Portalo tyrimo duomenimis, „Girera“ sausį–vasarį apmokėjo 12 vagonų trąšų gabenimą iš Baltarusijos bendrovės „TechnospectradingExport“ per Lietuvą į Kirgiziją – tai patvirtino „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG). Tuo metu „Girera“ neigia LTG informaciją.
Šios trąšos turėjo būti pristatomos ne į Klaipėdą, o į Gaižiūnų geležinkelio stotį prie Jonavos, krovinio pirkėja nurodoma Kirgizijoje registruota kompanija „Misir.Ko“, kurios akcininkas yra Lietuvos pilietis, nurodė portalas.
„Siena“ skelbia, kad naujos Baltarusijos trąšų gabenimo bendrovės „Technospectrading“ antrinė įmonė „TechnospectradingeExport“ įkurta pernai rugsėjį, per ją galėjo būti vežamos sankcionuotos „Grodno Azot“ karbamidas.
„Siena“ skelbė, kad karbamidas, kurio pėdsakai veda iki vienintelės jo gamintojos Baltarusijoje – Gardino „Grodno Azot“, geležinkelio sąstatais dar neseniai buvo vežamas iki Klaipėdos Birių krovinių terminalo (BKT), kurio dalį akcijų valdo Baltarusijos valstybinė kompanija „Belaruskalij“. Be šio terminalo, krovinio kelionėje dalyvavo Kauno bendrovė „Rogera“, Baltarusijos bendrovė „Technospectrading“, Dubajuje veikiančios krovos kompanijos „DP World“ padalinys.
Klaipėdos prokuratūrai ir muitinė šiuo metu atlieka atlieka ikiteisminį tyrimą dėl sankcijų apėjimo ir baltarusiškų karbamido trąšų kontrabandos į Lietuvą.