plačių užmojų ir griežtų reikalavimų, dauguma lengvųjų automobilių ES keliuose vis dar išmeta tokį patį CO2 kiekį, kaip prieš 12 metų.

REKLAMA

Nors per pastaruosius 30 metų ES pavyko sumažinti išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį daugelyje sričių, transporto sektoriuje išmetamo CO2 kiekis ir toliau didėja. 2021 m. jame išmesta 23 % viso ES išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio, o lengviesiems automobiliams teko daugiau nei pusė šio skaičiaus.

Gamintojai gali sumažinti išmetamą CO2 kiekį, gamindami automobilius, kurie naudoja mažiau kuro (t. y. dyzelino arba benzino), gamindami visai netaršias transporto priemones (pavyzdžiui, elektrines transporto priemones) arba derindami abi technologijas (pavyzdžiui, gamindami laidu įkraunamas hibridines elektrines transporto priemones).

REKLAMA
REKLAMA

Europos sąjungos tikslai pasiekiami tik pamažu atsisakant vidaus degimo variklio

Nuo 2010 m. Automobilių CO₂ reglamente nustatytas naujai užregistruotų automobilių vidutinio išmetamo CO₂ kiekio tikslas viso ES parko mastu.  Be to, kiekvienas gamintojas, kuris atitikties liudijime privalo deklaruoti transporto priemonės išmetamo CO₂ kiekį, privalo sumokėti mokestį už viršytą taršos normą, jei ji neatitinka savitųjų išmetamųjų teršalų normų.

REKLAMA

Vėliau buvo keliami didesni reikalavimai – iki 2035 m. siekiama įgyvendinti nulinio išmetamųjų teršalų kiekio tikslą.

„ES žalioji revoliucija gali įvykti tik tuo atveju, jei bus daug mažiau taršių transporto priemonių, tačiau iššūkis yra didžiulis“, – teigė auditui vadovavęs Audito Rūmų narys Pietro Russo.

P. Russo teigimu, išmetamas CO2  kiekis ženkliai sumažės tik plečiant elektrinių automobilių parką.

REKLAMA
REKLAMA

„Automobilių išmetamo CO2 kiekis tikrai ir apčiuopiamai nesumažės tol, kol vyraus vidaus degimo variklis, tačiau tuo pat metu ES automobilių parko elektrifikavimas yra atsakingas uždavinys“, – sakė Pietro Russo.

Automobilių gamintojai sukčiavo, norėdami nustatyti mažesnį išmetamųjų dujų kiekį

Kaip nurodoma Europos audito rūmų paskelbtoje ataskaitoje, gamintojai pasinaudojo bandymų reikalavimų spragomis, kad laboratorijoje būtų sumažintas išmetamųjų teršalų kiekis. Atotrūkis nuo tikrojo išmetamųjų teršalų kiekio, t. y. faktiškai važiuojant keliais, buvo didžiulis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Todėl pasibaigus „dyzelgeito“ skandalui, 2017 m. rugsėjo mėn. buvo pradėtas naujas laboratorinių bandymų ciklas, kuris geriau atspindėjo tikrąsias vairavimo sąlygas, tapo privalomas. Taip atotrūkis tarp laboratorijoje išmatuoto išmetamųjų teršalų ir tikrojo išmetamųjų teršalų kiekio buvo iš esmės sumažintas (bet nepanaikintas).

Auditoriai pažymėjo, jog per pastarąjį dešimtmetį dyzelinių automobilių išmetamų teršalų kiekis išliko nepakitęs, o benzininių automobilių – šiek tiek sumažėjo (-4,6 %). Technologinę pažangą variklio efektyvumo atžvilgiu nusveria padidėjusi transporto priemonės masė (vidutiniškai +10 %) ir galingesni varikliai (vidutiniškai +25 %).

REKLAMA

Išskiriama, jog ir hibridinių automobilių išmetamo CO₂ kiekis paprastai yra daug didesnis nei užfiksuotas laboratorijoje. Siekiant geriau atspindėti faktinę padėtį, bus pakoreguotas proporcingas elektros ir vidaus degimo variklių naudojimas, tačiau tik nuo 2025 m. Iki to laiko laidu įkraunamos hibridinės elektrinės transporto priemonės ir toliau bus laikomos mažos taršos transporto priemonėmis, automobilių gamintojų naudai.

REKLAMA

Be to, iki to laiko automobilių gamintojai toliau taikys kai kurias CO₂ reglamente įtvirtintas nuostatas, kurios jiems leido vien tik 2020 m. sutaupyti beveik 13 milijardų eurų mokesčių už viršytą taršos normą.

Išmetamųjų dujų kiekis sumažėjo dėl elektrinių automobilių populiarėjimo

ES auditorių nuomone, pastaraisiais metais vidutiniškai keliuose išmetamo CO₂ kiekis sumažėjo tik dėka elektra varomų transporto priemonių. Jei 2018 m. tik vienas iš šimto registruojamų automobilių, 2022 m. beveik kas septintas naujas registruojamas automobilis buvo elektrinis.  (2018 m. buvo registruojamas vienas iš šimto, o 2022 m. – jau beveik kas septintas toks naujas automobilis).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau dar laukia sunkus kelias, nes ES susiduria su dideliais sunkumais spartindama elektra varomų transporto priemonių naudojimą.

Kaip pabrėžiama naujausioje Audito Rūmų ataskaitoje, pirmoji kliūtis, kurią reikia įveikti, yra galimybė gauti žaliavų, kad būtų galima pagaminti pakankamai akumuliatorių.

Anksčiau ES auditoriai taip pat išreiškė susirūpinimą dėl netinkamos įkrovimo infrastruktūros: 70 % visų automobilių akumuliatorių įkroviklių ES yra sutelkta tik trijose šalyse (Nyderlanduose, Prancūzijoje ir Vokietijoje).

Svarbus ir įperkamumo klausimas: atsižvelgiant į didesnes pradines elektromobilių išlaidas, vartotojai gali pageidauti senas taršias transporto priemones pasilikti ilgiau.

REKLAMAAutobilis.lt
Elektromobiliai yra mires reikalas. Nes si ziema parode kiek jie nuvaziuoja ir nebera apie ka diskutuot. Benzinas patikimiausias.
Elektromobiams elekta baterijų pakrovimui gaunama laidą užmetus ant debesies? O kur dės senus akumuliatorius? Ši žiema jau parodė, kad elektromobiliu nelabai pavaziuosi! Dėmesys turėtų būti tik karams..... kurių metu teršalų ( nekalbant apie aukas) į aplinką išmetama tiek, kiek LT su tarsiais auto nepadarys nė per 1000 metų!
Elektromobiliukai-čia daiktas be ateites. Mažai kad prie -15C stoves ir nejudes,tai dar 20 kartu taršesnis nuo benzo ir dizlio nes lito(tai chemine medžiaga)gavyba jau gamtos naikinimas o kur dar akomuliatoriai kurie NEUTILIZUOJAMI(!) ir kurių jau 24mln guli savartyne. Toks jausmas apima kad JAV ir ES silpnapročiai nori sunaikinti Žemę. O gamtą tausuoti visai kitaip reikia,tik niekam tai neidomu. Karai ir jų metu nauduojami ginklai 100 metu į prekį pridaris šiltnamio efektą!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų