• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siaubinga nelaimė lapkričio 30-osios vakarą įvyko Varėnos rajone, Naujųjų Valkininkų kaime, Vilniaus gatvėje. Mikroautobusas partrenkė 1972 metais gimusį vyrą, kuris gulėjo važiuojamomoje kelio dalyje.

Siaubinga nelaimė lapkričio 30-osios vakarą įvyko Varėnos rajone, Naujųjų Valkininkų kaime, Vilniaus gatvėje. Mikroautobusas partrenkė 1972 metais gimusį vyrą, kuris gulėjo važiuojamomoje kelio dalyje.

REKLAMA

Kaip pranešė policijos departamentas, pervažiuotas vyras buvo mirtinai sužalotas.

Kaip naujienų portalui sakė Naujųjų Valkininkų seniūnas Antanas Juknevičius, nelaimė ištiko ne vietinį Valkininkų gyventoją.

Tragedijų daugėja

Savo ruožtu Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Jorūnė Liutkienė sako, tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui, neapšviestuose keliuose pėstieji dažnai pamiršta pasirūpinti savo saugumu, dėl to neišvengiama ne tik sužeidimų, bet ir skaudžių nelaimių. 

 

Lietuvos kelių policijos tarnyba primena: būkite matomi, būkite atsargūs, būkite budrūs. Trečdalis sužeistųjų eismo įvykiuose – pėstieji. 

REKLAMA
REKLAMA

Šį savaitgalį kelių policijos pareigūnai Lietuvos keliuose tikrina, ar pėstieji ir dviračių vairuotojai tamsiuoju paros metu naudoja matomumą gerinančias saugos priemones: atšvaitus, ryškiaspalves liemenes su šviesą atspindinčiais elementais, laikosi kitų saugaus elgesio kelyje taisyklių.

REKLAMA

Dabar – pats pavojingiausias metas

Pavojingiausias metas eismo dalyvių saugumui – lapkričio–kovo mėnesiaiŠiuo laikotarpiu didesnę paros dalį yra tamsu, dažnai būna darganota, keliai slidūs, eismo ir važiavimo sąlygas sunkina įvairūs krituliai (šlapdriba, sniegas, dulksna, lietus). 

Tai blogina matomumą kelyje ir sukelia papildomų pavojų ir vairuojantiesiems, ir patiems pėstiesiems. 2021 metų eismo įvykių, kuriuose žuvo ar buvo sužeisti pėstieji, statistika rodo, kad dažniausiai žmonės nepraleidžiami pėsčiųjų perėjoje arba vairuotojai nevykdė jiems savo pareigų.

REKLAMA
REKLAMA

Iš visų eismo įvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, 21 proc. sudarė transporto priemonių užvažiavimai ant pėsčiųjų

Praėjusiais metais žuvo 28 pėstieji, 54 proc. – tamsiuoju paros metu. Sužeisti 633 šie eismo dalyviai, 23 proc. (143) jų – tamsiuoju paros metu. 2020 metais iš 52 žuvusiųjų 36 žmonės žuvo tamsiuoju paros metu, iš 669 sužeistųjų – beveik trečdalis – 213 – sužeisti tamsoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ką daryti, kad taip nenutiktų Jums? Eidami tamsoje ar esant blogam matomumui, visada su savimi turėkite taisyklingai pritvirtintus atšvaitus arba vilkėkite ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Jeigu jų neturite, nepatingėkite pasiimti ir neštis su savimi bet kokį šviečiantį žibintą. Svarbiausia, kad būtumėte matomi kelyje. 

Tyrimai rodo, kad net 90 proc. informacijos vairuotojai priima akimis. Todėl tamsoje ar esant blogam matomumui ir dar tamsiai apsirengęs pėsčiasis gali būti ir visai nepastebimas.

REKLAMA

 Įrodyta, kad jeigu pėsčiasis turi šviesą atspindintį elementą, galimybė jį pastebėti vairuotojui ar kitam eismo dalyviui padidėja kelis kartus.

Jei automobilis važiuoja su įjungtomis artimosiomis žibintų šviesomis, vairuotojas su atšvaitu esantį žmogų tiesiame ruože gali pastebėti iki jo likus apie 150 metrų, o neturinčio šviesą atspindinčio elemento, – tik likus 30–50 metrų iki jo.

REKLAMA

Toks atstumas yra per mažas, kad laiku pavyktų sustabdyti transporto priemonę ir būtų išvengta susidūrimo su pėsčiuoju.

 

Ar verta segtis atšvaitą?

Jau tikriausiai nebesuskaičiuosime, kiek policija ar valstybės įmonė Lietuvos automobilių kelių direkcija bei kitos įstaigos ir organizacijos išdalijo atšvaitų šalies gyventojams.

Kasmet (nuo 2019-ųjų) spalio mėnesio trečiąjį ketvirtadienį Lietuvos automobilių kelių direkcija organizuoja Atšvaitų dieną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiemet po miestus ir miestelius važiavo specialus AtšvaitOmobilis ir nemokamai dalijo atšvaitus gyventojams.

 Tačiau vis dar neretai į tamsą išeiname nepagalvoję, kad pasirūpinti savo saugumu turime iš anksto. Tamsiuoju paros metu efektyviausia priemonė yra arba atšvaitai, arba šviesą atspindintys drabužiai. 

Na, o atšvaitų yra pačių įvairiausių: prisegami, pakabinami, juostiniai, priklijuojami ant drabužiųYra ir purškiamų šviesą atspindinčių dažų, kuriuos išbandė patys kelių policijos pareigūnai, saugodami socialinę atskirtį patiriančius bendruomenės narius. 

REKLAMA

Šviesą atspindinčio elemento turėjimas tamsiuoju paros metu yra ne rekomendacija, o pėsčiojo pareiga. Už tokį Kelių eismo taisyklių pažeidimą taikoma administracinė atsakomybė (bauda iki 40 eurų).

Ar mokate tinkamai naudoti atšvaitus?

Vien turėti atšvaitą tamsiame kelyje neužtenka. Tik taisyklingai prisitvirtinę atšvaitus pėstieji gali būti matomi.

Prisiminkite, kad atšvaitai patys nešviečia, jie tik atspindi šviesą, todėl jį prie drabužių reikia tvirtinti taip, kad jis būtų gerai matomas kitiems eismo dalyviams ir jo neuždengtų drabužių detalės, krepšys, kiti daiktai. Atšvaitas, prisegtas dešinėje drabužių pusėje ir būtent automobilio žibintų aukštyje, bus gerai matomas iš priekio atvažiuojančių transporto priemonių vairuotojams.

REKLAMA

Jeigu atšvaitai yra juostiniai ir einate keliu užmiestyje, juos reikia užsidėti ant dešinės rankos, kiek aukščiau rankos riešo, ar ant kojos – blauzdos srityje. Galite naudoti ir keletą atšvaitų.

Jei Jūsų atšvaitas pakabinamas, sekite jį prie palto ar striukės kišenės taip, kad kabėtų suaugusio žmogaus kelių aukštyje, kad būtų maždaug automobilio šviesų aukštyje – taip pakabintą atšvaitą lengvai apšvies automobilio žibintai. Jeigu Jūsų atšvaitas ant rankinės, neškite ją ne ant peties, o taip, kad atšvaitas būtų ties keliais, įsitikinkite, kad jis kabo išorėje, o ne prisiglaudęs prie kūno.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Susitelkite į aplinką, ne į savo mobilųjį

Žmogaus dalyvavimas eisme pagrįstas atsargumu. Pėstieji nėra išimtis. Patys turite būti dėmesingi ir atidūs. Dalyvaudami viešajame eisme turite stebėti aplinką ir matyti (girdėti), kas vyksta aplinkui.

Kelių eismo taisyklėse pėstiesiems aiškiai nurodyta, kad įžengti į važiuojamąją kelio dalį leidžiama tik po to, kai įvertinate atstumą iki artėjančios transporto priemonės ir jos greitį – tai reiškia, kad kiekvienas pėsčiasis turi įsivertinti, ar konkrečiai jis spės pereiti gatvę, ar jam tai yra saugu.

REKLAMA

Prieš įžengdami į važiuojamąją kelio dalį ir eidami ja, turite vengti bet kokių veiksmųkurie atitrauktų Jūsų dėmesį nuo aplinkos ir eismo situacijos kelyje stebėjimo. Eidami keliu, per perėją nesinaudokite naudojimosi mobiliojo ryšio priemonėmis, nedėvėkite ausinių. 

Turite vengti naudotis telefonu net eidami pėsčiųjų taku, šaligatviu. Gal tai ir nesibaigs didele trauma, bet būdami neatidūs galite atsitrenkti, pavyzdžiui, į kitą pėsčiąjį, paliktą stovėti elektrinį paspirtuką.

 

Vien ant desines rankos deti atsvaita yra mazai,o jeigu pakeisi judejimo krypti,matysis kaire puse .pagalvokit.....o reklamos ir toliau klaidina zmones.
Kas ką klaidina ?
Pas mus - 'DEŠINIAPUSIS EISMAS" ( gal rašančiajam yra problemų, nes gyvena/gyveno UK ), o ten, kur nėra šaligatvių pėstieji PRIVALO eiti PRIEŠ atvažiuojantį TRANSPORTĄ,t.y. kairiąja kelio puse. Ir visai teisingai tas atšvaitas TURI BŪTI ant dešinės rankos ( rankovės) , kad atvažiuojančio automobilio vairuotojas pastebėtų pėsčiąjį dar iš tolo.
Mane,pvz., irgi "ima pasiutimas", kai eina kažkoks žioplys, užsimaukšlinęs "kapišoną", su ausinukais ausyse, o pirštais "groja" savo išmaniojo klaviatūra : nei mato, nei girdi, kas vyksta aplink : eina, atsitrenkia į praeivius, medžius, stulpus... Ir per gatvę lygiai taip pat sliūkina, nekeisdami savo "užsiėmimo"... Va čia tai tikra bėda ! Jei perspėji, tai pasižiūri kaip į kokią beprotę ir toliau tęsia savo "darbą" arba sulauki "kelių aukštų" keiksmažodžių... Į tokius dėmesį turėtų atkreipti kartkartėmis miestų gatvėmis pravažiuojančių patrulinių policijos mašinų pareigūnai ir perspėti juos. Juk nelaimių prevencija visada yra geriau, nei tie bereikalingi "nelaimingi" atsitikimai su savo skaudžiomis pasekmėmis...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų